hoeveel aankomen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door bijoux, 14 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Startgewicht was 54 kilo, nu bij 36 weken weeg ik 68 kilo. Maar er komt nu niet veel meer aan. Heb zelf een BMI van 19 (lengte 169 cm). Vrij dun. Vond het heerlijk om die kilo's eraan te zien vliegen :D Het is helaas alleen maar aan mijn buik te zien, haha.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

18 weken 3 kilo

Do far so good :)

3. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Vandaag weer controle gehad, en ben nu 5,5 kilo aangekomen in totaal :) vind ik wel netjes voor (bijna) 26 weken :)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bkijf het grappig vinden dat er nog steeds praktijken zijn die wegen. Twee verschillende praktijken gehad in 6 jaar tijd en nog nooit gewogen!

5. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik loop bij de gynaecoloog en daar wegen ze elke controle.
    37 weken zwanger van een tweeling en 18 kilo erbij....

6. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Vind er niets grappigs aan. ;)

Hoorde inderdaad dat dat bijna nergens meer gebeurt, maar bij 'onze' praktijk dus standaard iedere controle.

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Bij mij wegen ze wel maar dat is om te checken of je niet ineens heel veel aankomt, dat zou duiden op het vasthouden van vocht.
    Ben trouwens 10 kilo aangekomen ongeveer.

8. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    mijn gewicht was 64 en nu 67.5 kilo
    is mijn eerste zwangerschap.
    moet zeggen dat ik er moeite mee heb om bij te komen :(
    ik heb een maagverkleining gehad en altijd minder minder minder moeten doen en nu is het meer meer meer ;) is eventjes wennen natuurlijk.

ben wel heel blij en voel me fier,maar ik voel me gewoon zo opgeblazen en alsof mijn gezicht opgezwollen is dus voel me wat bekeken(wat totaal in mijn hoofd zit dat weet ik ;) )

de eerste twee maanden was ik 2.5 kilo bij en sinds deze week nog een kilo. ik let wel goed op mijn eten,s'morgens veel fruit met yoghurt en een glas fruitsap en vitaminen,smiddags boterhammen,savonds meestal lekker zondigen of eens uiteten, tussendoor kauw ik wel vaak op kauwgom/snoepjes/cracotten zodat ik bezig ben ;) en voor het slapen een goede kom soep.

nu... vaak komt er nog wel eens iets bij... zeker sinds deze week, 'honger' gevoel komt opzetten:)

9. Ellennn

Ellennn Lid

1 jun 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik woog op mijn laatste keer wegen 82 Kilo, dit was 2 week geleden.
    Voor de zwangerschap was ik 58 kilo en ben nu dus minstens 82+ en ben bijna 36 week zwanger.

10. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Bijna 39 weken zwanger en ongeveer 7 kilo aangekomen :)

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

19 weken en nog steeds 3 kg

@Ellenn, wat lijkt dat veel hè? Ik ben bij mijn eerste 27 kg aangekomen....3 weken na de bevalling was ik 28 kg kwijt :D

12. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Waar ik me vorige keer helemaal lam schrok bij de VK, met 27 en +11 kilo, viel het gisteren mee (valt me alsnog niet mee, maar wel wat er nu weer bij zit), 30 weken en +12...

13. Harpa

Harpa Actief lid

2 jul 2012
    494
    6
    18
    NULL
    NULL
    Ik was in de gehele zwangerschap 13 kilo aangekomen, daar zijn er nu nog ongeveer 2 van over gebleven.

14. Summer Breeze

26 dec 2012
    87
    0
    0
    Coördinator in het welzijnswerk.
    Buitenland
    33 weken en + 11kg. Hoop dat het nu stabiel blijft.
    Hier wegen ze en ik vind het belangrijk. Was bij mijn vorige zwangerschap een indicatie dat het niet zo lekker ging (veel gewicht/vocht in korte tijd in combinatie met een snel stijgende bloeddruk).

15. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Met 37 ween 15 kilo, best veel...
    Ben benieuwd waar ik morgen op zit, volgens mij ben ik weer wat vocht kwijt.

16. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben in mijn hele zwangerschap 16 kilo aangekomen. Nu ben ik er 20 kwijt (moet er nog 8, ik was te zwaar voor mijn zwangerschap). Voor er ooit een 2e komt wil ik de zwangerschap ingaan met gezond gewicht. Op mijn zwangerschapskaart stond: obesitas. En ik wist dat ik wat te zwaar was, maar dat vond ik wel heel vervelend staan, haha.

17. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    26+3 en +8 kilo. Vind het nu al veel te veel. En het zal nog niet stoppen, maarja na de bevalling alles er weer afwerken ;)

18. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    (bijna!) 18 weken en +2kg

Misschien niet zo veel maar aangezien ik toch jaren met een eetstoornis heb geworsteld, heb ik het er toch wel behoorlijk moeilijk mee..

19. Jill85

Jill85 Fanatiek lid

5 nov 2012
    1.065
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe alles om aan te komen en tot nu toe sta ik met 29 weken en 3 dagen nog steeds op -3kg. Ben in begin 8 kg afgevallen en nu dus nog steeds niet terug op mijn oude gewicht. Afvallen kwam niet door spugen of misselijkheid, dit nooit gehad en voel me prima. Wel extra controles gehad maar kleine doet het prima en mama word dus opgegeten. Meer die dat hebben??

20. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Bij mij stond bij de 20 weken echo die door een extern bureau gedaan werd in het verslag, moeilijk te beoordelen vanwege obesitas.
    Dank u dank u, want toen had ik nog een perfect gezond gewicht en een net BMI, oeh wat was ik kwaad :)

Deel Deze Pagina