Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig vanaf hoeveel weken jullie gingen aankomen. En gaat dit snel ? Het zal vast per persoon verschillen. Maar ben benieuwd wat gemiddeld is.
Er was hier net een topic over 'Hoeveel kilo' .. Ik zelf ben nu 2,5 kg aangekomen.. Maar ben ook nog maar 15 weken natuurlijk..
nou ik zal je zeggen ik heb veel gespuugd de eerste 3 maanden en had bijna geen eetlust dus toen was ik 4 kilo afgevallen. daarna kwam het er langzaam aan en nu gaat het best wel snel ( vind ik ). ben nu iets van 3 kilo aangekomen.
Hier een schema: Gewichtberekening: - GEWICHT MAMA (voor zwangerschap): BV 50 kg - gewicht baby (bij geboorte): BV 3 kg - moederkoek: 0.7 kg (gemiddelde) - vruchtwater: 0.7 kg (gemiddelde) - borsten: 0.6 kg (gemiddelde) - baarmoeder: 1 kg (gemiddelde) - vocht en bloed: 2 kg (gemiddelde) TOTAAL: BV 8 kg (3 + 0.7 + .07 + 0.6 + 1 + 2) MAMA BIJGEKOMEN: BV 10 kg (van 50 kg naar 60 kg gegaan) REST (teveel gewicht): BV 2 kg (10 kg - 8 kg) *gewicht baby, moederkoek, vruchtwater, borsten, baarmoeder, vocht en bloed tel je bij elkaar op (dit is bij 100 vrouwen getest en daar dan het gemiddelde van genomen, dus het klopt ongeveer) *dit trek je af van het totale gewicht dat je bent aangekomen *hetgene er resteert, is teveel *hetgene je tekort komt, ben je te weinig aangekomen Ik ben van de oudste 9 kg bijgekomen, van de jongste 7 kg en bij deze tot nu toe 4.8 kg... Bitter weinig, maar dat heb je met dat overgeven de hele dag en nacht door
Nou ik ben erg benieuwd of ik het binnen de gemiddelde 12 kilo kan houden. Ik ben nu 1 kilo aangekomen. Dus best netjes. Ik zie alleen al kleine rode verkleuringen aan de onderkant van mijn buik. En ben bang dat het nu al straie (of hoe je het ook schrijft) is. Elke dag even smeren. Al weet ik dat dat niet aanhaalt
Ik ben nu zo'n 13 kilo aangekomen. Hiervan is nu zo'n 6 pond van de beeb (! en ik moet nog 5 weken!) De vk verwacht nog een kilo of vier extra
Ik zag net dat ik 12 kilo mag aankomen. Ik zit nu op 13 kilo.. Ben benieuwd hoeveel er nog aankomt in de laatste 5 weken..
met 12 wk was ik al 5kg zwaarder maar nu weer bijna 14wk later zit er in totaal 8 kg aan. ik vind het nog wel meevallen eigenlijk want moet nog 14 wk en als ik een pond per week reken dan kom ik uit op 15 kg. een pond per week rekene is wel netjes toch ook al ben ik de laatse wk juist heel weinig aangekomen en in het begin heel veel!
Ik een totaal van 6 kilo aangekomen. De dag na de bevalling was ik al 7 kilo afgevallen. Hoe dat kan weet ik ook niet!
hoi dames, ik ben tot nu toe 6.5 kilo asangekomen, ben er wel erg blij mee omdat ik van me eigen nogal een flinke tante bent mijn vk denk dat ik waarschijnlijk rond de tien kilo eindig zei zegt dat dat prima is want de beeb woog met 28 weken al 4 en een half pond dus ook al een aardige flinkerd. veel succes dames veel liefs jessica
vind 8 kilo aankomen wel erg weinig, gemiddeld kom je tussen de 12 en 15 kiko aan, en dat is normaal. Ik ben bij alle drie de zwangerschappen ook tussen de 12 en 15 kilo aangekomen, en daarna weer op mn oude gewicht.
Als je op die site klikt, kan je met je gewicht voor de zwangerschap uitrekenen wat je maximaal mag aankomen (wat normaal is). Als je wat dikker bent van jezelf, zal 8 kg wel meer dan genoeg zijn. Ik mag in totaal 15 kg aankomen en zat op schema