ontwikkeling kindje 12 weken??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door joru76, 27 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joru76

joru76 Lid

9 mei 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje. Mijn zoontje is 12 weken en ik vind dat hij eigenlijk nog weinig doet. Nu heb ik ook al een dochter van 2 maar ik kan me eigenlijk niet meer goed herinneren wat zij met 12 weken ongeveer deed.
    Mijn zoontje heeft 5 dagen in het ziekenhuis gelegen toen hij 3 dagen oud was omdat hij geel zag en een darmvirus had. Bij thuiskomst huilde hij veel, spuugde, krampjes, slecht slapen. Gewoon een ontevreden kindje, hij had pijn. Hij was ook erg gespannen altijd. Zijn armpjes tegen zijn borst en altijd maar super gespannen vuistjes. Zijn handen zijn spierwit zo hard knijpt hij. Nu heeft hij sinds 1,5 maand medicatie voor reflux. En hij is echt al wel een stuk vrolijker, maar hij blijft slecht slapen overdag. Nog steeds vind ik 'm wat krampachtig zijn armpjes voor zijn borst houden. Hij doet dus ook nog niets eigenlijk. Hij zwaait nog een beetje stoterig met de armpjes, hij maakt wat geluidjes en that's it.

Wat doen jullie kindjes met 12 weken?? Misschien maak ik me wel druk om niets hoor, maar ben gewoon benieuwd...

thx!!

2. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien is een ostheopaat een idee.Onze zoon was ook heel krampachtig na de geboorte,ook de vuistjes erg gebald constant. Bij hem waren er 2 borstwervels en een nekwervel niet goed en daardoor kwam dat. Na 3 behandelingen was het helemaal over en nu liggen zijn armpjes meestal erg ontspannen naast zijn lichaam

3. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    ben het met sam32 eens, osteopathie kan heel goed zijn voor die kleintjes!
    Yannick zat vast in zijn borst en schouders. hij is nu twee keer behandeld door de osteopaat en krijgt nu ook fysio.

Ik ben zeer tevreden. hij heeft nu net als de zoon van sam ook zijn armpjes vaker ontspannen, maar ook zijn bewegingen zijn rustiger en meer gecontroleerd (tenminste voor reflexen dan)

4. joru76

joru76 Lid

9 mei 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL

Osteopaat hebben we al gehad. Zijn we een keer of zes geweest en daar is hij nu klaar...

5. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm dan weet ik het ook niet zo goed. Inbakeren dan?

6. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Duimpje in de handjes of op de vingers als hij de handjes dicht heeft

groetjes kim

7. joru76

joru76 Lid

9 mei 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inbakeren doe ik ook al in de Pacco.
    En hij heeft z'n duimpje meestal onder de vingers. Hij heeft ook ontzettende zweethandjes doordat ze vaak dicht zitten...

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

uhhm wat doet ons meisje nu allemaal: ze graait naar knuffeltjes die boven haar hoofd in de maxicosi hangen en eet die dan op :D

handjes bestuderen
    beentjes omhoog schoppen
    alles in de gaten houden, echt met het hoofdje iedereen en alles volgen
    veel brabbelen

dat was het

9. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Komt wel zodra het beter gaat en hij meer gaat ontspannen, heeft even zijn tijd nodig. Toen wij motilium naast de nexium kregen ging het snel beter. Hij is de eerste maanden ook heel gespannen geweest. Als ik nu de foto's van toen terug zie dan doet dat me veel verdriet vooral omdat de oudste echt een super vrolijke baby was.

Ik maakte me ook zorgen maar hij doet nu meer dan dat zijn broer deed op dezelfde leeftijd

10. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    kimv: wat heeft dat er mee te maken, duimpje in of op de handjes?

Deel Deze Pagina