Hangt zo af van je kindje! Jij hebt al gemerkt dat jouw kindje er slecht tegen kan en dat maakt heel veel uit. Ik had/heb 2 makkelijke kinderen die overal slapen/sliepen en dan kun je veel meer dan als ze dat niet doen. `s avobds op visite doe ik alleen niet vaak, wil ze eigenlijk `s avonds gewoon in hun bedje hebben liggen.
Onze dochter is nu 3+ weken oud en ik moet nogniet denken aan boodschappen doen met haar bij mij. Ik vind haar nog zo klein en breekbaar en ben er zelf ook nogniet aantoe om de drukte in te gaan met haar. We gaan wel binnekort naar opa en oma, ik hou dan gewoon haar normale patroon aan met drinken en verschonen. Ik denk dat slapen ook geen probleem is want ze is gewend dat ik haar vaak vast hou nog tijdens het slapen, dus dan slaapt ze daar lekker gewoon in mijn armen. Verder bouw ik het gewoon heel langzaam op allemaal, ook voor mezelf, het is nog zo nieuw allemaal voor ons allebei.
Owh opa's en oma's....alsof kinderen van 1-2 jaar behoefte hebben aan uit eten om acht uur 's avonds.
Aiden was prematuur en heeft er erg lang last van gehad als we ergens heen gingen! hij is nu 4 maanden gecorrigeerd nog geen 3 dus we houden het nog steeds rustig voor hem! we gaan maar 1 x per dag weg en dan het liefst na de fles dan istie het langst gezellig! toevalllig 21 mei voor het eerst ergens anders dan in zijn eigen bedje geslapen! en dat ging gelukkig goed! mijn moeder werd 50 dus daar werd een groot feest voor gehouden maar heb wel het ritme precies gehouden zoals thuis! dus 19:00 lekker bij oma in bad geweest en toen boven op zolder in alle rust de fles gegeven en dat ging goed! al moet ik zeggen dat we wel zijn eigen matrass deken etc allemaal bij ons hadden!... (oma heeft wel een ledikant maar nog geen matrass)
Wiij hebben de kleine de eerste weken wel overal mee naar toe genomen, deed ook veel, de kleine sliep niet, huilde veel wat ik ook deed. Ze bleef aan de gang. Uiteindelijk is ze vorige week weer opgenomen geweest in het zh (afbouwen medicatie aan de monitor) en sindsdien hebben we een ritme. Beperk alles nu tot 1 uitje op een dag en zoveel mogelijk in dr eigen bedje slapen. Of ze moet naar bed moeten en ik ga wandelen dan slaapt ze in de wagenbak maar liever in haar bed. Het gaat nu erg goed. In het begin wist ik ook niet goed wat ik met het gehuil aan moest en kon ik daar niet uitkomen.
Ik ben zelf ook wel van de rust & regelmaat, alleen kunnen we dat nu bij de 3e minder toepassen aangezien ze een broer heeft die naar school moet. Ons meisje wordt dus regelmatig uit bed geplukt omdat we de oudste naar school moeten brengen/op moeten halen. Gelukkig gaat dat vooralsnog prima. Boodschappen doen combineer ik met de wandeling naar school. Als we 's avonds een verjaardag of feestje hebben en er is een slaapplek voor de kinderen, dan nemen we ze altijd gewoon mee. Hebben we vanaf het begin gedaan en voor de jongens geldt dat ze nu overal slapen, dus dat is heel fijn. Bij een feest op locatie schakelen we de oppas in.