Mijn zoontje is nu zes maanden, en sinds dat hij een maand of drie was heb ik veel last van haaruitval. Op zich normaal, hoort bij ontzwangeren. Maar zou het dan niet nu eens over moeten gaan? Ik blijf maar hele plukken eruit halen als ik een keer borstel, en ik kan mijn haar alleen in een knot of staart dragen omdat ik anders óveral haren verspreid... Heb gelukkig geen kale plekken, het valt vrij gelijkmatig uit . Heeft iemand een goede tip voor me? Ik eet gezond, neem ook 'na de zwangerschap' vitaminen (ook ivm de bv). Ga op tijd naar bed, slaap niet super, maar ja, dat komt door de baby . En zorg wel dat ik de meeste nachten een uur of zeven al met al slaap krijg. Dus ook niet verkeerd. Stress, ja, dat heb ik wel (werkdruk, nu wat beter weer, maar ook ivm aflopende contracten, solliciteren, etc). Maar dat kun je niet helemaal wegkrijgen.... En het is nu ook weer niet zo dat ik echt extreem gestressed ben ofzo, niet nu meer in ieder geval (toegegeven, in juni wel). Wat kan ik nu doen om die haaruitval te stoppen?
Ik lees met je mee, ik heb er ook extreem last van. Heb mijn haren iedere dag in een knot anders kom ik door het hele huis lang zwart haar tegen....en het douche putje is na het douchen ook een ramp. Ik hoop ook dat dit niet meer lang gaat duren.
Ik heb begrepen dat tijdens je zwangerschap je haren veel minder uitvallen dan normaal door de hormonen. Na je zwangerschap valt het dan alsnog uit. Dus lijkt het alsof je ineens erge haaruitval hebt maar eigenlijk is het gewoon haar dat langer is blijven zitten dan het anders gedaan zou hebben. Ik had het ook na mn eerste zwangerschap, en heb nu heel veel nieuwe kortere haren door mijn hele haar zitten, dus het komt ook weer goed. Tijdens mijn tweede zwangerschap merkte ik al dat ik weer minder haar verloor, dus ik zal binnenkort ook wel weer meer gaan verliezen (baby is nu 6 weken oud). Volgens mij hoef je je dus geen zorgen te maken! (Ze zeggen dat vitamine B complex kan helpen bij haaruitval en je kunt je haar het beste met een borstel gemaakt van haar borstelen als je toch het gevoel hebt dat je er iets tegen wil doen)
Mijn haar viel na de bevalling ook vreselijk uit. Ik was bang dat ik geen haar meer over zou houden. Mijn dochter is nou 7,5 maand. Sinds een paar weken gaat het gelukkig weer de goede kant op. Het is nou lang zo erg niet meer als dat het geweest is. Nog even geduld dus. Het komt vanzelf goed.
Ja heb ik ook gehad! Begon bij 4 maanden toen ik met de borstvoeding stopte tot ongeveer mijn zoontje ongeveer 7 maanden was. Ik kreeg tip van iemand om haarolie van Weleda te gebruiken. Geloof het of niet maar het werd bij mij echt minder na gebruik. Maar ja of het daar door komt of dat alles qua hormonen weer in balans kwam weet ik nooit zeker maar het is het proberen voor je waard: Voedende Haarolie - Vermindert haaruitval - Weleda
Ik had het ook heel erg, zo rond de 11 maanden hield het op. Ik heb nu overal van die piekjes haar die weer beginnen te groeien, het ziet er niet uit, maar kan niet wachten tot ik mijn volle bos weer terug heb.
Nog even geduld hebben dus! Pfff in mijn herinnering was het bij mijn dochter veel sneller klaar. Hopen dat het binnenkort gaat minderen.... Die olie van Weleda zal ik eens proberen! Baat het niet dan...
Hier ook! Zoontje is nu 6 maanden en nog steeds wanneer ik m'n hand door m'n haar haal of met de borstel dan trek ik er zo hele bossen uit iedere keer. Ik vroeg me ook al af wanneer dit een keer ophoudt :-/ bovendien is mijn haar ook nu heel droog en dor
Ik heb het ook heel erg gehad. Ongeveer vanaf dat mn zoontje 3 maanden was. Toen hij 4 maanden was ben ik gestopt met bv en toen werd het alleen maar erger. Dat heeft nog ruim 2 maanden geduurd. Dus iets van 3 maanden totaal enorme haar uitval. Daarna ging het ineens beter zonder dat ik iets anders deed. Ik heb het nooit gedaan maar vitamine B slikken schijnt goed te werken. Het gaat wel weer over dus, ook vanzelf.