Ik merk dat ik best veel aankom terwijl ik niet heel veel eet en ook gezond en iedere dag beweeg... Ik vroeg me af voor de vrouwen die al eerder zwanger zijn geweest ; ging dat gewicht ee makkelijk of moeilijk af na de bevalling ?
Ik ben 12 kilo aangekomen (maar wel alleen op mijn buik) en was na 2 weken weer op mijn oude gewicht. Nog wel wat vel over haha maar ik paste alles direct weer. Ik zie het zelf nog wel aan mijn buik maar andere mensen denken dat ik gek ben als ik zeg: ik heb nog vet hier. Overigens heb ik borstvoeding gegeven. Weet niet of het een fabel is maar bij mij heeft het misschien geholpen. Oh ja. en ik heb één keer gesport sinds ik bevallen ben haha. (begin na onze verhuizing weer
Ik was tussen de 12 en de 15 kilo aangekomen, dat was er ook binnen 6 weken weer af. Ook hier borstvoeding gegeven. Ik kon er niet tegen eten ...
Hoi Fitty, In mijn geval hangt het af van mijn startgewicht, leeftijd en het aantal kilo's dat ik aankom. Bij de eerste 20 kilo aangekomen en 2 weken na de bevalling was ik er 25 kwijt! Toen was ik 23 jaar oud en woog ik rond de 55 kilo. Bij de tweede 50 kilo aangekomen (door medicijnen) en na de bevalling was ik ongeveer 15 kilo kwijt. De rest er in de jaren daarna afgegaan door dieet en dergelijke weer tot 67 kilo terug kunnen brengen. Met de geboorte was ik 26. Bij de 3e was ik 15 kilo aangekomen, en na de geboorte was ik ongeveer de helft kwijt. De rest is ook ondanks de borstvoeding van 8 maanden blijven zitten. Daarna weer terug kunnen brengen met dieet tot 72 kilo. Ik was toen 29 met de geboorte Bij de 4e was ik 13 kilo aangekomen (31 jaar). Na de geboorte ook ongeveer de helft kwijt. Helaas tijdens de borstvoeding in 13 maanden tijd 8 kilo aangekomen. Toen woog ik 86 kilo. Daarna hard getraind en gaan hardlopen en terug kunnen brengen naar 70 kilo. Nu (einde 5e zwangerschap en 35jaar) zit ik op +13 kilo. Ik verwacht straks ongeveer 6-7 kilo kwijt te zijn en de rest er op eigen kracht af te krijgen met een dieet.
bij zoonlief ruim 30 kilo aangekomen nooit alles eraf gekregen 1.5 jaar later 25 kilo kwijt. bij dochterlief 20 kilo tijdens de zwangerschap afgevallen en paste de volgende dag alweer in mijn kleren. en nu is het even afwachten
Voor de zwangerschap ongeveer 63kg bij 1.78m. Aan het eind zo'n 75kg denk ik. Niet veel meer. Een week na de bevalling alweer rond de 63kg en twee weken na de bevalling was ik 57kg. Veels te licht dus. Loop ook bij de diëtist. Ben nu rond de 59/60kg. Geef wel bv trouwens.
Bij dochter was ik direct na de bevalling alweer op m'n oude gewicht. Ben benieuwd hoe het dit keer gaat. Loop nu 2 kilo voor in vergelijking met vorige zwangerschap. Als dat niet erger wordt dan komt het vast ook heel gauw weer goed.
Voor ik zwanger werd van de eerste woog ik 75 kilo. Zo'n 10 weken na de bevalling woog ik 69 kilo. Dat ging heel makkelijk. 14 weken na de bevalling was ik opnieuw zwanger en afgelopen januari ben ik bevallen. Ik weet m'n precieze gewicht op dit moment niet, maar vlak voor de bevalling woog ik 82 kilo. Zo'n 13 kilo aangekomen dus. Ik zie in de spiegel wel dat ik afgevallen ben, en best een hoop ook. Op het moment oog ik ook wat mager dus ik gok dat ik nu minder als 69 kilo weeg. Dat is best snel gegaan, en eerlijk is eerlijk het had wat minder snel mogen gaan want ik heb het heel snel koud nu en dat is erg vervelend. Ik ben nooit een grote eter geweest, heb daar altijd moeite mee gehad omdat ik gewoon weinig honger heb en mijn spijsvertering heel snel gaat. Maar sinds de zwangerschappen is dit zowaar nog minder geworden helaas. Ik dwing mezelf nu vaak om te eten, niet leuk maar anders val ik denk ik nog meer af. Sporten ben ik geen fan van, maar ben toch begonnen met buikspieroefeningen. Heb me er nooit druk om gemaakt, maar sinds ik kinderen heb gekregen voel ik meer behoefte om wat strakker in m'n vel te zitten. Hopelijk werpen de buikspieroefeningen z'n vruchten af.. Ik ben benieuwd. Iemand ervaring mee hoe lang je dit vol moet houden en hoe vaak?
Bij de eerste ong 20 kilo aangekomen, tien kwijt na bevalling. Na anderhalf jaar sporten en dieet, 20 kilo afgevallen. Deze zwangerschap 9,5 kilo aangekomen en na twee weken 10 kilo kwijt! Een gezondere levensstijl heeft mijn hier echt bij geholpen!
Bij beide nooit aangekomen alleen afgevallen en geëindigd met me start gewicht dus zou zeker minder wegen na de bevalling! Bij me dochter na de kraamweek -16 bij me jongste -10 ik heb niet mogen klagen!! Gewoon veel mazzel ik ben benieuwd bij deze zwangerschap
Bij dochter ongeveer 12-15 kilo aangekomen, en na bevalling direct 7 kilo kwijt. Alleen die laatste kilo's duurde bijna een jaar en ook een jaar voor ik mijn oude kleding weer enig zins paste.
bij de 1e 12 kilo aangekomen, hield ook veel vocht vast had een dikke plofkop. toch was er 'maar' 9 kilo af 2 weken na de bevalling en hoe ik ook mijn best deed, die andere kilo's duurde heeeeel lang om er af te krijgen.
In dat geval hebben de baby's je reserves en vetvoorraad opgegeten, waar ook afvalstoffen inzitten, voor mij zou dat geen mazzel zijn, gezondheid van de baby is toch het belangrijkst.
Was bij de eerste 14kg aangekomen. 2 weken later was ik al 7 kilo kwijt. Vlak voor zijn eerste verjaardag had ik nog 1kg te gaan (en toen raakte ik weer zwanger)
Ik was 25 kg aangekomen (1 hoeraatje voor het vocht..) en woog eerst 68. Ben nog jong en sport al vanaf jongs af aan 4 a 5 keer per week intensief, werk in de horeca dus ik loop veel en leef gezond. Toch kwam ik in m'n zwangerschap zoveel aan.. Ik ontplofte echt van het vocht en ook mijn huid moest hieraan geloven..:x (2 hoeraatjes voor de striemen) Na een week was ik al 15 kilo kwijt. Nu na 3,5 maand 21. Dus nog 4 te gaan. Ik voetbal weer sinds de 5de week na m'n bevalling (ks, dus mocht niet eerder helaas) en ik werk weer sinds 4 weken. Ik merk dat de kilo's hardnekkig zijn maar dat m'n oude figuur wel weer terug begin te komen. Het begint weer strak te trekken ook al is dat op de weegschaal minder te zien. Dus daar ben ik wel erg blij mee. Ik eet weer gewoon zoals ik voorheen deed, normaal dus, geen dieet maar sport wel weer 3x in de week en voetbal weer wedstrijden. Maar ik ken ook genoeg vrouwen die als spanx terugschieten maar nog meer die na 6 maanden nog steeds een zwangerschapsbroek aanhebben. Ik heb er heel hard voor moeten werken maar ik moest en zou uit die verschrikkelijke broeken
Eerste 20+ kilo aangekomen, binnen 2 weken kwijt. Tweede 16 kilo aangekomen binnen 3 maanden eraf. Duurde dus wel even wat langer. Ben benieuwd met deze, 5 jaar ouder, de 30 gepasseerd Zit nu al op +7, dus groei weer lekker...
Bedankt voor alle reacties Vanaf het moment dat ik zwanger ben kom ik best veel aan (de eerste 3 maanden al 7 kilo) Volgens de VK komt dit omdat ik voordat ik zwanger werd heel streng voedingspatroon had. Ik at zes keer per dag kleine porties, maar geen koolhydraten , geen brood, wel shakes, eieren ect. En sporte iedere dag ongeveer 2 uur. Heel intensief dus. Vanaf het moment dat ik weet dat ik zwanger ben , ben ik anders gaan eten; nog wel gezond, maar inplaats van de shakes eet ik ochtends bijv gewoon brood en beleg. Nog steeds veel fruit. Ik snoep weinig, eet gezond en zeker niet voor 2, maar sporten kan ik steeds minder doen ; eerste drie maanden nog wel maar daarna minder intensief en nu sport ik behalve wandelen en zwemmen nog weinig. Volgens mijn VK is mijn voedingspatroon goed en ik vind zelf ook dat ik goed en gezond eet, bewegen doe ik dus nog iedere dag (maar niet meer intensief sporten) en de kilo's vliegen er dus aan. Vooral de eerste 3 maanden maar inmiddels zit ik al op +15 kilo en zal dus zeker uitkomen op 20 kilo. Vriendinnen zeggen al tegen mij; dat ik nooit meer het figuurtje terug krijg van voor de bevalling. Maar ikzelf (en mijn vriend ook) vind niet dat ik echt dikker ben geworden. Natuurlijk wel mijn buik en borsten en ook een klein beetje op mijn kont, maar de rest is eigenlijk nog hetzelfde. Ik kan ook nog mijn sportbroeken aan en mijn normale t shirts. Toch maak ik me wel zorgen over deze extra kilo's , ik merk dat ik ze niet tegen kan houden en ik wil gewoon en gezond blijven eten voor de baby, vandaar dat ik zo benieuwd was hoe het bij jullie ging na de bevalling met die extra kilo's. Ik wil natuurlijk na de bevalling weer gaan sporten en weer streng zijn met eten. Ga ook borstvoeding geven. Maar krijg KS dus weet niet precies wanneer ik weer intensief kan sporten. Ik wil niet klagen hoor want ben harstikke blij met de zwangerschap en baby op komst en neem die extra kilos graag ter koop toe maar wil ook alvast een plan maken om ze na de bevalling er weer af te trainen