Ik ben nieuwsgierig. Vanaf dat mijn zoontje 8 maanden is ben ik voedingen af gaan bouwen. Hij heeft tot bijna 9 maanden volledige bv gehad (deels voorraad uit vriezer), toen een tijdje een kv en nu krijgt hij twee keer kv tussen de middag en voor het slapen gaan. Ik voed nog zelf in de ochtend rond een uur of 5/6. De reden van het afbouwen was dat de combinatie met mijn werk gewoon te pittig was. Ik werk 4 dagen in de week. Gemiddeld is mijn zoontje 3 tot 4 dagen in de week bij mij. Ik merk dat ik moeite heb met dat hij minder bij me drinkt. Steeds vaker vind ik een excuus om hem rond 16:00 uur even aan te leggen (hij heeft zich pijn gedaan, is huilerig, hapt, of kijkt gewoon zo lief ), hij drinkt dan bij mij ipv de gebruikelijke banaan eten met thee. Hij geniet er zichtbaar van (al vraag ik me af hoeveel melk er werkelijk uit komt) en ik ook. Ik vroeg me af of ik structureel 3 a 4 keer per week een keertje extra aan kan leggen zonder opeens weer een mega productie op te wekken zodat ik moet kolven op werkdagen. Of moet ik het toch af en toe tussendoor houden en er extra van genieten? Iemand tips/ervaringen?
Ik zou geen problemen verwachten hoor. Hangt misschien ook wat af van de afwisseling door de week heen. Dus 4 werkdagen en dan 3 vrije dagen, of een beetje om en om? In dat laatste geval zal het nog minder snel tot stuwing leiden. Als alternatief zou je op de werkdagen, als je volle borsten hebt, hem als toetje na het avondeten nog kunnen aanleggen? (Maar het is natuurlijk niet je bedoeling weer op- te bouwen ipv af te bouwen ).
Haha ja weet je ik wil gewoon nog lekker voeden maar ik heb niet voor niets afgebouwd.. Dinsdag is mijn thuisdag, donderdag is mijn vriend thuis en als het even kan werk ik dan thuis En natuurlijk het weekend. Dus maandag, woensdag en vrijdag niet. Dat is redelijk om en om toch? Elke lach je me uit of lach je me toe?
Haha dat vermoedde ik al. Het voelt een beetje als stiekum, zo van het 'mag' niet meer (ik heb immers afgebouwd) maar we doen het lekker toch..
Gewoon lekker doen en vooral; geniet!! Denk dat je niet gelijk een torenhoge productie krijgt hoor! Hier was het vanaf 9 a 10 maanden echt zo stabiel dat ik geen verschil merkte of ze nu 15 x dronk of 2 x.
Ik denk dat je het gewoon een tijdje uit moet proberen of het gaat. Ik heb namelijk wel snel stuwing als er langere tijd tussen zit, terwijl er genoeg anderen zijn die dat al lang niet meer hebben. Mijn borsten zijn nog niet zindelijk.