Hier thuis is alcohol taboe, er wordt hier absoluut niet gedronken. Mijn man heeft sinds wij samen zijn niet gedronken, en ik nog nooit.
Ik helemaal niks, mannetje drinkt zo af en toe een biertje of zo'n fles smirnoff.....vaak is het bij een feestje of andere speciale gelegenheid.
sinds ik zwanger was en bevallen ben heb ik eigenlijk niet meer gedronken, daarvoor regelmatig 2 wijntjes in het weekend, de laatste keer is dus ook eeuuuhhmmmm, ruim 17 mnd geleden als ik het goed zeg hahaha manlief drinkt geen alcohol want vind het niet zo bijzonder, als het echt snikheet is in de zomer dan wil ie nog weleens een corona pakken maar absoluut geen gewoon biertje...
Ik dink zo af en toe, ongeveer 1x per maand een beetje safari in m'n cola. M'n man neemt af en toe, 1-2 per maand, een wijntje. Verder drinken we niet. En nu helemaal niet
pas dan maar op als je wel weer wat drinkt.... ik heb niks meer gedronken toen wij hebben besloten om voor een kindje te gaan, dat duurde een jaar en toen nog 9 maanden zwanger. Toen ik mijn eerste slokje nam, stond de hele wereld op zn kop.
Ben nu wel nieuwsgierig: mag ik weten waarom het zelfs 'taboe' is? Dat je niet drinkt omdat je 't niet lekker vindt ofzo snap ik allemaal, maar echt taboe? Dat ken ik volgens mij alleen van moslims....?
ik kan niet voor fiene praten, maar bij een vriendin van mij ook, ook op feestjes wordt er geen alcohol geschonken. Geen moslim ofzo, maar vervelende ervaringen in dr jeugd...
Heel erg veel! Haha nee hoor, maar ik ben nog jong (20), studeer nog. Vriendlief is 28 en wij gaan graag uit! Hij drinkt bier, ik vaak BaCo. Zonder drank doen we het ook prima, maakt ons niet uit. Hij bobt regelmatig, ik geen rijbewijs dus ik hoef niet te boppen!
Eigenlijk drink ik thuis nooit, alleen soms bij mijn schoonmoeder een wijntje. Als ik op sta ga, 1 keer per 3 maanden ongeveer dan drink ik wel genoeg
Ik kom uit een gezin met een alcoholist, de afkeur van alcohol is mij dus met de paplepel ingegoten. Mijn man dronk vroeger wel eens, maar sinds wij samen zijn niet meer (uit eigen beweging, maar ik moet zeggen dat ik er wel heel blij mee ben) Ik haal dus ook geen alcohol in huis als er visite komt. Heb hooguit een fles wijn staan om in de stoofpot te gooien, maar that's it.
Oja, ik drink thuis nooit. Vriendlief ook niet. Er is wel bier in huis, omdat er vrijdags vaak wel wat jongens hier komen voor we op stap gaan. Dan wordt er wel een biertje thuis gedronken, maar verder alleen buitenshuis.
In het weekend van vrijdagavond tot en met zondagavond meestal 1 fles wijn dus dat is 1-2 glaasjes per avond, mijn man drinkt in totaal dan 6-7 biertjes . In principe wordt er hier door de weeks niet gedronken, mijn mening is dat alcohol lekker en bijzonder moet blijven. als we geen zin hebben in alcohol gebeurd ook regelmatig dan drinken we lekker niet. in de zomerdag wordt er merk ik wel makkelijker een flesje wijn opengetrokken in de avond lekker buiten. maar ook niet dagelijks. Het gebeurd hier misschien 1 x per jaar dat er teveel wordt gedronken afgelopen jaar mijn man bij de bruiloft van zijn beste vriend hij was aangeschoten zeg maar, en ja dan lopen er kabouters door je hoofd te stampen de volgende morgen. 2 jaar geleden hadden we een gezellig avondje op een gegeven moment kwam mijn man zijn beste vriend en die had al een borreltje op en wij hadden niets door maar ongemerkt werd er dus wat meer gedronken (1 flesje wijn op een avond schandalig schaam me nog ) uiteindelijk is het letterlijk een vruchtbare avonbd geweest onze zoon was na die avond in de maak dus dat blijft wel een leuk verhaal. tijdens mijn zwangerschap heb ik 1 maal genipt van een glaasje prosecco een mini slokje toen mijn oom gecremeerd was en we op hem toosten dit ging eigenlijk automtisch heb hem daarna gelijk weggeven. mijn deed toen ook met me mee hij dronk toen nagenoeg niet meer. ja wij vinden het lekker een borreltje op zijn tijd. maar hte moet wel leuk blijven en we hebben ook lol zonder drank
Gemiddeld 2 glazen per week, kan vanalles zijn, want ik lust een hoop. Bier, wijn, likeur, thee met een scheut alcohol (speciale van de schnappsbrenner, halen we altijd op de wintersport in Oostenrijk, net als de likeur, die man maakt zulke lekkere brouwsels) of Bourbon-cola. In de zomer drink ik vaak wekelijks een witbiertje of een sangriaatje.
Ik ook gemiddeld 2 glazen per week, en kan ook van alles zijn. Van witte wijn tot een lekkere whiskey
Eigenlijk nooit, op een feestje wil ik wel een wijntje drinken, maar zelf thuis doen we dat nooit. Niet dat we er niet van houden, en we hebben ook altijd wel wat lekkers in huis, maar hte komt er nooit van.
Ik drink bijna nooit, alleen als ik uitga naar een disco ofzo (al jaren niet meer geweest). Soms op een trouwerij een wijntje (op de mijne 3 cola light gedronken, verder niets haha) Kinderchampagne met oud en nieuw ahhaah... Man drinkt heeeel soms een beetje whiskey of een biertje.
Hier eigenlijk alleen in het weekend, lekker op de bank, filmpje aan en een glaasje erbij. Mijn man drinkt whisky-cola, ik wijn. Ik denk zo'n 2 glazen per week. In de zomer trekken we wel wat vaker een flesje rosé open.