Wij drinken eigenlijk elk weekend wel, vrijdag en zaterdagavond. 'S avonds lekker met een borreltje op de bank filmpje kijken ofzo, heerlijk! Ik drink boswandeling, man drinkt bier en af toe whisky.
Ik drink denk ik zo'n 10 keer per jaar iets. Daarvan is 5 keer in de zomervakantie, 1 keer met oud en nieuw, de rest verdeeld over uitjes en vrijgezellenfeestjes haha. En dan is het altijd wiite wijn of Baileys met ijs. Vriend drinkt elke dag wel een biertje als hij 's avonds op de bank neerploft. Soms in het weekend wat meer. En alleen met oud en nieuw is hij ladderzat. Dat is een soort traditie...want dan heeft ie whiskey en daar kan ie niet zo goed tegen maar hij vindt het zo lekker (en hij drinkt het maar 1 keer per jaar, met oud en nieuw)
Wij drinken eigenlijk nooit alcohol. Mijn man heel af en toe een biertje in de zomer, maar dan heb ik het over misschien 1tje per 2 weken. Vroeger hadden we wel regelmatig feestjes waar we wel eens wat dronken. Maar tegenwoordig niet meer. Ik vermaak me ook prima zonder drank.
Vroeger (o jeeee, ik ben wel een heel oude muts inmiddels) dronk ik zeker wekelijks. Sterker nog: ik heb een fase gehad waarin ik minstens een keer per week goed dronken was. Tegenwoordig hoeft het voor mij niet meer zo. Ik vind wijn nog steeds lekker hoor, maar na een of twee glazen heb ik er weer voor weken genoeg aan. Dus ik kan het niet zo goed uitdrukken in 'hoeveelheid per week'. Ik drink ongeveer 2 alcoholische consumpties per keer. En dat doe ik eens in de twee of drie weken. (hahaha, moet natuurlijk ook weer wennen; na 2 keer zwanger en borstvoeding ben ik helemaal niks meer gewend) Het lekkerste vind ik pinot gris/grigio (dat is dus een druivensoort waar de meest heerlijke wijnen van gemaakt worden), af en toe een biertje of chouffe (vrij zwaar bier), of een margarita. M'n vriend drinkt ook zelden, minder dan eens per week. Ik wil per se niet dat mijn kinderen het zelfde soort drankgebruik gaan ontwikkelen dat ik zelf had toen ik 16-20 jaar oud was. Het is bij mij goed 'afgelopen', maar dat had heel anders kunnen lopen. Alleen al daarom kies ik er voor om niet dagelijks in bijzijn van mijn kinderen te drinken. (daarmee zeg ik niet dat mensen die wel dagelijks drinken hun kinderen aanzetten tot drankmisbruik!!! maar omdat ik er zelf nogal beroerde ervaring mee heb, wil ik ze niet meegeven dat alcohol normaal is. bij ons thuis was het in elk geval gewoon dat de kinderen een glaasje wijn kregen bij het kerstdiner, en dat ik bij een bbq liep te schooien om een paar slokjes bier. ik geloof niet dat dit goede voorbeelden zijn voor opgroeiende kinderen...)
O Isabella ziet het niet. Maar dronken of aangeschoten ben ik dus nog nooit geweest. Ik drink nooit meer dan 2 wijntjes per keer. Meestal gewoon maar 1 en dan maximaal 2. Ik drink dus omdat ik de smaak lekker vind en niet wat de alcohol doet.
bosi333: geniet er lekker van! het smaakt mij ook hoor, al hoef ik het echt niet iedere dag. (en ik drink ook wel eens een glaasje waar mijn kinderen bij zijn - en dan vertel ik erbij dat dat niet voor kinderen is.)
nou eerder 1 keer in de 2 maanden en dan ook maar 2a 3 mixjes... en mocht ik het niet meer mogen hebben nou dan nog geen paniek
Wij hebben sowieso nooit alcohol in huis dus thuis drinken we nooit. Mijn vriend heeft er ook geen behoefte aan om thuis een biertje te pakken. Als hij in de kroeg is wil het weleens teveel van het goede zijn... Ben daar dan niet zo blij mee moet ik eerlijk zeggen. Gelukkig is het maar 1 keer per week op zijn dartavond en als de kleine er straks is zal hij het netjes houden. Zelf dronk ik voor de zwangerschap wel eens een wijntje, nu al maanden niets gehad en ik denk dat ik het lekker zo hou na de bevalling.
Nu tijdens de behandelingen drinken we allebei niets, maar normaal houden we er wel van Ik zal even vertellen hoeveel we drinken als we het "mogen". Meestal bij uit eten, feestjes, op een terras of in het weekend. Doordeweeks zelden. En ik denk per keer dat we drinken zo'n 4 of 5 glazen, mijn man bier en ik wijn. Dit is niet wekelijks trouwens. Soms een maand niet zelfs, maar soms ook een paar weekenden achter elkaar.
Tja, nu je het zo zegt verbaast het me dan weer niet, maar ik heb het nog nooit gehoord. Maar goed, ik ken dan ook eigenlijk totaal geen streng-gelovigen, dus dat is makkelijk Leerzaam topic, dus!
Ik drink geen alcohol omdat dit niet samengaat met de medicijnen die ik slik. Heb er verder ook geen behoefte aan, dat scheelt. Ik krijg wel eens de opmerking of ik het niet mis of vervelend vind, maar met een sapje ben ik net zo gelukkig hoor hihi! Mijn vriend drinkt ook geen alcohol meer, hij wil ivm. de komende behandeling zo gezond mogelijk leven. Voorheen dronk hij in het weekend bij vrienden weleens wat, zo'n 2 tot 3 biertjes. Op een feestje dronk hij wel wat meer, maar niet zoveel dat hij er apelazarus van werd. Dat had ik ook niet gewaardeerd denk...
Hoewel ik net begonnen ben met de eerste IUI, heb ik mezelf een lekker glaasja Amarula ingeschonken. Totaal onverantwoordelijk?