Hoeveel alcohol drinken jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoevaak drink je?

1. Elke dag 1 of meerdere glazen

2. Een paar keer per week

3. Een keer per week

4. Een paar keer per maand

5. Een keer per maand

6. Zelden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik moet zeggen dat ik doordeweeks eigenlijk niets drink, waarom geen idee. Al moet ik zeggen met zo'n heerlijk weertje wil ik af en toe wel een lekker koud pilsje pakken.

Maar in het weekend drink ik wel geregeld. Wel alleen in de avonden. Dus van vrijdag t/m zondag iedere avond 3/4 pilsjes. En dan zal ik maar niet beginnen over feestavonden of avondjes uit :)...
    Morgenavond weer een gezellige meidenavond voor de boeg, en daar zal wel wat meer dan 3 pilsjes gedronken worden :D.

Tja, ik schaam me totaal niet over wat en hoeveel ik drink. Ik ben moeder van 2 kleine kids en ik vind het gewoon heerlijk (vooral in de zomertijd) om een lekker pilsje te pakken. Moet toch kunnen?

Mijn man daarintegen is anders. Hij drinkt thuis eigenlijk nooit, heel af en toe (1x per maand of zo) pakt hij een klein glaasje liqour 43. Maar als hij een feestje heeft of er thuis iets gevierd wordt, dan drinkt hij wel lekker een pilsje of meer...

2. Username

Username Niet meer actief

Ik drink sporadisch. Soms maanden niet, soms twee avonden achter elkaar een wijntje. Meer dan één drankje drink ik nooit. Ik hou niet van wat alcohol met mensen kan doen. In mijn omgeving zijn meerdere mensen met een fiks alcoholprobleem. Dus als ik twee dagen achter elkaar drink (en het net lekker begin te vinden ;)) gaat bij mij de rem erop.
    En dronken of aangeschoten ben ik nog nooit geweest.

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Nu niks. Maar normaal elke dag ongeveer 2 glazen. Met vrienden en in het weekend meer. Zomers meer dan in de winter ook.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Max eens per week, denk ik. Soms een keer 2 avonden achter elkaar, dan weer tijden niet.
    Mijn man heeft vorig jaar zijn rijbewijs gehaald en sinds oktober ben ik weer helemaal zwanger- en borstvoedingsvrij, dus kan sindsdien weer lekker genieten van een goed glas wijn :) Daarvoor dus een paar jaar vrijwel niet gedronken en kan dus ook niks meer hebben :D (Niet dat ik eerder zulke sloten alcohol dronk, maar nu heb ik aan 2 glazen wijn echt meer dan zat... :D)

5. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ah, dus de mensen die zeggen dat ze weinig tot niks liegen dus gewoon? Pffff

6. Minerva

Minerva Niet meer actief

Nu drink ik niet, dus ik ben even uitgegaan van de situatie van vóór de zwangerschap ;)

Meerdere malen per week. Wel voornamelijk in het weekend (do-zo). Voornamelijk bier en dan max. 2-3 biertjes per avond. Het liefste speciaalbiertjes, zoals Erdinger, Leffe Blond, Grimbergen blond of Franziskaner, maar met stappen meestal pils van de tap of Hertog Jan. Als ik de bob ben (wat nog wel eens voorkomt), dan drink ik aan het begin van de avond één biertje mee en de rest van de avond fris.

Ik lust wel (rode) wijn en mixjes, maar drink toch het liefste bier ;)

Overigens ben ik gaan "minderen" tijdens het medisch traject (vriendlief uiteraard ook). Ons werd toen aangeraden om het bij max. 5 eenheden p/w te houden en daar hebben we ons toen ook netjes aan gehouden :)

7. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    zelden 2 avonden per jaar zo denk ik ofzo soms minder :)

8. Username

Username Niet meer actief

Huh?

Deel Deze Pagina