Hoeveel alcohol drinken jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoevaak drink je?

1. Elke dag 1 of meerdere glazen

2. Een paar keer per week

3. Een keer per week

4. Een paar keer per maand

5. Een keer per maand

6. Zelden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Amper omdat het gewoon heel slecht is.

2. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Als ik thuis blijf drink ik eigenlijk niks. Heel af en toe een wijntje.
    Maar als ik opstap ga of een feestje heb kom ik regelmatig aangeschoten thuis.
    Ik denk dat ik gemiddeld 2x in de maand weg ga. Soms maanden niet, soms weken achter elkaar.
    Ach, ik hou der van :D

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Nu niets omdat ik zwanger probeer te raken, maar normaal dronk ik ook nooit echt veel. In de zomer af en toe een lekker mixje en met nieuwjaar. Zelden dus.

4. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Niet

5. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Wat drinken er hier weinig alcohol! Dat verbaast me wel. Dat is in mijn vriendengroep en familie wel anders!

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nooit.

De laatste jaren was of zwanger, of ik gaf bv, dus dan drink sowieso niks. En op een of andere manier vind ik het geen fijn idee dat ik niet 100% nuchter ben als ik de verantwoording over mijn kinderen heb. Heb denk ik in de afgelopen 2 jaar 2x een klein glaasje wijn gehad, maar ik vond er niks meer aan. Dus ik betwijfel of ik komende jaren überhaupt nog alcohol drink. Misschien als we een keer een weekendje weg zijn met z'n tweeën of zo.

7. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Nooit.

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik mis een optie :p 'Nooit' (meer). Dronk hier en daar nog wel een glaasje tot ik zwanger werd van de 1e. en daarna eigenlijk nooit meer wat gedronken en das nu bijna 5jaar geleden. Mijn man lust geen alcohol dus hebben t zoiezo niet in huis. En om nou een fles drank te halen die er vervolgend 10jaar staat is ook zo zonde :p Kan zo uren met 1 glas doen dus dat gaat dan heel langzaam

9. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Normaal een paar keer per maand. Niet heel vaak. Momenteel sta ik droog :D

10. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Thuis nooit! Heel zelden neem ik een wijntje bij mijn ouders thuis of op een feestje. Mijn man drinkt niet.

11. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ik Bob eigenlijk altijd, en we hebben per jaar nogal wat feestjes. Als we dan op de fiets gaan of blijven slapen dan drink ik wel, maar nooit zoveel dat ik straalbezopen ben, die tijd heb ik gehad. Op een gegeven moment ben ik er klaar mee en stap ik over op fris.

Wel vind ik het heerlijk om met warm weer, of op een heerlijke zomeravond een glaasje wijn of een rosebiertje te drinken. Er zijn hier de afgelopen weken als heel wat sixpacks 0,0 doorheen gegaan haha.

Als we bij mijn schoonouders eten ook altijd een glaasje wijn bij het eten en als we uit eten gaan lekker een koffie met baileys achteraf (die 3x per jaar hahaha). Als ik op de fiets ben dan, want als ik moet rijden drink ik geen druppel!

12. 2jees

2jees Niet meer actief

De mijne staat er niet bij, nooit.

13. mummy28

mummy28 Actief lid

13 nov 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    op het moment niks...

maar normaal zo paar keer per jaar. en dan nog maar zo ongeveer 2 glaasjes.

14. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik drink regelmatig een wijntje. Zeker in het weekend.
    Doordeweeks liever niet. :D

15. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik ben eigenlijk verbaasd over de poll resultaten.

95 mensen gestemd, 50 mensen drinken zelden.

Als ik mijn collega's moet geloven, drinken ze minstens één keer per week, ik voel me altijd de vreemde eend in de bijt.

Mijn ouders drinken verschillende glazen per dag (daar heb ik als puber ooit ongenuanceerd mijn mening over gegeven, beetje de omgekeerde wereld :p).

Ik drink al jaren niet meer, één glaasje in de 2 jaar, dat is het wel zo'n beetje.

16. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid

4 nov 2009
    4.805
    96
    48
    Fulltime Mama en adviseur
    't gezellige Brabant
    Zelden, heel soms op een feestje.

17. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    heel weinig. in de zomer bv als het heel warm is en ik echt megadorst heb ofzo wil ik wel eens een koud pilsje pakken. laten we zeggen in de zomerperiode 15 flesjes. dat is dan ook meteen voor het hele jaar want in de winter drink ik sowieso niks haha. dus zeg gemiddeld 1 pilsje per maand. heb liever iets fris of water en thee

18. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Al ruim 5 jaar geen druppel meer. Zwanger bv zwanger bv zwanger en nu weer bv.

Daarvoor 2 keer in de week meerdere glazen

19. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Zo af en toe een wijntje thuis, als ik uit eten ga en op een terrasje. Op feestjes drink ik wel meer, maar ik kan het ook weer makkelijk laten staan.

Ik heb niet gestemd, want hoeveel ik dan precies drink, is mij onbekend. Niet heel veel in ieder geval.

20. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Nu door zwangerschap niets maar verder bijna elke dag wel. Dan een glaasje rood bij het eten en in de zomer lekker koude droge witte wijn of bubbels, mis het best wel nu.

Drink eigenlijk alleen wijn, geen sterke drank en bier, dat lust ik niet.

Deel Deze Pagina