Hoeveel alcohol drinken jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoevaak drink je?

1. Elke dag 1 of meerdere glazen

2. Een paar keer per week

3. Een keer per week

4. Een paar keer per maand

5. Een keer per maand

6. Zelden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Iedere dag wel een glaasje wijn :)

2. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Bijna nooit.. Heeeel af en toe een passoa jus/wijntje in het weekend. Ik heb nogal een problematisch alcohol verleden dus ik ben er bijzonder voorzichtig mee.

3. Milujem

Milujem Niet meer actief

Wanneer ik zin heb, wel alleen in de avond. Overdag nooit. Soms ook dagen/weken niet...
    En als ik drink, 1 a 2 glazen wijn per keer

4. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Ik bijna nooit( niet slecht voor een Poolse haha) maar ik slik ook bloedverdunners dus mag ook weinig drinken.

5. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Nooit ontbreekt..

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik drink al jaren vrijwel nooit alcohol als het 1 glaasje per jaar is dan is het al veel haha. Ik slik morfine en mag dus gewoon geen alcohol drinken maar moet zeggen dat ik vroeger ook niet dronk omdat ik bijna niks lust met alcohol erin. Geen bier en geen wijn.

7. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Dat is denk ik een beetje overdreven. Roken bijv. Is gewoon heel slecht. Dronken worden ook. Maar alcohol met mate drinken hoeft niet perse heel slecht te zijn! Behalve als je zwanger betn, medicijnen slikt enz.

8. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik drink eigenlijk alleen alcohol als ik met vrienden afspreek, naar een concert of festival ga, of op kamp. Thuis hebben we het haast nooit in huis.

Komt neer op een paar maal per maand

Uiteraard nu tijdens m'n zwangerschap niks en als ik straks weer borstvoeding geef, heeeeeeeel sporadisch omdat ik het zonde vind als ik melk moet afkolven en weggooien :)

9. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ik drink geen alcohol, maar die optie staat er niet bij.

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Bij het eten bijna elke dag wel een glas rode wijn en met het warme weer vind ik een biertje ook wel lekker, blijft er doordeweeks dan bij eentje...in het weekend en met feestjes wat meer.

11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat valt reuze mee, een glaasje op zijn tijd is echt niet slecht, overmatig gebruik is inderdaad slecht voor je.

En als je daar op gaat letten dan kan je beter in een glazen bubbel gaan leven want er zijn zooooveel meer dingen die slecht zijn.

12. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Alleen als ik uitga, en niet zwanger ben haha
    Maar niet regelmatig. Vind een sapje of frisdrank net zo lekker meestal, alleen zag dat glas prosecco van m'n
    Vriendinnetje er laatst wel erg lekker uit :)

13. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.875
    5.163
    113
    Home
    mijn antwoord staat er niet bij
    namelijk nooit

14. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik vind dat wel heeel veel mensen nooit drinken. Dat is vast geen representatieve afspiegeling van de bevolking. ;)

Nu drink ik niks natuurlijk, sinds sept 2012 al niet meer en wil ook bv geven dus voorlopig blijft dat zo. Sinds de kinderwens al zeer beperkt gaan drinken Ik mis het ook helemaal niet.

Dat had ik vroeger weer nooit van mezelf gedacht. Mijn weekend begon op vrijdag met een glaasje wijn hoor, heerlijk. Hield het voornamelijk wel bij het weekend, niet doordeweeks.

15. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Nooit..geef er ook niks om.

16. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Normaal een paar keer per maand en met mooi weer iets vaker; wijntje in de tuin bij het eten ofzo. Maar nu natuurlijk niets.

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier zo af en toe een rose biertje of wijntje, zal varieren van 0-6 glazen/flesjes per maand. Op een feestje soms wel eens meer. Dat is 2 x per jaar ofzo.

18. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    1-2x per jaar misschien?
    Geef er helemaal niks om!

19. mol81

mol81 Niet meer actief

Anders, nl; nooit

20. Within

Within Niet meer actief

Een paar keer per maand. Wil nog wel eens een biertje/jillz pakken als we een filmavondje hebben.
    Ben het afgelopen jaar nuchter geweest door zwangerschap en medicatie, nu mag het weer dus ik geniet er ook van zo af en toe. Alleen komend weekend gaat Joshua uit logeren bij mijn moeder en ga ik met vrienden naar een feestje en dit keer doe ik gewoon gezellig mee :p (om het daarna nooit meer te doen waarschijnlijk)

Deel Deze Pagina