Hoeveel alcohol drinken jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoevaak drink je?

1. Elke dag 1 of meerdere glazen

2. Een paar keer per week

3. Een keer per week

4. Een paar keer per maand

5. Een keer per maand

6. Zelden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Eigenlijk nooit.

2. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Soms een paar weken niet, dan wat regelmatiger wel (feestjes of avondje stappen).

Af en toe neem ik 's avonds een borrel! Ff lekker hoor.

3. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik heb gestemd op "zelden" maar eigenlijk nooit. Soms dringt mijn wederhelft aan dat ik iets moet proeven en dan neem ik 1 slokje van zijn glas, en verder zit er al wel eens alcohol in het eten bij speciale gelegenheden (bijv. wild op kerstmis dat in rode wijn gemarineerd geweest is), maar dat is het dan ook.

4. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Waar is de optie "nooit"? ;)
    Ik heb in m'n hele leven misschien 3x alcohol gedronken maar kan de laatste keer niet meer herinneren.

5. Ik mis ook de optie Nooit. Ik drink nooit ivm mijn medicijnen. Ik ga dan namelijk hallucineren, en daar heb ik geen zin in.

6. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Iedere dag een glaasje rode wijn, heeeerlijk! Miste dat wel toen ik zwanger was, maar laat t daar natuurlijk graag voor staan!

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Haha ik ook hoor.. Ik drink dan wel niet elke avond (ma t/m woe sowieso niet alleen in de vakantie of met heel warm weer). Maar donderdagavond neem ik vaak een borrel (nu roze vodka als die op is weer wat anders). Vrijdagmiddag drink ik altijd een biertje met sowieso de buurman en de buurvrouw (zijn schoonmoeder) en wie er dan maar bij komt schuiven. Op zondag kijken we altijd met een groep ajax dus dan drink ook ook weer een aantal biertjes en op zaterdag meestal ook nog wel wat. Ben nu wel wat meer de rem erop aan t gooien omdat ik toch wel wat wil afvallen, en nu is het voetbalseizoen over dus dat scheelt ook.. Maar over het algemeen ben ik best een stevige drinker. Maargoed zolang ik altijd nog zonder kan, ik niet elke week dronken ben zie ik er geen probleem in.

8. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
  9. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Soms, maar er zit geen regelmaat in.

Het kan gerust zijn dat ik weken niks drink om dan weer een paar dagen lang een aantal glazen per avond te drinken.
    Hangt gewoon van de sfeer af en van mijn zin.

Ik kan het rustig laten als het echt moet, weet ik. En heb ik effectief een tijdlang - een jaar - gedaan.

Ik drink overigens vooral als 't gezellig is. En ik ken mijn grenzen. Na maximum een glas of 3 wijn op een avond (bier drink ik niet) stop ik echt wel.

10. wensmoeder

wensmoeder Actief lid

11 mrt 2013
    295
    0
    16
    Ik drink nooit.
    Bij mij is het namelijk nooit een glaasje, eerder een fles of twee of drie.

11. Imensa

Imensa Niet meer actief

Mis de optie nooit

12. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    #152 Anna84, 13 jul 2013
    Laatst bewerkt: 13 jul 2013
    Wat zijn de meesten netjes... Ik drink toch nog wel regelmatig.. Ik denk dat er gemiddeld 1x per maand wel iets te doen is, bijvoorbeeld met vriendinnen, feestje, borrel ofzo en dan drink ik toch wel.. En soms ook behoorlijk.. Ik vind het wel lekker soms, effe de drukte van thuis, thuis laten. Kan er goed mee ontspannen..

Volgende week vrijdag de zomerfeesten in Nijmegen.. Heb er zin in! Effe lekker eruit!
    Scheelt dat ik bijna nooit echt katers heb, dus de volgende dag ben ik ook weer gewoon fris en fruitig.

Gisteravond samen met vl nog 2 biertjes (radlers) gedronken.. Heerlijk..

13. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam

Dit eigenlijk! Ik drink zelfs en anders is het inderdaad ook baliys of een coktail. Ik heb het ook totaal niet tijdens mijn zwangerschap of borstvoedingen periode gemist

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Tijdens beide zwangerschappen heb ik niks gedronken. Ook tijdens de BV-periodes drink ik niks. Ik drink pas weer als Finley compleet van de borst af is.

En dan drink ik af en toe. Gemiddeld 1x per maand hooguit 2 glaasjes. Wijn of port.

15. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Nou dan zal ik wel als alcoholist worden beschouwd denk ik:p zeker met warmer weer drink ik elke dag zo een 2-3 glazen (wijn of bier). Eentje sowieso tijdens het koken en 2 erna. Soms uitschieters van 4 drankjes. Ennmocht ik met vrienden zitten drink ik gerust 4/5 wijntjes of 4 flesjes bier. Heerlijk, lekker ontspannen en lekker.

16. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Dat vind ik inderdaad best veel ja,iedere dag alcohol drinken..:)

17. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Heeeel zelden.
    Alleen als we een feestje hebben of zo, en dat is niet zo vaak.
    Gewoon thuis geef ik er niks om.

18. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik drink echt helemaal nooit. om de simpele reden dat ik het gewoon vies vind. met oud en nieuw neem ik wel een paar slokjes champagne maar dat is het

19. Sila24

Sila24 Niet meer actief

20. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Deel Deze Pagina