Hoeveel alcohol drinken jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoevaak drink je?

1. Elke dag 1 of meerdere glazen

2. Een paar keer per week

3. Een keer per week

4. Een paar keer per maand

5. Een keer per maand

6. Zelden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom staat de optie 'nooit' er niet bij? Er zijn toch ook geheelonthouders?

Ik drinkt dus nooit. Maar dat is vanwege geloof (Moslim).

2. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ik drink met oud en nieuw een glaasje champagne en verder heel soms als ik uit eten ga een wit wijntje. Maar het is per jaar op 1 hand te tellen.

3. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is wel erg veel. Voor vrouwen is de grens 14 glazen per week en je moet minstens 1 dag in de week zonder kunnen. Zoniet dan ben je een 'probleemdrinker'.

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik mis de optie nooit, daarom voor zelden gekozen. Ik dronk vroeger hooguit een glaasje per jaar, maar sinds de zwangerschap van de oudste heb ik niet meer gedronken (3 jaar geleden).

5. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Ik heb niet gestemd want ik drink nooit.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Sorry voor de kissende 'nooit' knop, ik krijg hem niet meer toegevoegd. Al eerder gevraagd of iemand het antwoord wist om hem er bij te zetten, geen antwoord gehad:) misschien nu iemand die het weet?

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ook hier nooit, wat moet ik met die smerige troep..

8. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Nu in de vakantie ongeveer 2x per week een glaasje, maar normaal eigenlijk bijna nooit 1a2 x per jaar. Ik drink liever een colaatje ofzo

9. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Mijn antwoord staat er niet bij: Nooit gedronken en zal het ook niet doen in de toekomst.

10. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Een paar keer per maand. Soms heb ik ineens heel erg zin in een wijntje of een witbiertje/Corona (met het mooie weer). En met uitgaan, verder nooit

11. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Yeah, ik heb er een probleem bij :p
    Ik kan prima zonder, in de wintermaanden gaan er ook gerust dagen voorbij dat ik er geen zin in heb hoor maar zo met warmer weer en lekker buiten zitten en lekkere dingen koken gaat het wat sneller ja.

Moet ook zeggen dat het van familie uit ook heel normaal is hoor, elke dag wel wat drinken.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    1 keer in de 2 a 3 maanden een wijntje of een amaretto

Vroeger dronk ik elk weekend een glas wijn maar daar heb ik geen zin meer in.

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik een paar per week. Als ik sta te koken ( wat ik tot mijn hobby verheven heb ) pak ik er soms mijn 'kookwijntje' bij. Niet elke dag trouwens. Of 's avonds na een drukke dag even samen een glaasje met mijn vriend.

14. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Meestal 4 a 5 glazen per weekend.

15. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Minimaal 1 glas per dag maar meestal 2 à 3. Als ik een avondje ga stappen of een borrel heb ergens een stuk meer. Wijnen is hier een onderdeel van onze hobby. We speuren naar bijzondere wijnen en smaken en zijn op voornaambasis met alle wijnhandelaren hier in de buurt.

Nu ik op dieet ben drink ik doordeweeks niet. Totaal geen probleem mee maar eerlijk is eerlijk, ik drink liever wel. En geloof mij, dat heeft niets met alcohol te maken, daar voel ik niets meer van, maar puur met de smaak en de levensstijl die erbij hoort bij ons.

16. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    ik mis de knop NOOIT

ik drink dus nooit alcohol

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.184
    10.747
    113
    Ik heb denk ik een jaar of 12 geleden voor t laatst alcohol op...

vraagje aan de dames die regelmatig drinken: als je er een avond alleen voor staat met je kleintje, (of als je partner ook een paar glazen drinkt) hoeveel drink je dan maximaal? Houd je daar rekening mee of vind je jezelf ook na een glas of vier nog fris genoeg om de verantwoordelijkheid voor een baby te nemen?

18. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Heeeeeeel af en toe bij een feestje?

19. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    sinds mijn zwangerschap niks meer, en nu dochter nog zo jong is drink ik ook niet, puur om het feit stel er zou wat met haar zijn oid wil ik gewoon in de auto kunnen stappen.
    ook al zou man ook niets gedronken hebben. ik ga altijd voor extra safe :p
    ik mis het ook niet, dronk voordat ik zwanger werd misschien 1x in de 2 maanden een paar glaasjes als we de deur uit waren

20. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik heb paar x per maand gestemd.. Meestal wel op zaterdagavond een glaasje, maar niet standaard elke week. Dus vandaar dat ik op een paar keer per maand heb gestemd.

Deel Deze Pagina