overmorgen worden onze meiden 1 jaar. nu kan je wel taarten bij de banketbakker bestellen maar ik heb zoiets van , wie weet wat voor zoetigheden zitten er niet in dus was sowiso van plan om zelf taarten te maken. bij mijn zoektocht kwam ik deze tegen en die leek me echt wel lekker zowel voor dekleintjes als zelfs voor volwassene. dacht zal het recept hier neerzetten hebben andere der mischien ook plezier aan Ingrediënten: 3 eieren 250 g suiker 150 g zelfrijzende bloem 100 g maïszetmeel 2 dl slagroom 500 g magere platte kaas 150 g suiker 3 kuipjes Olvarit frutapura 3 gelatineblaadjes 1 doos Bambix berenkoekjes Bereiding: Bestrijk een springvorm (doorsnede 20 cm) met boter en bestuif deze met bloem. Breek de eieren, voeg 250 g suiker toe en klop langdurig in een lauwwarme omgeving tot een stevige, schuimige massa. Zeef de bloem en het maïszetmeel en schep die er een beetje bij beetje onder. De bedoeling is dat je een gelijkmatig, luchtig deeg krijgt. Vul de springvorm, maar niet hoger dan 2/3. Zet de oven op 180° C en schuif de taart erin. Laat ze in de oven tot ze mooi licht-bruin ziet (60 à 75 minuten). Zet daarna de oven open maar laat de taart nog 5 minuten staan. Tijd voor de vulling. Week de gelatineblaadjes in warm water. Snijd de taart in drie horizontale plakken. Mix de gelatineblaadjes, de magere platte kaas en de suiker. Klop de slagroom stijf en voeg die bij het mengsel. Roer de helft van dit mengsel onder de 3 kuipjes Olvarit frutapura. Bestrijk de onderste plak ermee, leg er de tweede plak op en bestrijk die met de rest van hetzelfde mengsel. Mooi afdekken met de bovenste plak. De bovenste plak bestuiven met poedersuiker. Bestrijk de zijkanten met de overige slagroom en plak er Bambix berenkoekjes tegenaan.
inderdaad magere kwark, ja ben belgische en vergeet soms dat ik op een nederlandse site zit zo zou die eruit zien maar voor het beertje moet je dan een sjabloon gebruiken, hoeft ook ni perse een berensjabloon te zijn, daarin kan je kiezen.
Wat een ongelofelijke leuke taart! Ik denk dat ik die ook maar ga maken over twee weken! Alvast bedankt!
Ziet er erg leuk uit! Je kan ipv de beertjes ook nijntjekoekjes erop plakken Enne, alvast van harte gefeliciteerd met je kindjes!
thnxs Manuela79, ja een jaar is voorbij gevlogen, het brengt nare en goede herinneringen tergelijk naar boven en vrees dat ik het niet droog ga houden enja je kan natuurlijk zoals je zegt improviseren op de taart hé ook met de vulling enzo