hoeveel artsen/verloskundigen aanwezig bij bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door sunshine92, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linsi

Linsi Lid

6 nov 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was m'n vk en een verpleegkundige aanwezig, had ook het geluk dat ik de enige was op dat tijdstip die aan het bevallen was, was dus lekker rustig :D

2. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    In de verloskamer was er een medisch vk, assistent en stagiair aanwezig. Ergens tijdens de uitdrijving kwam de gyn nog even kijken (medische indicatie) maar die heb ik verder niet meer gezien. De medisch vk had de leiding en deed verder praktisch alles zelf. (knippen, hechten ed) ook hier alleen maar vrouwen behalve de gyn.

3. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier heb ik 2 verschillende (mannelijke gyns) gezien.. Eerste die keek hoeveel ontsluiting ik had. .Daarna degene die mijn bevalling heeft geleid. .En dan nog een verpleegster.. En op de OK voor mijn ruggenprik nog iemand.. De gyn die de bevalling heeft gedaan heeft mij ook geknipt en gehecht.

Als je er echt moeite mee hebt zou ik dit bespreekbaar maken en kijken in hoeverre ze hier rekening mee kunnen houden.
    Het is voor jezelf denk ik heel belangrijk dat je je op je gemak voelt en kunt ontspannen. En waarschijnlijk krijg je een hoop rust in je hoofd als je weet wat je kunt verwachten en of ze er rekening mee kunnen houden.

4. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste de vk en een stagiaire (met mijn toestemming). Verder man en moeder erbij.

Bij de tweede de vk en kraamhulp (en man). Maar vooraf nog een gyn en 2 assistentes omdat het hoofd nog niet was ingedaald. Daarna weer overgedragen aan mijn vk.

5. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    In eerste instantie de vk en een verpleegkundige van het zkh en mn lief.. Wij wilden graag in het zkh bevallen. Toen bleek dat we extra hulp nodig hadden werd het druk in de verloskamer. 2 vpk, vk, gyn, kinderarts en arts assistent. Ivm vaccuumverlossing.

6. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    een ziekenhuisverloskundige, haar assistente (daar heeft ze toestemming voor gevraagd) en een verpleegster:)

7. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Bij de daadwerkelijke bevalling waren ze met z'n 2-en. Maar daar buitenom wel veel andere gezichten gezien. Diverse verplegers, nog een andere VK en iemand voor de lunch.

8. Tientje1986

Tientje1986 Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.046
    231
    63
    Vrouw
    ZZP-er
    4 , de verloskundige, gynaecoloog, leerling verloskundige en verpleegster afdeling

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Wat naar dat je er zo tegenop kijkt!
    Ik heb helemaal geen ervaring ermee gelukkig, maar ik zou het zeker goed bespreken allemaal..

Hier bij de eerste een Gyn(vrouw) en een verpleegster
    En bij de tweede een verloskundige en een verpleegster
    (En bij beide mijn man natuurlijk)

10. nono

nono Niet meer actief

Wat vervelend dat dit je is overkomen. Ik heb een ziekenhuis bevalling gehad (medische indicatie) en had alleen de verloskundige en verpleegkundige aan m'n bed. Toch denk ik ergens dat alles (vooral wanneer je aan het persen bent) een beetje langs je heen gaat alsof je in een roes zit, tenminste.. dit was bij mij wel. Heel veel succes!

11. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    In principe zijn er twee mensen aanwezig. De gyn/ verloskundige en een verpleegkundige. Mits alles zonder complicaties verloopt. Hechten wordt gedaan door degene die de bevalling doet.
    Eventuele assistenten kan je gewoon wegsturen (heb ik ook gedaan). Wat betreft je verleden...... Waarschijnlijk denk je daar nauwelijks aan tijdens de bevalling! Komt goed meid!

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Daar kun je van tevoren niets van zeggen, als alles normaal gaat zijn er behalve jij en je man, de vk of gyn en een verpleegster bij.

Maar goed, ik had bij mijn oudste 5 man om me heen staan, bij mijn 2e stonden ze met zijn achten om me heen, bij de 3e dus inderdaad alleen de vk en verpleegster, dat was best rustig voor mijn doen :)

13. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ik werd ingeleid.

Tijdens de daadwerkelijke geboorte waren de vlk en de stagiair de kraamverpleegkundige en de arts-assisent aanwezig. Die laatste kwam binnen lopen omdat het hartje van Emma flink zakte en ze wou zien of het wel opschoot met persen.

Doordat de inleiding erg lang duurde heb ik gedurende de dag wel 3 verschillende teams van vlk en kraamverpleging gezien.

14. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Herkenbaar.

Ik had aangegeven geen stagiairs bij mijn bed te willen om die reden. Dat is misschien wel iets voor je bevallingsplan. Zet daar ook in dat je een misbruik verleden hebt, dan weten ze daarvan en letten ze erop! Ik had bijvoorbeeld ook aangegeven dat ze alles moesten vertellen wat ze deden van onder.

Op het moment van de uitdrijving was ik echt niet meer bezig met hoeveel mensen er waren. Als het kind er maar snel uit komt :p
    Volgens mij alleen een verpleegkundig en de verloskundige.

Later kwamen er meer bij omdat het na de bevalling niet goed ging maar dat kon me niets meer schelen.

15. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Dat hangt van je bevalling en kindje af, ik had een gyn een verpleegkundige, er stond ook een kinderarts klaar (al 2 dagen gebroken vliezen)
    Maar toen ging het mis, heel erg mis met mij en stond er 10 man op mijn kamer, terwijl ik met mijn benen nog wijd lag. Ik ben totaal 4,5 liter bloed verloren, op dat moment kom het me niets schelen dat al die mensen om me heen stonden, kreeg het niet eens bewust mee.

Ik bedenk me altijd.... Ze zien misschien wel 10.000 vrouwens in hun carriere, dus waarom zouden ze mijn doos onthouden?

Ik heb ook ervaring met misbruik maar sta er gelukkig heel nuchter is.

Succes!

16. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    2 mensen van ziekenhuis aan mijn bed, een verpleegkundige en arts assistente. Was ook wel vooraf beetje angstig voor veel verschillende mensen, maar door vlotte en goed lopende bevalling dus heel erg rustig aan mijn bed geweest.

17. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Bij een ziekenhuisbevalling zijn standaard en verpleegkundige, verloskundige en arts-assistent (die doet vaak de bevalling) aanwezig. Natuurlijk loopt ook de gynaecoloog in en uit maar die staat aan het hoofd en helpt alleen als het echt fout gaat. Verder is er soms een co-assistent bij (maar dat vragen ze meestal wel). En in bijzondere gevallen natuurlijk een kinderarts met kinderverpleegkundige.

Hou er rekening mee dat je een wisseling van personeel meemaakt omdat ze verschillende diensten hebben. Dus de kans is heel groot dat je meerdere mensen ziet. Stel je daar ondanks je verleden wel flexibel en positief op in.

Die mensen zijn er voor jullie welzijn en je weet gewoon niet hoe het gaat! Hoe moeilijker het gaat hoe meer mensen er (opeens en zonder aankondiging) in de kamer komen te staan. Lijkt mij ook niet verstandig om je daar nu al druk over te gaan maken. Praat erover met je omgeving.

Deel Deze Pagina