Wij hebben ook twee autos, doordat wij allebei verder weg werken. We gaan uit elkaar, dus dat is nu wel makkelijk geregeld qua auto's..
wij hebben de luxe dat we allebij ongeveer 5-10min fietsen van ons werk af wonen dus hebben 1 auto....die veel voor de deur staat!
Wij hebben 1 auto. Eigenlijk zou ik er, voornamelijk voor de dagen dat ik thuis ben met de kinderen, best een auto'tje bij willen. Nu ben ik op die dagen namelijk autoloos en mis ik soms, vooral in de winter, wat bewegingsvrijheid. Maar goed, we wonen op loopafstand van het centrum en om alleen voor de maandag en donderdag een extra auto met alle bijkomende kosten aan te schaffen vonden we toch een beetje zonde van het geld. Bovendien gaat de oudste over een half jaartje naar school en ik vind zelf dat je met 1 kind toch iets makkelijker zonder auto uit de voeten kan dan met 2. Én, als ik de auto echt nodig heb dan gaat mijn man met het OV of rijdt hij met een collega mee.
Wij hebben ook 1 auto. Ik werk vanuit huis, dus voor werk heb ik niet vaak een auto nodig. Ik heb niet zo heel vaak zakelijke afspraken. Soms zou een tweede auto zo nu en dan best handig zijn met de kinderen!
Wij hebben er 2. Een gezinsauto (Ford Focus Wagon) en een iets kleinere/oudere (Opel Astra). Ik rijd de gezinsauto. Dat is namelijk een diesel en ik rijd 4 dagen in de week 130km voor m'n werk. Dat is gelijk de reden waarom we 2 auto's hebben. We wonen op 5 minuten fietsen van mijn man z'n werk maar hij doet 's ochtends de run met de kinderen om ze op de crèche en school te krijgen. 's Middags doe ik hetzelfde rondje. En omdat ik zo ver weg ben vind ik het wel een fijn idee dat hij ook mobiel is mocht er iets met de kinderen zijn ofzo...
1 auto mijn vriend heeft gratis ovjaarkaart van het werk dus kan onbeperkt reizen door heel Nederland. En wij wonen 7 minuten lopen van treinstation en hij werkt 5 minuten lopen van treinstation in andere plaats. En ik werk op nog geen 5 minuten fiets afstand.
2 auto's. vriend en ik werken vlak bij elkaar maar onze werktijden sluiten niet goed genoeg op elkaar aan om te carpoolen dus dan moet 1 van ons of minimaal 1 uur te vroeg op het werk zijn of minimaal een uur langer op het werk wachten om opgehaald te worden. tussendoor naar huis gaan is steeds geen optie omdat je dan 5-10 min. thuis bent en dan weer kan vertrekken.