Wij hebben er nu nog 1 (of beter gezegd, ik heb een auto en mijn man niet ). Net de tweede weer de deur uit gedaan. Die hebben we 4 jaar gebruikt, omdat het met de kinderen zo klein handiger was. Anders kwam het halen en brengen grotendeels bij mij te liggen en dat lukte niet met werk. Nu kunnen de kinderen zelf fietsen en zitten ze allebei op school, dus kan mijn man ze met de fiets wegbrengen en dan door naar het station en weer als vanouds met de trein naar werk. Ik heb een leaseauto. Moet veel reizen voor werk en dan is de auto wel echt een stuk praktischer dan OV over het algemeen. Parkeren is hier in de wijk geen issue, altijd volop plek. Onze auto staat op eigen oprit. Bijzonder genoeg gaat t desondanks wel vergunning parkeren worden hier.
1 auto en een leaseauto van man zn werk. Op werkdagen hebben we die twee auto's op dit moment echt nodig, omdat het werk met het OV niet goed bereikbaar is.
2. We wonen in een klein dorp met 1x per uur een bus. Ik zou het niet eens redden om met OV op tijd op werk te zijn. Vriend werkt 's nachts en zou ook echt niet zonder auto willen. Omdat we in zo'n gat wonen, vind ik het toch verdomd handig, een auto. No way dat ik dingen als naar paardrijden, de supermarkt of de 15km naar grotere dorp verderop op de fiets ga doen. En OV vind ik wel echt heel duur ook. Ja, het is natuurlijk ook ergens wel een luxe.
3 1 gezinsauto, 1 Kleine auto voor erbij, Degene die de kinderen in de auto moet hebben net de grote auto mee, als we er alleen mee naar 't werk hoeven te rijden dan neemt diegene de kleine auto mee. Maar kunnen ook beide op de fiets naar 't werk. Gelukkig wonen we op loopafstand van school/bso dus daar geen auto voor nodig. En nog 1 oldtimer die alleen in de zomer buiten komt.
2 stuks, allebei nodig. Man moet 35 km ongeveer en regelmatig het land door. Ik moet 20 km, maar ik breng de kinderen eerst weg naar school (7 km, dus 14 extra, ligt niet op de route). Dus dat is ook geen doen met de fiets. We hebben overigens ruimte voor heel veel auto's dus niemand heeft er last van.
2 auto's, die geparkeerd staan op eigen oprit (naast elkaar) Man heeft auto nodig voor werk. Ik kan kiezen, fietsen of auto. Eerder had ik auto nodig voor werk. Nu luxe positie dat ik kan kiezen bij regen of geen zin om te fietsen om de auto te pakken
Het gaat hier trouwens wel echt een probleem worden als alle kinderen die in de straat wonen straks een eigen auto hebben allemaal. Ik kan mijn auto al nooit kwijt voor, die staat altijd achter. 1 gezin heeft een bus met aanhanger voor zn bedrijf en dan ook nog een grote gezinsauto. En dan zet ie de trampoline in de zomer op zn oprit. Nemen ze dus 3 plekken in beslag. Vind ik best aso, als je bedenkt dat de parkeerplekken zijn berekend op 1,5 plek per huis en bijna iedereen 2 auto's heeft. Kan de mijne regelmatig in de zomer daardoor niet eens in de straat parkeren.
1. Mijn man werkt in onze woonplaats en ik op 10 min. rijden. Mijn man fietst dus naar zijn werk. Ik pak de auto (makkelijker met het wegbrengen van de kinderen)
Daar hebben wij geen last van. Overkant zijn "levensloop bestendige" woningen. Dus daar wonen allemaal ouderen, waarvan de kinderen al lang uit huis zijn. Die hebben allemaal 1 auto. Alle huizen hebben een oprit plus 1 parkeerplaats voor de deur. De opritten aan onze kant van de straat passen 2 auto's op. Dus per huis waar nog kinderen thuis wonen is er plek voor 3/4 auto's. Wat mij overigens opvalt. Straat net buiten onze wijk heeft aan 1 kant een parkeerverbod. Straat en stoep liggen direct aan elkaar (dus geen tuintje of parkeerplekken tussen). Vaak zie je dan auto's aan de kant waar je niet mag parkeren voor een groot deel op de stoep staan. Ik vind dat zo irritant. Op de stoep kan je er nauwelijks nog langs. Met kinderwagen of rolstoel helemaal niet. En dan moet je daarmee van de stoeprand af om om die auto heen over de weg te gaan. Er is aan die kant niet voor niks een parkeerverbod. Aan de overkant kan je prima staan. En zo druk dat je niet kan oversteken is het daar echt niet.
Hier ook (van man). Ik doe dus alles op de fiets. Over het algemeen gaat dat prima, maar soms is het ook wel een beetje puzzelen om iedereen overal op tijd te krijgen. Gelukkig wordt de oudste daarin steeds zelfstandiger.
1 auto. En die proberen we zo min mogelijk te gebruiken, ivm het milieu. Man fietst (elektrisch) 3 kwartier naar werk en ik fiets ook zoveel mogelijk naar werk. Alleen als het regent pak ik de auto, zo'n hekel aan fietsen door de regen. Ik ken best wat mensen die makkelijk kunnen fietsen naar werk of naar andere plekken en altijd de auto nemen. Ik begrijp dat echt niet.
Zou je denken he, word gek van een buurman die een werkbus heeft, een gewone bus, een camperachtige oeroud ding, een Amerikaans achtige grote auto en hij klust regelmatig aan 1 of 2 auto's die hij onverzekerd op straat parkeert. Het is echt abnormaal maar je kunt er niks van zeggen. We hebben er wel last van want hij neemt jn zijn eentje dus 4 tot 6 parkeerplaatsen in beslag en soms staan ze heel lang onaageroeed maar te staan.
Haha. Nou... ken ook mensen die met 2 volwassenen 3 auto's hebben. 1 voor hem, 1 voor haar en een sportautootje voor de leuk. Zit je daar op verjaardag. Staan alle mannen op de oprit Oh en hier in het dorp een huis waar minimaal 7 auto's staan. Allemaal klusauto's. Echt vreselijk. Prachtig huis, en dan die zooi eromheen (alles op eigen terrein, dat wel)
Hier ook heel veel fietsen, en ik hoef maar weinig naar kantoor dus hij staat heel vaak voor de deur.
Hier 2 auto’s. Vorig jaar een tijd 1 auto gehad maar met werktijden en hoop afspraken was dat ik een klein dorp niet handig. Wel met mooi weer fietsen wij naar het werk. Geen parkeerproblemen hier