Twee. Tegenwoordig heeft man weer een eigen auto maar na corona hebben we het 2.5 jaar met alleen mijn aygo van inmiddels 13 jaar oud gedaan. Ze worden alebei weinig gebruikt maar binnenkort moet man weer 2x per week naar kantoor en mijn kleine autootje is nodig ivm mijn gezondheid, en ik wil ook echt niet met een andere auto dan de mijne rijden. Hij kost nauwelijks wat qua vaste lasten (40 euro per maand qua belastingen verzekering), gebruik nog maar weinig benzine en hij loopt nog als een zonnetje dus hij blijft lekker. Op de oprit passen er trouwens 4, dat vind ik echt een hele grote zegen, was het gezeik bij ons oude huis wel echt zat.
Haha wij ook 1 auto, heb pas net mijn rijbewijs.. en een Urban Arrow. In mijn omgeving vraagt iedereen nu ineens: en heb je al een auto op t oog? Alsof het de doodnormaalste zaak is van de wereld om 2 auto's te hebben. Ik hoef voorlopig geen eigen auto. Mijn man werkt veel thuis en ik ben al 31 jaar gewend om veel lopend of fietsend te doen en ik wil dit er eigenlijk ook wel een beetje inhouden. Daarnaast werk ik niet, dus heb de auto ook niet per se nodig. Onze zoon zit iets verder op school, maar dit is 20 minuten fietsen met de bakfiets. Is t ideaal met 3 kindjes straks? Niet echt haha, maar voor die ene keer per week of twee weken dat het dan zo uitkomt wil ik geen 2e auto kopen. Parkeerproblemen zouden wij ook niet hebben, want we hebben een eigen oprit.
1 We hebben onze 2e auto in corona tijd verkocht. Ze stond alleen nog maar stil. Geen moment spijt van gehad. Ik ben toen ook van baan veranderd. We werken nu allebei in onze woonplaats. Ik werk wat vaker op kantoor maar ga altijd op de fiets. Die heb ik mee onderhandeld in mijn arbeidsvoorwaarden. Man gaat vanwege gezondheidsklachten naar zijn werk met de auto. Maar we kunnen zelf bepalen wanneer we thuis werken en als er eens een moment is dat we allebei ergens moeten zijn dan is er nog het ov, meerijden met een collega of desnoods kunnen we de auto van een familielid lenen.. Het is nog nooit een probleem geweest.
Wij hebben er 1, en daarnaast een Babboe bakfiets. Dat is nu ff lastig nu die officieel niet gebruikt mag worden (doen we hier toch want alternatief is er niet), maar voor de rest werkt dit prima!
2 auto's. Hier is het ov slecht geregeld. Naar het dichtstbijzijnde treinstation kost zeker 30 tot 40 minuten, dan sluit de bus niet goed aan op de trein dus sta je zo nog 15 minuten te wachten. Met de auto ben ik dan minimaal halverwege mijn bestemming, als ik niet al aan de koffie zit. Mijn man en ik werken beide op projectbasis. Zijn opdrachten zitten vaak in de buurt, of hij hoeft maar 1x per week of minder naar kantoor. Hij rijdt ongeveer 30.000km zakelijk. Mijn projecten zitten door heel Nederland (van Waddeneilanden tot Maastricht en in uithoeken van Zeeland). Zelf rijd ik 60.000km zakelijk per jaar. Beide auto's mogen ook prive gereden worden. Mijn man betaald zelf de stroom voor zijn auto. Mijn baas betaald ook de stroom, dus prive rijden we voornamelijk met mijn auto. Dat is zo'n 15.000km per jaar. Dus dat valt dan weer heel erg mee.
2 auto’s. En een oprit van 30 meter. Dus genoeg ruimte. Ook voor de auto’s van de kinderen in de toekomst.
1 auto, een Ford Puma. M'n man werkt 4 dagen per week thuis, en gaat die ene dag met de trein naar het werk (Utrecht - A'dam). Ik gebruik zelf de auto bijna dagelijks voor het naar school brengen van m'n dochter. (speciaal onderwijs)
1 auto, maar hopelijk binnenkort weer 2. Tijdens corona de 2e auto weggedaan, stond werkeloos op de oprit. Toen werkte man fulltime thuis en ik werkte niet. Nu werk ik weer 4 (korte) dagen en man moet ook weer 2 dagen naar kantoor sinds een aantal weken. Dus we grijpen steeds vaker mis qua auto.
Wij hebben 2 auto's. Hebben er ook wel 2 nodig. Mn man voor zn werk en ik voor het naar school brengen van de kinderen (is te ver om te fietsen).
2, en altijd parkeerproblemen. Sommige buren hebben 4 autos... 3 prive en 1 werkauto en die moeten allemaal voor de deur gezet worden. Gemeente en politie tolereert dat er op de stoepen en op t gras wordt geparkeerd want er is simpelweg geen plek, zelfs niet als ik om 1500 uur een keer thuis ben. Ook buren met auto's die al 3 jaar stilstaan, waar gewoon niet mee gereden wordt. Mos om de banden heen etc. En dat zijn dan dezelfde mensen die gaan zeuren als je je caravan 3 dagen voor de deur hebt staan, wat gewoon is toegestaan. Ik sta soms 4 of 5 straten verderop geparkeerd.
Wij hebben altijd twee auto's gehad. Toentertijd gebruikte wij die beide voor werk. Nu werk ik vanuit huis en mijn man op 10 minuten fietsen. We hebben nu maar 1 auto, maar toch vind ik het dan verschrikkelijk dat we de auto moeten delen. Vrienden en familie wonen allemaal ver weg en wij gebruiken (buiten werk) de auto wel dagelijks. Dus als er eentje de auto mee heeft zit de ander 'thuis'. Ik stelde van de week aan mijn man voor een klein autootje erbij te kopen. Maar hij zei direct nee, het gebeurt zo weinig dat we het samen nodig hebben. Maar ik denk daar anders over.
Hier 2. We hebben het beide nodig voor werk enzo. Maar in de straat hier totaal geeen parkeerprobleem oid.
2. Fietsen is hier geen optie, te gevaarlijk en zeker met kinderen. Mijn man rijdt 30 km heen en terug naar zijn werk en ik heb de auto echt nodig om naar school te rijden, boodschappen te doen en mijn vrijheid te behouden. Zonder een auto zit je hier (FR) echt aan huis gekluisterd ondanks dat wij wel in een grotere plaats wonen. Geen parkeerproblemen want de auto's staan op eigen terrein.
Zwaar irritant he, weet er alles van. Wij zijn uiteindelijk verhuisd 1,5 jaar terug en een must was een oprit voor minder gingen we niet. Zo veel rust heeft het gegeven.
Hier geen parkeerproblemen gelukkig. Maar ik verbaas mij soms wel hoe graag sommige mensen hun auto recht voor de deur willen parkeren. Klein stukje verderop is al moeilijk blijkbaar. Toen we hier pas woonden ook wat grappigs meegemaakt. T is een nieuwbouwwijk. En na ongeveer een half jaar werd de straat aangelegd. Konden we dus tijdelijk hier niet rijden (en dus parkeren). Dus ik parkeerde een straat verderop netjes op een parkeerplek (op het pleintje, dus niet voor iemands deur). Toen onze straat klaar was was ik juist een paar dagen vrij, en had ik mijn auto dus niet nodig. Hoor ik van vrienden (die in die straat woonden waar mijn auto stond( dat er druk gespeculeerd werd over van wie die auto was, waarom die daar stond, en of ze misschien de politie moesten inlichten Die vriendin. Wanneer kom je je auto halen? Ik: volgende week maandag. Dan heb ik 'm weer nodig. Tot dan staat ie echt niemand in de weg hoor. Meerdere openbare parkeerplekken die gewoon vrij waren en iedereen een eigen oprit daar. We hebben ons kapot gelachen.
Wij hebben 1 auto. Heel veel parkeerproblemen in de buurt. Onze buren hebben bijvoorbeeld 3 auto’s en die moeten per se voor de deur staan. Dus plek voor onze deur, en die van de andere buren etc. Ze nemen zo veel ruimte in. Dan denk ik echt, hou er 1 voor je deur en zet de rest elders in de buurt waar het leeg is. Hoe vaak wij aan het einde van de middag alsmaar rondjes door de wijk aan het rijden zijn voor een plekje… echt grote frustratie. Ik moest zelfs een keer midden in de nacht, terwijl ik zelf ook ziek was, met baby naar de hap. Ik kwam even later weer thuis en gewoon parkeerplek ‘ingenomen’… midden in de nacht. En ik maar rondjes rijden op zoek naar een plekje, heel stom vond ik. Waar onze straat ook half mee gevuld is zijn bouwcontainers en werkbusjes.