6 weken oud: ingegroeide teennagel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JustMe1986, 26 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustMe1986

2 sep 2014
    90
    0
    6
    Onze dochter lijkt 'rare' teennagels te hebben aan haar grote tenen. Van beide voetjes groeien ze beetje naar binnen in plaats van over de huid heen. Nu was ons dit nog niet eerder opgevallen, maar nu zat op één teentje een rood bultje vocht. Vandaar dus maar even goed gaan kijken wat er aan de hand was.

Iemand ervaring mee? Wat kunnen we het beste doen? Weken in soda of beter niets doen? En gaat dit daarna over of blijft ze hier last van houden?

Ik ben van plan om maandag de huisarts maar even te bellen om ernaar te laten kijken. Mocht het zo zijn dat we in het weekend zelf al iets kunnen doen, dan hoor ik het vanzelfsprekend graag :).

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Mijn zoontje ha af dit precies zo bij beide grote tenen. Beide ook rood geworden en één zelfs een beetje ontstoken. De ontstoken kant goed schoon gehouden, verder niets mee gedaan. Ontsteking was heel snel weg. Voor de rest kan het ook vanzelf goed. Nageltjes zijn nog heel zacht en het moet echt sinds nog een beetje ' uitgroeien' tot een mooi teennageltje. Geen zorgen dus, gewoon even in de gatenhouden.

3. JustMe1986

2 sep 2014
    90
    0
    6
    Hoe moet ik dat dan zien? Groeit het er dan alsnog overheen of breekt deze nagel af?

Was jij wel naar de huisarts geweest of gewoon afgewacht?

4. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Groeit er vanzelf overheen
    Ik ben niet naar de huisarts geweest ( werk zelf in de zorg en ga sowieso niet zo snel naar een huisarts).
    Zolang het niet echt ontstoken raakt kan je gewoon afwachten. Vooral niet zelf aan gaan zitten.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gewoon afwachten. Hier was het ook en meneertje staat nu enige tijd en daarmee is het helemaal over gegaan. De nageltjes zijn nu nog heel zacht.

6. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    kwam hier door verkeerd knippen..
    ik knipte rond, nu recht, en nergens last meer van bik die kleine!

7. JustMe1986

2 sep 2014
    90
    0
    6
    Ik heb ze nog nooit geknipt. Wacht het dan inderdaad gewoon even af. Als het echt gaat ontsteken kan ik altijd nog naar de huisarts.

Bedankt voor de reacties! Fijn om te horen dat het normaal is / vaker voorkomt.

8. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Bij mijn zoontje was het ook ontstoken. Ging hierdoor naar de huisarts en die vertelde me om het goed te laten weken en aan de lucht te laten drogen. Recht knippen idd. Verder kun je er niks aan doen. Ze geven je er in ieder geval niks voor.

9. Ukje2014

Ukje2014 Lid

23 sep 2013
    98
    5
    8
    Juist wel naar de huisarts gaan! Mijn zoontje werd er gek genoeg ook mee geboren aan beide grote tenen. Nadat de verpleegkundige van het cb eraan had gezeten bij het eerste huisbezoek, vormde zich een bultje met pus. Ze adviseerde mij ook ermee naar de huisarts te gaan. Die gaf mij een tube met zalf en binnen een paar dagen smeren was het opgelost. De huid die erop zit gaat vervellen en valt eraf waardoor de nagel weer normaal kan groeien. Was hier binnen een weekje over!

Deel Deze Pagina