Mijn vriend gaat elke woensdag met zijn broer samen bij een vriend eten. Verder is hij weinig weg, 2 weekenden per jaar een Lan-party met vrienden en dat was het wel. Ik ben ook niet vaak weg, soms een avondje met vriendinnen of zus, maar geen vaste avond per week ofzo.
Er zit voor mij wel verschil in even een uurtje sporten en echt pas om 23u thuiskomen na een werkdag. Ik sport 1 avond van 19-20 maar daar heeft mijn man echt geen last van… van tevoren haal ik de jongste uit de bso, ik kook, ruim af… hij kan een uur voor de tv hangen met ze en als ik thuiskom drinken we koffie en breng ik de jongste naar bed en dan hebben we nog heel veel tijd over! Vroeger voor corona had mijn man vaak late vergaderingen buiten de deur, op een uur rijden. Daar was ik dan niet blij mee, dan was hij vaak heel laat thuis en kon ik alles alleen doen. Maar tot op heden is alles savonds nog online en als hij boven 1,5 uur gaat zitten bellen heb ik daar ook geen moeite mee, dat telt voor mij ook niet meer als “hele avond weg”.
Ik sport 2 avonden per week van 20-22u en mijn man 1 avond per week. Daarna kunnen we dus nog prima samen een filmpje kijken op de bank. Verder gaat mijn man zo'n 1 keer per maand op een doordeweekse avond naar een vriend. Zelf ga ik gemiddeld 1 keer per week met vriendinnen op stap, dat kan variëren van uit eten, ergens een wijntje doen, stappen, bij iemand thuis afspreken tot alles gecombineerd. Zo hadden we hier afgelopen weekend hier 3 dagen feest, maar doe ik komend weekend niets. En samen zijn we denk ook gemiddeld 1 avond per week weg. Wij bespreken het wel thuis met elkaar als we weg willen.
Mijn man is bijna nooit weg 's avonds, ik denk gemiddeld 1x in de maand (of misschien nog wel minder), hij heeft daar weinig behoefte aan en zit graag thuis. Ik vind het wel altijd gezellig om weg te gaan. Ik geef twee keer in de week voetbaltraining aan het team van mijn dochter, maar dan ben ik rond half 9 weer thuis. 1 x per week ga ik met een vriendin (en soms onze dochters erbij) een stuk wandelen. Soms heb ik nog iets voor de oudercommissie waar ik naartoe moet. En een keer of 2 per maand spreek ik met vriendinnen af.
Hele avond weg : 0 Eventjes weg (wandelen of moto rijden) dat is geen hele avond (meestal gaat er 1 van de oudste zonen mee) : regelmatig Kroeg : doen we niet. Afspreken gebeurd bijna altijd met ons eigen gezin en dan samen met een ander gezin.
Mijn man is sowieso 4 avonden weg ivm werk. Soms 5 omdat ie dan niet uit komt met zijn rij tijd of nog een extra rit doet op zaterdag. doordeweeks ben ik dus altijd s avonds thuis. In het weekend gaat man af en toe op zaterdag avond naar een vriend. ik ga sporadisch eens een avondje weg maar dat is misschien 3x per jaar. Heb er ook geen behoefte aan.
Man is op vrijdagavond altijd op de voetbal. Ik ptobeer om de dag een uur te wandelen. Verder plannen we op doordeweekse avonden zo min mogelijk omdat dat de structuur van onze zoon ernstig onderuit haalt. De weekenden verschillen van 3 avonden tot paar weken niet
Ik ben alleenstaand dus altijd s avonds thuis. Lang geleden toen ik een relatie had liepen we hier tegen aan. Geen kinderen nog. Ik was 2 avonden per week weg (sporten, sociale contacten etc.). Meneer zat altijd te jammeren/zeuren als ik weg was dat hij zich zo verveelde en alleen voelde. Terwijl zijn vriendkring op 30 minuten met OV van ons huis was. Daar tegen over vond ik het ook jammer dat hij niet 1 avond weg was zodat ik het huis voor mezelf had. We woonden op 45 m2 (2 kamer flat). Ik vind in een relatie dat je dingen samen moet doen, en dingen apart. Dat wel in balans houden. Als jezelf meer een huismus bent, en de ander liever de deur uit gaat, dan moet je dat accepteren/respecteren. Ik vind 3 avonden wel de max. Plus de deur pas uit als de kinderen op bed liggen en/of beneden de boel aan kant is.
Man is 5 avonden weg van huis en ik 1. Beide ivm werk. Samen een keertje weggaan doen we eigenlijk niet, ik vind het zonde om zoon weg te moeten brengen op 1 vd 2 avonden die we dan als gezin hebben. Ik moet er overigens wel enorm aan wennen als mijn man dan wél thuis is in de avond.
Mijn man werkt een week en is dan 4 of 5 dagen vrij en werkt dan weer een week, enzovoort. Als hij werkt ben ik eigenlijk altijd alleen in de avond als hij ochtenddienst heeft gaat hij vaak rond 7 a 8 uur naar bed omdat hij dan om 5 uur opstaat, als hij middagdienst heeft begint hij pas half 3 en is pas tussen 11 en 12 thuis en als hij nachtdienst heeft slaapt hij altijd nog van 7 tot 9 in de avond en gaat dan werken. Als hij vrij is is hij wel thuis en bijna nooit weg. Hij sport niet meer en avondjes uit met vrienden doet hij ook niet meer zoveel omdat die allemaal ver weg wonen en hij ook gewoon tijd met mij wil doorbrengen voor die week werken weer begint. Ik vind het eigenlijk wel lekker beetje series kijken als iedereen ligt te slapen of rustig kunnen douchen
Mijn man gaat 1x per week sporten. Dan is hij 2 uurtjes weg. Ik moet 1x per week weg voor school, ook 2 uurtjes.. dat is nu bijna afgelopen. Verder zijn we altijd samen thuis eigenlijk, vinden we ook gezellig.
Gemiddeld ben 1 keer per 2 weken een avondje weg. Dat kan sporten, vergadering of een borrelavond met vriendinnen zijn. Mijn man is gemiddeld wat vaker weg ivm zijn werk. Eens in de zoveel tijd spreekt hij af met een vriend. Ik plan zoveel mogelijk op de dag omdat ik dan bijna altijd vrij ben.
Mijn man heeft daar helemaal geen behoefte aan. Ik ga eigen savonds ook nooit weg. Wij doen graag dingen samen. Soms ga ik wel eens alleen naar het centrum maar dat doe ik overdag en kan ik even op mijn gemak wat winkels langs. Als we wel weggaan dan is dat naar familie en gaan we samen. Hebben tot nu toe ook geen oppas nodig. Savonds kijken we wat series of spelen een bordspel. We gaan ook wel eens lekker vroeg naar boven en gaan we allebei nog een lang stuk lezen. Als mijn man een computerspel wil spelen ga ik vaak ook wat eerder naar boven, lekker rustig lezen, heerlijk! Alleen tijd is altijd wel mogelijk, we overleggen dan met elkaar. Of we weten eigenlijk al wanneer we even nodig hebben. Eerder had mijn man 1nuur reistijd, dan luisterde hij podcasts en kon even rustig de knop omzetten. Nu is zijn reistijd 10 sec dus heeft hij even nodig om het van zich af te zetten. Ik ben van mening dat als je een goede communicatie hebt heel veel mogelijk is. Als je je ergert dan denk ik dat er tijd is om er over te hebben. Eigenlijk had je het er dan al eerder over moeten hebben.
Ik ben 2 avonden later thuis van werk, na etenstijd. (Rond 20.30) Maar de rest van de avond ben ik er wel gewoon. En 1 avond per week sporten. Man is vrijwel nooit weg, soms een keer uit eten of iets met zn werk. We zijn meer thuisplakkers
Wij hebben geen vaste avonden dat we weg zijn. Man heeft heel soms een etentje met vrienden of collega's. Soms gaan we samen uit eten maar dat is niet heel vaak. Ik ben nog wel eens met de oudste ergens heen, en ben in de avond ook nog wel eens onderweg om haar ergens op te halen enzo. Doen thuis ook ons eigen ding, soms hele avond tv kijken maar lang niet elke dag. We hebben allebei een eigen werkkamer om ons eigen ding te doen.
Samen gaan we veel te weinig weg. Toevallig vorige week voor het eerst sinds de geboorte van de jongste een avond weggeweest. We hebben afgesproken om dit minimaal eens in de 3 maand te doen. Zelf: misschien 1x per week, soms 1x per 2 weken. Ik ga dan even ergens buurten. M’n man: Sowieso 2 avonden per week ivm sport, maar kan ook zo 4x per week zijn omdat hij nog dart of even ergens gaat buurten. Voor ons helemaal prima. Ik werk 4 a 5 dagen per week en vind het heerlijk om dan een avond alleen bank te hangen.
mijn man ook idd! Maar niet alle avonden van huis.. maar omdat niet te voorspellen is vind ik iets plannen dan ook lastig.. Maar heb er ook niet zo’n behoefte aan doordeweeks..
Ik heb er ook geen behoefte aan hoor..is ook een kwestie van gewenning. Mijn man is heel af en toe wel eens een avond thuis, maar juist omdat dat bijna nooit gebeurd is het dan ook wel fijn om samen thuis te zijn en voel ik ook niet de behoefte om dan weg te gaan.
Wij zijn allebei huismussen. Zijn allebei graag thuis. Man klust veel in en om het huis en ik zorg dan voor de kinderen en na het avondeten een groot rondje lopen met de hond. 21:00 uur liggen we in bed dus zijn korte avonden. 1x in de week ga ik naar country dansen. En dat is het. 2/3x per week sporten is niets voor ons. Word er al moe van als ik het lees