Hoeveel avonden per week weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 8 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Wij zijn vrijwel altijd thuis ‘s avonds, uitzonderingen daargelaten. En dan gaat het om (zoals toevallig vanavond) een barbecue van het werk of een ‘moetje’ voor de kinderen ofzo. Wel doen we eens in de twee weken normaal een datenight (beetje in het slop geraakt momenteel maar gaan we weer opstarten), doen ong. 3x per jaar een weekendje weg (één nacht) en we hebben één week in het jaar dat we met z’n tweetjes weggaan. Die we-time is echt hoogstnoodzakelijk binnen onze gezinsstructuur. Los van elkaar weggaan om een reden anders dan werk doen we eigenlijk nooit. Misschien een half keer per jaar ofzo. :roflmao:

2. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Mijn vriend is 1 avond per week weg en 1x in de maand 2 avonden. Ik 1 a 2x (sport ) en ik doe vaak wat op de vrijdagavond met vriendinnen. ( dus dat is dan 3 )

Sinds kort is hij zoveel thuis savonds door een andere indeling in zijn bedrijf. Ik heb jaren lang 4 avonden in de week alleen gezeten, was ook prima maar nu het anders kan is het wel chill. Sporten is overigs niet de hele avond maar een goed uur en dat doe ik dan ook weleens op zondagochtend en 1 avond in de week.

3. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Bij ons hetzelfde. Gelukkig ben ik een echte huismus, dus is dit voor onze relatie geen probleem.

Ik ga zelf af en toe uit eten met bv collega's. Sporten doe ik meestal overdag. Soms een vergadering oid van de school van de kinderen.

Samen weggaan deden we, bij gebrek aan oppas (en daarnaast is onze jongste ook vrij kieskeurig qua oppas en gaat ze niet uit logeren), niet zo vaak. Onze kinderen zijn nu wat ouder, dus ergens wat gaan eten of een drankje doen is wat makkelijker geworden.

4. Neilia

Neilia Niet meer actief

als mijn man doordeweeks ineens thuis is ben ik echt volledig van de leg en alles loopt dan in het 100 :roflmao:

Jottie vindt dit leuk.
  5. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Wij hebben hier jaren beiden een heel slechte balans in gehad wat ons bijna onze relatie kostte.

Het kwam erop neer dat we elkaar meestal maar 1 avond zagen door sport, werk, sociale dingen.

Toen echt een enorme omslag gemaakt, vooral partner met werk. We sporten nu samen in de ochtend als de kinderen op school zijn zo’n 2x per week. Ook lunchen we elke week minimaal één keer samen, dat kan ook thuis zijn en gaan we ook nog een keer samen eten. We hebben een vaste oppas op een vaste avond waarbij we wel bij de kinderen aan tafel zitten en hen zelf in pyjama helpen.

Los van elkaar hebben we echt wel avondjes en kleine vakantie tripjes. Dat kan zijn met vrienden of 1 op 1 met de kinderen.

‘S avonds niet meer sporten en vooral niet meer werken heeft ons weer dichter bij elkaar gebracht.

6. Jottie

Jottie Fanatiek lid

17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    Ja kan ik me voorstellen:D

7. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.008
    113
    Zo goed als heel de week gewoon thuis. Moment dat de kinderen allebei op bed liggen zijn we al gesloopt. :| :roflmao:

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Goh dit verschilt. Met zo veel kleine kinderen hebben wij naar elkaar toe uitgesproken dat we ook behoefte hebben aan tijd soms voor onszelf en idd ook tijd samen.
    Mijn man sport ook, maar die is wat meer gebonden aan de avonden. Doet ie liever ook niet, maar op andere tijden is bijna niet te doen. Hij is denk ik zon 4 avonden per week sporten. Ikzelf ga dan weer juist altijd in de ochtend. Zo belangrijk om ook gewoon je eigen ding te doen. We zitten best in een fase dat we geleefd worden.
    Daardoor plannen we ook echt regelmatig tijd samen. zonder pardon brengen we de kinderen dan naar de opvang en nemen we een dag vrij om iets te doen. Heerlijk. Momenteel niet zo vaak als ik zou willen maar dat komt wel weer.

Ik vind het helemaal prima zo. Ik hoef niet 7 dagen per week samen op de bank te zitten.

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Overigens gaan we ook wel eens lekker ervoor zitten in het weekend om Greys oid te bingen.
    Borrelplankje, fles brut erbij.. heerlijk

10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Man eigenlijk niet. Ik 1x in de week ivm fysio maar dan doe ik ook gelijk boodschappen en ben ik alsnog voor 20.00 thuis. Sinds eeuwen ben ik voor het eerst eergister een hele dag en avond weg geweest. Mijn ouders hadden de jongens de ochtend en overdag en mijn man pakte na zn werk de kids. 1e keer in jaren! Was geweldig

11. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.137
    884
    113
    Vrouw
    Hier is mijn man 3/4 avonden per week weg om te sporten, voetbal kijken en altijd 1 avond met vrienden.
    Voor de zwangerschap was ik 2x per week naar yoga en vaak 1x per 2/3 weken een avondje met vriendinnen, maar dan ook gelijk vaak tot 2/3u 's nachts :p.. echt uiteten en daarna lekker borrelen met elkaar. Vaak spreek ik ook nog wel eens overdag af in het weekend om te lunchen met een vriendin, maar niet wekelijks. Voor ons werkt dit prima. Ik zou het niet leuk vinden als mijn man 4 avonden weg zou zijn naar vrienden, maar sporten is wel belangrijk.. en ook gezond, dus dat hoort erbij vind ik.

12. Louloute

Louloute Niet meer actief

Hier is het heel verschillend. Deze week ga ik 1x uiteten met vrienden. De week ervoor ging m’n man wat doen met collega’s. Het kan zomaar meerdere keren per week zijn of een paar weken niks. Ik moet zeggen dat ik ook best lui ben s avonds en vaak mensen bij ons thuis vraag. Vind ik veel relaxter. Man vindt het ook leuk. We hebben ook best veel gezamenlijke vrienden. Sporten doet man in het weekend of onder de schooltijden (z’n werk is heel flexibel). Ik mocht de laatste 6 maanden niet sporten maar ga het binnenkort weer oppakken.

13. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Wij zijn 's avonds bijna altijd thuis, we hebben los van elkaar wel vrije dagen dus dat is dan echt de me-time. Verder gaan we uiteraard wel eens samen weg en een enkele keer is de ander weg van huis vanwege werk of naar familie/vrienden.

Deel Deze Pagina