Er zijn hier vast wel mama's die met de trein reizen en dan ook de kinderwagen mee nemen! Hoe doen jullie dit als je alleen bent? Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar wil dat wel een keer gaan doen, al vraag ik me af of ik de kinderwagen wel de trein in krijg.
Ik ben een paar keer met de wandelwagen in de trein geweest. Er is eigenlijk altijd wel iemand die even aanbied om te helpen. Maar ik moet zeggen dat ik hem ook alleen de trein in kreeg hoor. Dat was dan zo'n dubbeldekker en die zijn ook niet zo hoog! Dus gewoon doen, komt helemaal goed
Er zijn inderdaad altijd wel mensen die je willen helpen. Meestal hoef je het niet eens te vragen. Ik heb er overigens een hekel aan om met de kinderwagen met de trein te gaan, vooral omdat de meeste kinderwagens te breed zijn en je dan nogal vervelend op de toch moet zitten in het portaal (of hoe heet dat)
Ik vond het maar niks met de kinderwagen met de trein. Nu ze in de buggy kan vind ik het een stuk makkelijker.
hier moet ik toch af en toe echt uit de dubbeldekker springen om op het perron te komen..een normale stap is het namelijk niet meer te noemen laat staan dat ik het met een kinderwagen "moet" doen.... ik zie er ook tegenop om met de trein te gaan en dan de kinderwagen te hebben.......... Teun wil ook in de coupe zitten dus hoe laat je dan de kinderwagen achter?
Ik heb het ook regelmatig gedaan. Als ik samen met mijn man was tilde we hem er samen in maar als ik alleen was zette ik mijn zwenkwiel vast en kon ik hem er zelf in tillen als er niemand was om te helpen maar toch vind ik dat niet fijn en meestal is er wel iemand die even wil helpen. Als je er niet zeker van bent kun je ook bij het begin/einde van de trein instappen waar de conducteurs achter de deur zitten gaan zitten en een die zijn altijd bereid je even een handje te helpen als je ze het vraagt. Ik deed dit altijd vaak want dan weet je zeker dat je er makkelijk uit komt en als ze je zien zitten vragen ze het meestal waar je eruit moet en dan komen ze je helpen op dat station!
Vond het werkelijk een ramp met de kinderwagen in de trein Totaal niet kinderwagen vriendelijk hoor. Ik laat me kinderwagen niet onbeheerd achter, en dus moet je bij blijven, hangen zitten. Verschrikkelijk ook met een buggy trouwens
Ik ben een keer met de trein geweest, moest ook een keer overstappen. Ik hoefde niet eens te vragen of iemand mij wilde helpen. Ik vind het wel vervelend dat je soms alleen maar op het balkon kan staan/hangen met de kinderwagen. Zou wel fijn zijn als de NS daar iets aan kon doen. Vroeger had je nog van die stoeltjes, maar die zijn ook niet meer op elke trein.
Ik ga regelmatig met de kinderwagen in de trein, maar vaak maar een station moet ik zeggen. Dus ik vind het niet zo erg om dan op het balkon te moeten zitten. Waar je wel op moet letten, is dat bij die boemeltreinen en die nieuwe stoptreinen je onmogelijk in je eentje de trein in kan. Bij dubbeldekkers is altijd een invalide-ingang (vaak naast die voor de fietsen) en daar kan je in je eentje wel inkomen. Eruit vind ik nooit zo'n probleem, want dan kan je gewoon op je achterwiel eruit hupsen. (Ik let er dus wel op dat ik altijd met een dubbeldekker ga.) En trouwens, mensen helpen ook heel vaak. Die pakken gewoon de kinderwagen vast zonder zelfs te vragen of ze moeten helpen. Geweldig!
ik doe vaak ritje sneek leeuwarden en anders som maar hier zijn de treien gelijk aan het peron je moet alleee een geleuf van zo een drie vier centimeter over bruggen maar dat is piece of cake met de stevige kinderwagens van tegen woordig groetjes