Hoeveel bagage mee vliegvakantie gezin 2kids

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door 1981Mama, 18 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ladies,
    Ben ik de enige die veel bagage meeneemt op vliegvakantie van 2 weken? We hebben 2 kids van 1 en 4, beiden met voedselallergieën.

    Ik denk dat we 3 koffers meenemen, 2 autostoeltjes en een losse parasol. En 4x handbagage.

    Ik wil bijv graag wat eten mee voor de kids, en de autostoeltjes vliegen mee ivm hoge kosten van het huren van autostoeltjes.

    Voor mezelf neem ik een rugtas vol met medicijnen mee, vanwege mijn eigen aandoening is dit helaas een must.

    En dan denk ik, het verschoonkussen kan mee (kan daar blijven, toch al gescheurd) omdat de baby anders niet accepteert en niet blijft liggen. zo'n klein opvouwbaar ledikantmatrasje omdat ze dat nooit hebben in het buitenland. En dan een klein plastic loopfietsje in een koffer en een emmertje enzo en een kleine bal.
    Buggy vliegt uiteraard gratis mee.

    Gelukkig vliegen we overdag heen en terug. En opa en oma gaan mee. Maar hoe doe je dat dan met zoveel bagage en 2 kinderen? Auto die we huren staat niet op het vliegveld maar met een busje naar de locatie van verhuur.

    Tips?
     
  2. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Geen tips, wij nemen alleen 2 grote koffers, 1 kleine (luiers, zodra ze beide zindelijk zijn hoeft die ook niet meer) en twee rugzakken mee...

    Verschoonkussen?? Kan toch gewoon op een bed of een bank? Loopfiets zou ook echt niet in me opkomen! Wij huren dus de autostoeltjes omdat ik geen zin heb in het gesleep. Parasol snap ik ook niet...
     
    Huismuisie, DQueen en Sophie221 vinden dit leuk.
  3. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.791
    773
    113
    Tussen de fruitbomen
    Dit dus.... Ik zou dit niet allemaal meeslepen eigenlijk.

    Waar vliegen jullie heen eigenlijk?
     
  4. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Wij nemen ook vaak veel mee hoor, ik begin met de instelling zo weinig mogelijk, maar het wordt altijd meer dan gewenst.
    Voor onze komende vakantie (bijna 3 weken) gaan we meenemen:
    Ruimbagage: 3 grote koffers (voor ieder 1, voor kind ook gevuld met luiers), draagzak met frame, deryantentje, buggy.
    Handbagage: 2 rugtassen en een trunky voor dochter

    En ja, het kan ook allemaal kleiner en compacter en met meer wassen kom je ook een eind op vakantie. Maar de werkelijkheid: ik heb ook vakantie, en heb tijdens een rondreis geen zin om te wassen en maar te hopen dat het op tijd droog is. Buggy en draagzak mee lijkt overdreven, maar vriend wil buggy mee, en ik de draagzak, en komen er niet uit, en kunnen het "gratis" meenemen, dus ze gaan nu allebei mee. Deryantentje: wellicht niet helemaal nodig, ze slaapt misschien ook in een groot bed, maar voor de muggen en elke nacht hetzelfde bed vind ik het wel heel fijn om mee te hebben met een rondreis. Autostoel nemen we deze vakantie niet mee, maar voorheen namen we die ivm veiligheid, hygiëne en kosten ook altijd zelf mee.

    Het ligt net aan je vakantie en wat je zelf mee wilt nemen. Wij moesten ook een keer met een busje naar de autoverhuur, maar uiteindelijk lukt het altijd wel.
     
  5. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Wij nemen voor een gezin van 5 (incl baby peuter kleuter) voor 2 weken VS 1 koffer mee, iedereen handbagage, luiertas en kolftas, kinderwagen en mc mee... moet wel zeggen dat we een wasmachine en droger in de airbnb hebben, dus hoeven relatief weinig kleding mee te nemen... ik zie er een hoop spullen bij waar ik mezelf de moeite van zou besparen..
     
    Huismuisie en Youtan vinden dit leuk.
  6. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.471
    2.163
    113
    Dat je de autostoelen mee wilt nemen i.v.m. kosten, kan ik me ergens nog indenken. En je weet dan ook zeker dat je veilge hebt. Ik weet alleen niet of ik zin zou hebben om er mee te gaan sjouwen hoor. Weet niet wat de kosten van huren zijn, maar voor het gemak zou ik dat er mogelijk wel voor over hebben.
    Maar een loopfietsje en een parasol??? Dat zou ik dus echt niet meenemen. Ik had op vakantie wel altijd een verschoonkussen bij me, ook als we gingen vliegen. Dat vond ik wel prettig, maar ik had dan ook een opblaasbare. Dus dat is prima te doen. Ideaal voor vakanties.
    Wij vliegen altijd in de voorjaarsvakantie, maar gaan dan dus wel maar een week. Wij hebben dan altijd 2 grote koffers en 1 handbagage formaat (die we wel inchecken) voor 2 volwassenen en 2 kinderen. En allemaal een rugzak als handbagage. Klein speelgoed als een emmertje en kleine bal nemen we ook mee in de koffers. Dat is prima te handelen, wij allebei 1 grote koffer en de oudste de kleine. Past ook op 1 trolley op het vliegveld. Toen de jongste nog in de buggy zat, kon mijn man 2 koffers nemen (hebben van die koffers met 4 wieltjes die makkelijk rijden) en waren we ook niet persé afhankelijk van een trolley. De hoeveelheid die jij noemt lijkt me wel lastig worden. Heb je zeker 2 trolleys nodig, zonder zal eigenlijk sowieso niet lukken. Maar je moet ook nog een buggy duwen. Natuurlijk, als je het echt allemaal mee wilt nemen, zal het uiteindelijk wel lukken. Maar relaxed is anders vrees ik.
     
  7. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.471
    2.163
    113
    Dat zou me dus echt niet lukken, zelfs niet met de wasmachine. Zo licht kan ik niet reizen :D:oops: Bewondering voor jou :thumup:
     
    DQueen en Kinderwens87 vinden dit leuk.
  8. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Volgens mijn man is dit al te veel:roflmao:
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  9. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    Al het dikgedrukt zou ik echt niet mee nemen. Al dat gesleep op een vliegveld, no way...

    Vorig jaar gevlogen: 2 koffers + 2 stuks handbagage voor 3 weken op de Antillen met 2 volwassenen en 2 kinderen.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  10. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Ik sleep ook altijd veel mee.
    Voor mijzelf en mijn 3 kinderts 3 koffers.
    De kleintjes nemen hun trolley mee,
    de oudste een rugzak en ik een grote schoudertas.
    Ik heb nu alleen nog maar 2 stoelverhogers mee, maar sleepte voorheen gewoon de hele stoel mee.
    Veel te duur om te huren.
    Ik wil gewoon graag mijn spullen mee, dus waarom niet..
     
  11. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    4 personen, waarvan 2 kinderen
    Rondreis van twee weken vorig jaar

    3 handbagage, 1 rugtas, 2 autostoelen (samen gebonden zodat het 1 bagagestuk was)
     
    Kinderwens87 vindt dit leuk.
  12. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Oh wauw ik ga bij jou in de leer:roflmao:. Jij pakt nog lichter dan ik:D
     
    gitaartje vindt dit leuk.
  13. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.675
    33.044
    113
    Ik denk dat ik dan een lichte reiziger ben, want mijn kin hing op m’n borst toen ik het las. Parasol? Verschoonkussen? Fietsje? Emmertje en bal? En als je kindje een ander kussen weigert hoe doe je dat dan thuis weer als je het daar laat? Waarom accepteert een baby een ander kussen niet? Je verschoont en klaar. Kan ook op een bank of bed. Hebben opa en oma zelf geen handbagage? Hoe wil je dat dan doen met twee volwassenen die 4x handbagage dragen?
    Maar goed; ik zal het wel overdreven vinden en ben eigenlijk nog het meest benieuwd waar je heen gaat? Vooral op toeristische bestemmingen kun je prima luiers, doekjes, flesvoeding enz kopen. Scheelt ook weer ruimte.
     
  14. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    Mijn man is de beste in zo min mogelijk meenemen.
    Ik moet nog wel eens op m’n koffer gaan zitten en wat in mijn jaszak proppen. Een vest én jas aan in het vliegtuig. Draagzak op de rug. Wassen op vakantie en maar 2 paar schoenen mee (goede schoenen aan, slippers in de koffer)
     
    DQueen vindt dit leuk.
  15. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.606
    431
    83
    Vrouw
    Loopfietsje en verschoonkussen, Waarom? Het nut van dat loopfietsje zie ik niet in, verschonen kan op een bank of bed of op een dun verschoningsmatje. Je kan kleine balletjes meenemen of een opblaasbare. En waarom zouden ze in het buitenland geen matrasjes hebben?

    Wij nemen voor een verre reis altijd "maar" 2 koffers mee + 1 stuk handbagage + buggy.
    2 volwassenen en een peuter.
     
  16. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Nee zonder verschoonkussen is het een gevecht. Ik heb er thuis 3, waarvan 1 oude die weg kan. Bij opa op de bank, en thuis op de bank is geen succes. En hij is behoorlijk sterk dus niet zo leuk voor ons allebei.

    Ik ga gewoon naar een toeristische bestemming, luiers zijn daar ook idd. Maar ik hoop wel in maat 6 want ik zie bij de meeste supermarkten dat het tm maat 5 gaat in het buitenland.

    Flesvoeding wordt een dure grap, als ze het al verkopen... Speciale flesvoeding dus daar moeten 2 blikken van mee helaas (1 blik is 8 dagen)

    De parasol klikken we vast aan de buggy, dus geen handen voor nodig.
    maar die mag niet mee door de security.

    Qua handbagage dacht ik aan 2 koffertjes en 2 rugtassen. Maar ik gok dat we ook de handbagagekoffertjes kunnen inchecken. En dat opa en oma ook 1 koffer of 1 kind nemen.

    Overigens ga ik met zijn tweeën altijd zonder ruimbagage op reis. En ik ben met 12kilo bagage op wereldreis geweest dus het kan wel ;)

    Voor mezelf zou ik graag een snorkelmasker en redelijk compacte flippers meenemen. Verder neem ik voor onszelf weinig kleren mee, maar we hebben een spuger en een broekplasser...

    @Mien in het buitenland (Frankrijk en Portugal) hadden ze iig toen we met peuter alleen nog waren geen matrasjes in de bedjes. Dat harde plankje waarmee je het campingbedje samenbindt. Niets wat op een matrasje lijkt waar je zelf ook op zou slapen
     
  17. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.641
    10.539
    113
    - Parasol, speelgoed, emmertje op bestemming kopen en daar laten na de vakantie.
    - Loopfiets niet mee, ze doen maar even zonder.
    - Ledikantmatrasje, ik zou even vragen wat voor ledikant ze hebben. Mijn ervaring is juist dat het een houten ledikant is met een echt matras. Juist heel prettig i.p.v. campingbedjes.
    - Verschoonkussen, hoe doe je dat nu als je onderweg bent? Neem je het kussen nu ook overal mee naartoe?
    - Autostoeltjes zou ik even de extra kosten navragen bij de vliegmaatschappij, dat kan duurder zijn dan daar huren.

    2 koffers, buggy en 2x handbagage is hier gebruikelijk.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  18. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Wij hebben met zn 4e 2 koffers ruimbagage mee en 3 trolleys voor 3.5 week.
    1 van de grote koffers is voor de helft gevuld met kaas, stroopwafels en andere dingen voor vrienden alhier. In 1 van de trolleys zit de PlayStation met toebehoren, in 1 speelgoed (tablets, puzzelboekjes etc) voor onderweg, en in 1 de medicatie, toiletartikelen, zwemkleding en extra setje kleding voor als er iets mis gaat met de koffers.
    Wij houden dus altijd super veel ruimte over! Dat is maar goed ook, want ik shop hier ter plekke super veel omdat de boel een stuk goedkoper is. Daarnaast koop ik ook noodzakelijke dingen zoals 6 paar voetbalschoenen in, dat moet op de terugweg wel passen.
    Geen idee waar je heen gaat, maar hier koop je voor nog geen €5 een parasol, dus die zou ik het plekke kopen en desnoods daarna aan iemand weggeven op het strand. De enige fiets die hier ooit is mee geweest met het vliegtuig was een playmobiel fietsje, no way dat ik een loopfiets mee zou nemen!
    Verschoonkussen zou ik niet mee nemen, met alle respect, maar een baby heeft wat mij betreft niets te willen.
    Emmers en schepjes zou ik ook ter plekke kopen en bij het weggaan iemand anders mee blij maken.
    Huren van autostoeltjes is inderdaad duur, wij hebben die toendertijd ter plekke gekocht.
    Geen idee naar welke bestemming je gaat? Meestal is het zo dat je naar een bepaalde plek op het vliegveld moet lopen en daar bij de halte van het busje van jouw autoverhuur bedrijf moet wachten. Deze rijden vaak af en aan, ook hebben deze busjes vaak super veel ruimte voor alle bagage dus daar zou ik me niet druk om maken. Op elk vliegveld zijn bagage karretjes dus daar kan je alle koffers en handbagage om gooien terwijl de andere persoon de buggy duwt, dan heb je geen grootouders nodig.
    Overigens zou ik wel iets van een naam sticker op de buggy doen zodat je deze op de bagageband snel kan herkennen mochten er meerdere de zelfde soorten buggies zijn.
    Maar als ik jou was zou ik mij niet te druk msken, je gaat op vakantie, je hoeft niet met je gehele huisraad te emigreren!
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  19. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Playstation met toebehoren mee op vakantie?? :|

    Ts... Ik zou echt een stuk minder meeslepen. Ik sta nou ook niet bekend om licht te reizen met name wat betreft kleding (want je weet maar nooit of je het nodig hebt... En 99 van de 100 keer komt het ongedragen mee terug. Echter die ene keer dat ik het wel nodig had verantwoord de andere 99 keer :roflmao::roflmao:)
    Parasol niet meenemen, kleedkussen ook niet. Sorry maar het lijkt me praktischer als je kind gewoon ook leert zat het bed een prima verschoonplek is.

    De bedjes waar ik ben geweest met mijn kind waren altijd voorzien van matrasjes. En anders kan de dat ook vaak van te voren regelen bij het hotel. Ik belde altijd voor vertrek zelf met het hotel om er zeker van te zijn dat ik had wat ik wilde.
    Loopfietsje?? Waarom?
    Schep, emmer en bal heb ik altijd op locatie gekocht. Zonde van de ruimte.

    Daarnaast is het goed te weten dat behalve als je in de rimboe gaat verblijven, er daar ook winkels zijn. Waar je spullen kan kopen. Vakantie kost geld en ik heb nooit wakker gelegen als iets net ff duurder was als in nl. Dat woog niet op tegen het gedoe van alles inpakken ed.
     
  20. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    #20 Salentein, 19 aug 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 aug 2019

    D
    at lijkt zo maar dat is bewust. Externe matrassen worden afgeraden ivm verstikkingsgevaar. Voor ons lijkt die plank heel hard maar dat is niet zo. Ze slapen er echt heel prima op!

    L
    oopfietsje, parasol, aankleedkussen, strandsetje en bal zou ik allemaal thuis laten. Ervaring is dat het wellicht even behelpen is (ja ik had ook sterke draaiende baby’s met trappelende benen die lekker gingen draaien als ik een poepluier verschoonde, heerlijk dar zweet op je rug tijdens het gevecht haha) maar dat het wel goed komt. Strandsetje en bal en luiers daar kopen. Loopfietsje niet nodig en parasol heb ik nog nooit gebruikt op kinderwagen (ondingen vond ik dat) maar goed wellicht dat het voor jullie onmisbaar is maar die kun je vast bij de kinderwagen toevoegen.

    Verder doe ik standaard voor de helft van de vakantie inpakken aan kleding voor de kids en was ik daar. Ik had refluxers dus veel of weinig kleding maakte al niet uit ik moest toch wassen helaas. Melkvoeding nam ik om die reden idd ook mee. En voor peuters bijv draagt de mijne op vakantie ineens geen hemd en geen sokken en de baby droeg ineens 80% van de tijd rompers dus minder kleding. Al heb je de ruimtebesparing vaak meer van de overige zaken dan van de mini kleertjes.

    Ik vraag me meer af hoe je al die bagage en autostoelen met kids mee gaat zeulen op het vliegveld en daar op vakantie. Dat vind ik respect want ik vond baby met kinderwagen 2 koffers rugzak en trolleykoffertje en een rennende peuter al best even stressen. Vooral die autostoelen zou ik enorm tegenop zien.

    Ik vind de tip van opblaasbaar verschoningsmatje wel wat! En accommodatie even voor de zekerheid vragen wat voor bedje je krijgt...
     

Deel Deze Pagina