Verschillende dames noemen hier dat het huren van een autostoeltje echt duur is. Aan welke bedragen moet ik dan denken?
Bij ons zaten ze in het huurbedrag van de auto. Bij een ander huurpakket kostte het $5 p.d., voor 3 weken zou dat voor ons $210 zijn (€190). Voor zo'n bedrag zou ik echt niet gaan slepen met autostoelen.
Mijn mond valt ook open. Loopfiets? Parasol? Matrasje? Dat harde plank matrasje in een campingbedje is het enige dat veilig is in dat bedje he? Hier sliepen drie kinderen daar altijd prima op. Dat jij er niet op zou kunnen slapen is geen argument. Jij weegt veel meer dan zo’n klein kind.
Bij onze vakantie deze zomer hadden we het matrasje eens niet mee, want er was altijd wel eentje voorhanden op locatie. Deze keer niet en ze wilde er niet op slapen. Heb dan maar het dekbed dubbel gevouwen en zo wilde ze wel slapen, wat uiteindelijk gevaarlijker is dan zo'n matrasje. Autostoel zou ik nooit meenemen op het vliegtuig, als je soms ziet hoe ze met de koffers gooien, dan is je autostoel toch niet meer gegarandeerd veilig?
Nee dan zou ik ze ook liever huren en is dat onderdeel van je vakantiebudget. En ik vraag me ook af hoe ermee wordt omgegaan als je ze meeneemt. Blijven ze onbeschadigd bij het vervoeren?
Autostoeltjes check je in als bijzondere bagage. Zouden ze voorzichtiger mee moeten zijn dan met de koffers. Voor extra bescherming tegen krassen en zachter stoten kan je ze in van dat folie laten wikkelen. Ik neem voor 3 weken naar het geboorteland van mijn man, waar je altijd veel kleding aan moet, mee: -2 vliegtuigkoffers voor onze eigen spullen -een trolley met cadeaus, dingen die van schoonmoeder mee moeten etc (dus niet voor onszelf, zouden we bij andere bestemmingen niet nodig hebben) -kindertrolley met speelgoed en reserve kinderkleding voor onderweg -rugzakje met belangrijke dingen, snackjes etc Je kan op die vluchten nog altijd 20 of 30 kilo bagage meenemen afhankelijk van de maatschappij, dus er is nog wel ruimte om bijvoorbeeld een grote tas tweedehands kinderkleding mee te nemen voor het goede doel. Maargoed, in jouw situatie zouden wij (2 volwassenen, kinderen laatste x 6 en 4 jaar) dus genoeg hebben aan 2 koffers en 2 kleine items handbagage. Ik vertik het sowieso om met veel handbagage te slepen. Heb mijn handen graag vrij op het vliegveld. Toen ze kleiner waren ging de buggy nog wel mee (en bij nog kleiner draagdoek/draagzak, maar dat neemt niet veel plek in)
Wij nemen 1 koffer, 1 grote tas mee als ruimbagage. En 1 rugtas voor handbagage, de jongens beide een rugtas als handbagage met speelgoed en dingen om onderweg mee te vermaken. Ik neem ook een emmer en schep mee. En heb ook babyvoeding meegenomen. Zeker als je kindje iets speciaals nodig heeft zou ik daar niet van afwijken. Ik ga alleen dus niet met parasols, matrassen, verschoningskussens, autostoelen, pakken luiers, en onhandige plastic stepjes/loopfietsjes slepen. Die zijn in mijn ogen overbodig, daar te koop/te huur. Over de voeding, in veel Europese landen staat juist heel duidelijk allergie informatie op de verpakkingen. Veel beter vaak dan in nederland. En voor sommige allergien of intolleranties heb je hele schappen, bijv met glutenvrije producten enz.
Ja, mijn man heeft last van slaapproblemen, en na een half uur achter dat ding vallen zijn luiken vanzelf dicht. Daarnaast hebben wij buiten geen smart tv, dus kijken we via de PlayStation samen af en toe een keertje Netflix. En voordat je denkt dat ik een of andere tokkie moeder ben die haar kinderen achter dat ding dumpt om zelf rust te hebben, mijn kinderen kijken er totaal niet naar om, die hebben het veel te druk met zwemmen, voetballen, lezen en spelletjes doen. De ene keer dat ze er op wilde was 3 weken geleden, toen was het hier 44 graden en zelfs in het zwembad wat te warm, toen mochten ze een uurtje maar waren ze na een half uur zelf al klaar. Dus ik begrijp niet wat er mis mee is om dat ding mee te nemen?
Voor 4 weken canada en temperaturen van 0 tot 25 graden hadden wij 3 koffers mee en 2 stuks handbagage. Omdat we op 7 adressen verbleven hadden we camping bed mee maar normaal huren we die. Autostoelen hadden we ook gehuurd en strand speelgoed/bal kopen we altijd ter plaatse. We reisden zonder buggy maar met draagzak. Loopfiets heb ik nog nooit meegenomen op vakantie, verschoonkussen en matras ook niet.
ZO MIN MOGELIJK!!!! Met zn vieren (kinderen 2 en 1) 1 koffer en 1 grote tas. En dan handbagage rugzak met eten en luiers voor onderweg. Bal zou ik daar kopen voor een euro en dan daar laten. Qua kleding.. Als t warm is, trek je ie baby een romper aan of alleen kleding? Je neemt vaak veel te veel mee! En als er echt nood aan de man is kun je altijd een keertje wassen ergens. Speelgoed e.d. zo min mogelijk. In hoeverre spelen ze er echt mee? Waterspeelgoed kun je vaak voor een paar euro kopen. Fijne vakantie!
Zou je die potten speciale babyvoeding in je koffer durven meenemen? Ik heb dankzij jullie nu een lijstje gemaakt van dingen die evt thuis kunnen blijven. Autostoeltje kan ik overigens nog aan een koffer bevestigen als we ermee moeten sjouwen (andere stoeltje is opvouwbaar en kan in een koffer), maar die staat ook op het lijstje
Ik vlieg gelukkig nooit, dus reageer alleen hier op: die extra matrasjes worden ook erg afgeraden zeker bij kinderen onder de 2. Ik ben gastouder en wij mogen ze niet eens gebruiken van de GGD. Hier slapen alle kindjes op dat matrasje wat erbij zit, waar je dus het bed mee vastbindt. Slapen allemaal als een roosje.
Niemand zegt dat er iets mis mee is. Maar een spelcomputer meeslepen op vakantie is de eerste keer dat ik daarvan hoor.
Wauw, ik ben denk ik te makkelijk.. 1 koffer voor man en de oudste van 6 1 koffer voor jongste van 2,5 en mij Buggy Beide kinderen hun rugzaktrolley met zwemspull dat als we aangekomen zijn, dat ze kunnen plonzen. Beide wat kleurtjes en een kleurboek, wat kleine speeltjes en wat te snoepenvoor onderweg . De jongste ook luiers voor 2 dagen en doekjes. In onze handbagage zit wat te snoepen voor van onderweg, tablet, telefoons, oplader en alle papieren/paspoorten. Douchespullen, luiers, speelgoed, eten en drinken kopen we allemaal op bestemming, autostoeltje huren we.
Ten eerste moet je het helemaal zelf weten of je die meeneemt natuurlijk en ten tweede heb je er dus blijkbaar ook een goede reden voor. Maar geef nou toe, je zult toch zelf ook wel snappen dat de gemiddelde mens geen Playstation met toebehoren meeneemt op vakantie? Laat staan als je met het vliegtuig reist? Dus dan zijn verbaasde reacties niet zo raar lijkt mij. Zo zie je maar, de een kan superlicht reizen en de ander neemt dingen mee waarvan andermans mond open valt Ik ben zelf ook geen lichte reiziger, maar dat zit hem vooral in het feit dat ik altijd teveel kleding meeneem. Je moet tenslotte op alles voorbereid zijn en wilt ook nog wat te kiezen hebben Ieder het zijne en tenslotte moet iedereen er zelf mee sjouwen.
1 koffer voor mijn man en mij samen 1 koffer voor mijn drie kinderen samen 5 kleine rugzakjes handbagage (en dat is inclusief speelgoed/tablets/opladers/ereaders etc dat mee gaat)
2 koffers voor mij en man 1 kleinere variant voor dochter 1 handbagage voor ons allen En dan nog heb ik veel te veel mee achteraf