Wij doen met zn drieën (2 volwassenen en een peuter in de luiers) 1 backpack in ruimbagage en 1 eastpack als handbagage. Gaan doen ruim 3 weken weg.
Een licht loopfietsje snap ik mss nog wel. Heerlijk om over de boulevard mee te crossen. Een aankleedkussen verkopen ze opblaasbaar bij de ikea. Wjj hadden mee voor 3 weken usa. 1 koffer van 23 kg met campingbedje erin. 1 rugdrager met 10 kg. 1 handbagagekoffertje 10 kg. Elk een rugzak met ipad e.d. En de buggy. Prima mee gered.
Op rondreis is lichte bagage ideaal luiers enzo kopen we op reis, peuterdraagzak mee en elke 4 dagen kleding laten wassen.
Nee inderdaad. Daar geen last van en stiekem moet ik wel altijd een beetje lachen als ik zo’n gezin zie op vliegvelden die bezweet rondlopen en spullen uit tassen of trolly’s halen waarvan ik denk: Ik las iets over stoer zijn dat je weinig meeneemt. Nee dat vind ik niet stoer maar wel zo aardig voor je medemens om het gewoon allemaal een beetje te beperken. Ik heb er namelijk wél last van als gezinnen allemaal onnodige troep meenemen die totaal niet nodig is en waardoor ik mijn handbagage in moet checken voor het luchtruim. Gaat dat aardige gezin met al die spullen mij dan ook even die weinige spullen die ik nodig heb lenen? Mijn handbagage bestaat namelijk alleen maar uit een paar luiers voor de baby, Billendoekjes, een zakje snoep een tablet en twee flessen melk als ik naar de Canarische Eilanden vlieg.
Maar juist ook de mensen die juist alleen met handbagage reizen zorgen ervoor dat er handbagage ingecheckt moet worden. Want waar voorheen handbagage dus alleen de spullen waren die je tijdens de vlucht gebruikt en dingen zoals een fotocamera etc die je niet in de ruimbagage wilt hebben, zo reizen velen nu met al hun spullen voor de hele vakantie in zo'n koffertje gepropt zodat ze niet hoeven te betalen om een koffer in te checken. Dus juist de mensen die licht reizen zorgen ervoor dat niet langer alle handbagage in de cabine past. En dat moet ieder voor zich weten hoor, ik kan niet zo licht reizen en betaal gewoon voor 2 grote en 1 kleine koffer ruimbagage voor 1 week vakantie. Zodat ik voldoende schone kleren heb en ook nog wat schone kleren mee naar huis neem Plus nog wat ander spul wat anderen vast overbodig vinden. Maar geen loopfietsje, matrasje en parasol Voorheen wel een opblaasbaar aankleedkussen maar als ik dat niet had gehad, had ik het vrolijk zonder gedaan. Als handbagage hebben we allemaal een rugzak, normaal formaat. Met bij de kinderen wat spullen om zich te vermaken tijdens de vlucht erin. En bij ons fotocamera, videocamera, dvd-spelers, wat te lezen voor onszelf en wat te snacken voor onderweg. En die schuiven we gewoon onder de stoel voor ons, want dan kunnen we er ook altijd makkelijk bij.
Ik heb het niet over alleen maar met handbagage vliegen. Ik heb het over gezinnen die naast 4 koffers ook nog eens 4 stuks handbagage in de vorm van trolly’s hebben. Dat vind ik irritant. Omdat ze hun hele huisraad meezeulen en dan beter met de auto op vakantie kunnen gaan. Hoe jij het doet juich ik toe. Ik doe het ook zo.
Zie mijn post hierboven. Ik neem aan dat als jij met alleen handbagage vliegt, je geen loopfietsje, aankleedkussens, emmertjes en schepjes in je handbagage hebt? En daardoor geen ruimte meer in je koffer hebt waardoor die andere spullen dan allemaal maar in de handbagage moet? Want dat zie je veel bij gezinnen. Veel onnodige troep in koffers mee waardoor je p.p. Ook nog allemaal trolly’s nodig hebt. Ik vind het anders wat jij doet. Dat snap ik juist want dat is handig. Hoef je ook niet bij de loopband te wachten op je koffer.
Ik neem ook geen onnodige dingen mee in de handbagage met kinderen. Zo min mogelijk (behalve de buggy). Maar ik vlieg dus sowieso met 1 koffertje/rugtas met medische dingen extra. Bovenop het andere. Verschoonkussen past niet in handbagage toch?
Maar waarom zou je een verschoningskussen meenemen? Ga je die in het gangpad leggen in het vliegtuig? Je hebt overal verschoningsplekken. En op de bestemming doe je het even op de bank of op een bed. Desnoods koop je er een daar. Of je neemt dat matje mee dat vaak aan een luiertas zit.
Bijna 1 kunnen ze toch ook prima met de pot mee eten? Ook in Griekenland? Hier nooit potjes gehad en niet omgekomen van de honger.
Hmmmm, op die leeftijd snap ik het wel.... mijn dochter at op die leeftijd ook nog geen Gamba’s, Spareribs, Sushi, olijven, Gyros enzo
Ik weet niet wie een verschoningskussen mee wil nemen in de handbagage, maar ik (ts) was het niet hoor
Op vliegvakantie, 2 weken met 2 kinderen (11 en 3 jaar) red ik het met 2 grote koffers (1x bij moeten betalen voor overgewicht) ik een handtas en zoon een rugtas als handbagage en ik heb een buggy die mee mag als handbagage (gb pocket).
Dat is zo ja en alhoewel ik zelf ook altijd teveel meesjouw, snap ik ook niet dat het zoveel moet zijn dat je naast ingecheckte bagage ook nog meerdere trolleys mee moet nemen. Maar wat ik wilde zeggen was dat zij niet de enigen zijn die voor de problemen met handbagage zorgen. Je merkt gewoon dat dit een probleem is geworden sinds je voor ingecheckte koffers apart moet betalen. Dan hebben mensen dat er niet meer voor over en gaan ze met alleen handbagage reizen. En dat mag natuurlijk en zeker als je niet zo lang gaat ook begrijpelijk want je hoeft niet op je bagage te wachten. Doet mijn man ook als hij maar een paar dagen weg moet voor zijn werk. Maar het levert dus wel problemen op. Gelukkig hebben wij dus nooit zoveel / zo grote handbagage en kunnen we het onder de stoel kwijt, dus kan me er niet al te druk over maken.
Oh wees gerust hoor, ik heb altijd heel verantwoord vers gekookt voor mijn dochter En daar had ik in die ene vakantieweek dus ff geen zin in in ons redelijk eenvoudige appartementskeukentje