Oprechte vraag want ik wil het weten voor onze volgende vakantie. Wij gaan dan naar Gran Canaria. Wat gaf jij je kinderen Dan te eten daar? Ik heb ook geen zin om dan potjes mee te nemen en mijn baby is dan 1 jaar. Bij mijn dochter nam ik wel potjes mee (had bijna getypt ‘deed ik potjes meenemen’ maar dat haalt mijn eerder getypte stukje over ergernissen qua taal zo onderuit ) en ik wil het nu anders doen. Ik denk dan eigenlijk aan pasta, rijst enzo maar als je tips hebt graag!
Daarom zo blij dat ik nooit vlieg. Ik beb dus echt geen lichte reiziger. Alles vaan 4 man in een backpack?? Veel plezier, maar dan kreuken mn jurkjes en blousjes. Plus passen al mn schoenen dan niet. Ik wil van alle gemakken voorzien zijn en mijn man krijgt 2 weken van te voren al stressvlekken als ik langzaamaan klaar ga zetten wat er mee moet in de auto. Zo heerlijk die vouwwagen ook, gewoon nog meer bergruimte.
Mijn dochter was wel wat ouder, 1.5. Toen waren we in griekenland. Ze leefde toen van brood, komkommer en tomaten, pasta, rijst, patat af en toe, vlees, fruit. Het was niet zo gebalanceerd als thuis maar dat maakte mij voor 2 weken niet uit.
Ik had wel 5 potjes meegenomen en daar nog wat gekocht. Verder at hij gewoon brood, rauwkost en kaas etc. Veel fruit ook. Was niet zoals thuis maar hij heeft het overleefd (was toen 11 maanden) Ik had wel maar 1 pak poedermelk mee en dat was dus te weinig. Hij dronk toen alleen sochtends en savonds eigenlijk nog melk maar met het warme weer en slecht eten en vliegreis etc gaf ik hem daar wat meer. Toen hij op was moest ik daar belachelijk dure nutrilon kopen die hij niet te zuipen vond haha.
Ja met 1,5 deed ik dat bij dochter ook. Maar ik vind net 1 nog te klein voor patat. Maar de rest kan wel natuurlijk! Dankjewel hoor!
Stressvlekken Maar je hebt gelijk. Ik vind dat als je je halve huisraad wil meenemen, je beter kunt gaan vliegen.
Wij hebben nooit potjes gebruikt en de kinderen hebben altijd gewoon met de pot mee gegeten. Op vakantie was ik altijd wel makkelijker dan thuis. Maar ze aten gewoon wat wij ook aten, rauwkost (niet in kraanwater gewassen), groentes, pasta, rijst, patatjes, vlees, alleen héél pittige dingen kregen ze nog niet. Fruit kregen ze altijd gewoon in stukken, dus dat was al helemaal geen punt. Komkommer hebben ze nagenoeg overal wel, dus dat aten ze er vaak bij.
Oh dat deden wij wel. Zijn gewoon aardappels, maar dan gefrituurd. Wel zonder mayonaise etc, want dat maakt het pas echt slecht.
Ga je echt op vakantie?? Of ga je verhuizen?? Mijn God, je neemt nog net niet je hele inboedel mee. Ik neem alleen kleren, make up, tandenborstels, medicijnen, zonnebrandcreme en een duikbril voor de kinderen mee. O, en de buggy, die mag mee als handbagage. Als we wat missen dan kopen we dat wel op bestemming.
Ondanks dat ik niet alles mee zou nemen wat ts beschrijft vind ik dit topic wel een heel irritante wedstrijd worden van: kijk mij eens weinig mee nemen: stoer he?
Spareribs en sushi niet, maar de rest moet best kunnen. Al eet ik zelf nog steeds liever geen sushi of gamba's. De meeste restaurants kunnen wel iets kindsvriendelijks leveren hoor.
Ik vind niks mis met potjes hoor, dus bedoelde er niks mee, maar zie alleen niet waarom dat op die leeftijd nog nodig is.
Ja en ze kunnen het vragen ook, want je kunt het nergens anders krijgen. Tenminste; uiteindelijk heb ik het ergens anders gekocht, maar het goedkoopste was 16 euro. Bij Kruidvat betaal ik 6,99
Je hebt met de pot mee eten en met de pot mee eten. Met 10,5 maand aten mijn kinderen vrijwel volledig met de pot mee thuis. Maar wij koken zoutloos, maken alles vers,eten niet dagelijks vlees en 1x per maand friet ofzo. Met de pot mee eten in zo'n all inclusive toestand zou ik een minder goed idee vinden.
Ja, alleen niet heel gekruid, maar dan maakte ik gewoon wat anders. Stronkje broccoli en aardappeltje is zo gekookt.
Op vakantie heeft mijn dochter nog lang potjes ed gegeten. Ik vind het fijn als zij gezond(er) eet. Natuurlijk at ze met de pot mee, maar als we iets ongezonds gingen eten, had ik voor haar een potje. Nog trouwens, ze is nu 7, en ze vindt fruitpotjes heerlijk! Van mij mag ze. Dus op de camping begon ze vrijwel elke ochtend met een potje fruit. In restaurants is het toch vaak patat met kipnuggets oid, dat is leuk voor een dag, maar niet voor elke dag.