Waarom? Juist in zo'n 'all inclusive toestand' zijn de mogelijkheden eindeloos. Bij alle resorts waar ik geweest ben hadden ze een smaakloos, zoutloos kinderbuffet. Keus van aardappel, patat, pasta tot allerlei soorten brood. Fruit, gekookte groente, gebakken groente, yoghurtjes en zelfs potjes stonden er. Er is juist genoeg te vinden voor kleintjes bij zo'n buffet.
Mijn dochter is 3 en haar lievelings eten is nog steeds een potje bloemkool (van 6 maanden). Als wij iets ongezonds eten dan krijgt zij eerst zo een potje en daarna eet ze nog een beetje met ons mee. Op vakantie had ik geen potjes mee maar achteraf wel een beetje spijt. Ze is een moeilijke eter en heeft 3 weken op komkommer, fruit, stokbrood met smeerkaas en af en toe wat patatjes geleeft.
Ligt er wel aan wat voor handbagage. Wij hadden in de meivakantie allemaal een rugzak mee en die leg je onder je stoel, daar heeft niemand verder last van. Trolley's hebben we thuis ook maar die zijn echt heel onhandig (als handbagage).
Hoe dan ( je latere post is dat je dit meeneemt op een rondreis)? Natuurlijk kun je om de paar dagen wassen, en is kleding het probleem niet. Maar dan heb je je goed ingepakte backpack mee, koopt daar dus je luiers en eventuele andere dingen die je nodig hebt. En waar laat je dan die luiers of bv je toiletartikelen die je daar kocht? Niet in die backpack lijkt me, of nam je wellicht een backpack mee die maar voor 3/4 gevuld was? En nu heb ik ook gebackpackt, maar je zegt elke vier dagen wassen, dus dat betekent voor vijf dagen schone kleding mee, per persoon. Hoe krijg je dat ooit in 1 voor 3/4 gevulde backpack? Ik ben oprecht benieuwd, heb je foto's?
Nou ja ik vind het een beetje overdreven om te stellen dat je andere reizigers tot last bent als je veel meeneemt of veel handbagage hebt. Zo lang je je gewoon aan de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij houdt lijkt mij dat iedereen dat lekker zelf moet weten. Wij reizen wel met handbagage. Ieder een trolley en een kleine rugzak. Precies zoals dat bij Ryanair is toegestaan. Ik heb nooit gedacht (en was het ook niet van plan) oh wat vervelend voor andere mensen. Ik heb er geen enkel probleem mee om het in het ruim te laten plaatsen, graag zelfs. Maar ik vind het allemaal al duur genoeg dus als het niet nodig is dan boek ik heen koffer bij.
Met kinderen 3x AI geweest. Ik heb ook wel eens gevraagd om een paar stronkjes broccoli, of gekookte worteltjes, en dan expliciet gekookt zonder zout. Was geen enkel probleem.
Iets ruimte in backpack en eastpack voor kleine luierverpakkingen - nemen er van huis een stuk of 15 mee om genoeg te hebben voor de vliegreis en eerste dag. Toiletspullen alleen kleine tubes tandpasta, tandenborstel, haarborstel, anti mug.. (1 gevulde toilettas). Shampoo in hotels en wassen met water (gebruik nooit douchegel). Verder scheerspullen enzo wegwerpverpakkingen. Qua kleding paar korte broeken en paar shirtjes. Schoenen een paar canvas/sneakers en evt teenslippers. Kleding zoontje is sowieso klein, ook shirtjes en korte broeken. Op locatie evt luchtige lange broeken aanschaffen. Verder grote hydrofiel voor multifunctioneel gebruik. En telefoonopladers enzo. Zal vast nog wat vergeten, en zo nu en dan kochten we op locatie wat eten (brood met potje nutella omdat kind slecht at). Soms dus extra (plastic) tasje voor wat eten en flesjes water. Op de foto de backpack (en de peuter ), daar dus nog een eastpack bij, en een mini rugzakje voor peuter, met wat vermaak (duplo poppetjes en auto, boekjes, kleurpotloden, koptelefoon en tablet).
Dat klopt, maar de meeste mensen nemen volgens mij toch zo'n trolley mee als ze alleen net handbagage reizen. Zou ik zelf ook doen denk ik, maar ik ben niet zo goed in alleen met handbagage reizen Heb het laatst een keer gedaan naar Barcelona met alleen een kleine rugzak. Was super relaxed wel, niets inchecken, niets ophalen van de bagageband. Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat mijn man al in Barcelona was voor zijn werk en hij had een koffer bij zich waar mijn kleren en toiletspullen ook vast in zaten
Haha, grappig wel. Waarom zou ik liegen over wat k meeneem op vakantie. Je hebt minder nodig dan je denkt, en als je echt tekort komt is het zo bijgekocht.
Het is zo relaxed om zonder bagage ophalen te reizen. Meestal ben ik max 90min voor vertrek op Schiphol en terug vaak een uurtje vantevoren. Ik heb een trolley die precies de goede afmeting is, en dan hebben we nog een tas van Ikea Family, boodschappentas met rits. Zeer effectief. En in ons geval nog een extra stuk handbagage ivm mijn medische spullen (waar ook wel eens slippers onderin verdwijnen als het niet meer past ). Trui, lange broek en schoenen aan. Slippers, ondergoed en luchtige dingen in de trolley. Meestal doen we in de handbagage dan ook nog 2 paar flippers en 2 full face snorkelmaskers. Terug koop ik altijd een fles drank achter de douane, dan kan je in die tas ook evt dat paar slippers kwijt wat niet meer paste. Terug op Schiphol loop ik zo naar buiten, bus in (of auto van iemand die ons ophaalt) En zo thuis . Ik heb een hekel aan wachtrijen dus ik probeer ze te omzeilen Van het geld wat we overhouden voor die koffers die we niet inchecken kunnen we meestal wel een auto huren op de Canarische eilanden
Mijn dochter was vorig jaar 11 maanden toen we op vakantie gingen. Ik heb in restaurants gewoon gevraagd om wat aangepast te geven, zonder zout en andere specerijen. Het is echt nergens een probleem geweest. Sterker nog, er werd onwijs positief op gereageerd. Ze vonden het heerlijk dat ze zo mee at al. Er werden vaak ook kleine prijsjes voor gerekend, vond ik ook heel tof, maar anders had ik het nog zo gedaan.
Maar wat ik dan niet snap: als je zo goed licht kunt reizen als je met z'n tweetjes gaat, waarom wil je dan je halve huisraad zowat meenemen wanneer je kinderen ook mee gaan? Afgezien van de medicijnen en voedselallergieën dan, ik snap dat je daar niet anders kunt / op safe wilt spelen.
Omdat het een ander soort vakantie is. Voor mezelf neem ik niets meer mee dan met zijn tweeën, misschien een lange broek en extra. Maar moet nu 2 weken aan 2 kleine kinderen denken, waarvan de jongste behalve een zwaargewicht zeer easy-going is, maar de oudste is nogal een figuur met spulletjes en zich fijn voelen
Nou, ik denk dus wel vaak aan andere mensen. Ik vind dat ook normaal eigenlijk. Ik maak het nu groot hoor, maar als we bij alles alleen maar aan onszelf gaan denken en niet hoe dat voor anderen kan zijn, of wat voor gevolgen het heeft, dan is het einde toch zoek? We kopen allemaal bij De Action, want het is zo lekker goedkoop en we gooien de spullen ook massaal weer weg. Want wat maakt dat ene luchtbed van mij nu uit? Maar ondertussen gooien er miljoenen mensen dat weg en zitten we dus met een enorm plastic probleem. Zo is het ook met vliegen. We willen allemaal zoveel mogelijk spullen mee, maar er niet extra voor gaan betalen, dus nemen we maar allemaal een dikke trolley mee waardoor de prijzen weer stijgen enz. Ik chargeer nu, dat weet ik, maar als we allemaal alleen maar aan onszelf gaan denken, waar gaat het dan heen?