Hoeveel bbq (vlees) eet jij

Discussie in 'De lounge' gestart door din0, 18 jul 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel stuks eet jij? Incl groente/brood

1. Tot 3

78 stem(men)
    56,9%
  2. Tot 5

41 stem(men)
    29,9%
  3. Tot 7

9 stem(men)
    6,6%
  4. Ik ben een kleine t-rex en eet alleen maar vlees tot 5 stuks.

3 stem(men)
    2,2%
  5. Ik ben een grote t-rex en eet alleen maar vlees tot 7 stuks.

6 stem(men)
    4,4%
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij barbecueën vegetarisch. We hebben meestal 2 “vleesvervangende items” pp en dan nog allerlei groenten. Geen idee wat ik dan moet aanvinken in je poll.

Zara75 vindt dit leuk.
  2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.151
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier altijd simpel. Gaan toevallig komende zaterdag aan de bbq. We zijn geen enorme vleesliefhebbers. Heb voor iedereen 1 hamburger en 2 kipsatespiesjes. Frietjes. Komkommer ennpaprika. Aardappelsalade. Ciabattabroodjes met kruidenboter. Dat was het wel. En voor dochter marshmellows :D

3. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    1 of misschien een keer 2. Maar wij doen eigenlijk niet aan Hollands bbq-en. We koken gewoon buiten maar dan op de bbq (wel kolen). Ik heb zelfs een tweedehands pannenset die speciaal voor op de bbq zijn.

4. MissXray

MissXray Niet meer actief

Wij eten hooguit 2 stuks vlees, kids vaak maar 1. Verder maak ik groente op de BBQ, stokbrood, veel rauwkost er nog naast voor de kids of een lekkere salade. Bij ons staat de BBQ met dit weer zo een paar dagen achter elkaar aan, vandaar dat ik veel andere dingen maak dan vlees.

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Dat ligt er echt aan wat er op gaat. Gisteren had mijn zoon (met hier en daar wat hulp van mijn man) zelf broodjes hamburger gemaakt. Van het broodje, tot de hamburger, tot de saus, alles zelf gemaakt. Na 1 tot 2 (broodjes) hamburger zit je dan echt propvol hoor.
    Maar bij een bbq met bijvoorbeeld alleen saté en goedkope hamburgers, daar eet ik dan wel meer dan 2 stuks vlees.

Zaterdag krijgen wij vrienden eten en gaan we bbq-en, dan beginnen we eind van de middag al met borrelbrood met pulled chicken er op, daarna een soort gehaktballen in bacon gewikkeld met een sausje van onder andere kersen, zo'n zelf gemaakt broodje hamburger, paar stokjes zelf gemaakte saté en als men nog honger heeft een stuk zalm op cederhout gebakken.

Afgezien van wat stokbrood (met zooi), komkommer en tomaatjes, zijn wij niet van de bijgerechten.

owly vindt dit leuk.
  6. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.272
    8.717
    113
    Vrouw
    Ik denk meestal zo'n 3/4 stukjes vlees. Verder eet ik het meest stokbrood en salade.

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Rond de 3/4, maar ik hou ook van bijgerechten bij de bbq. En ben zelf niet zo’n vleeseter. Als we een bbq organiseren, reken ik wel op 5/6 stuks per persoon.

8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.542
    113
    Vrouw
    2 of 3... ik eet vooral salades en stokbrood

9. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Bij ons ligt het er aan hoeveel mensen mee eten. Als we met zn tweeën of vieren zijn is het vaak vrij simpel (broodje vegaburger met groente, aardappeltjes met asperges en een stukje zalm oid).

Als er meer mensen komen zit er wat meer variatie in, maar het is niet de traditionele "vlees bbq". Maar vaak bakken we zelf brood op de bbq met wat smeersels, daarna wat gegrilde groente voor salades, dan wat verschillende warme dingen van de bbq (gepofte aardappel, spiesjes, vega burger, maïskolf, halloumi, gevulde paprika etc.). Als er mensen zijn die graag vlees eten haalt mijn man 1 mooi stuk vlees, of maakt hij zelf spare ribs. Als er heel veel mensen mee eten bakt hij tussendoor vaak wat pizza's om te delen.
    Afsluitend vaak nog wat fruit (banaan met chocola, gegrilde ananas, appeltjes met kaneel en rozijnen) of een taart van de bbq.

Als we bij vrienden echt traditioneel "vlees, stokbrood, kruidenboter" krijgen eet ik meestal vooral stokbrood. Als er iets vegetarisch is dan 1 of 2 dingen. 3 groente schijven is echt overkill.

Waren laatst uitgenodigd en daar hadden ze 1 vega burger voor mij. Met de rest van de groep (man of 10) deelden we 1 courgette en 1 aubergine. Verder was alles vlees. Dan zie ik mijn man al een blik vol medelijden op me werpen en rijden we op de terugweg langs een drive :$

10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.821
    113
    Dat is gewoon echt slecht gastheerschap eerlijk gezegd. Dat je zo met je gasten omgaat vind ik echt raar. Je houdt toch rekening met de eetwensen en wilt toch dat iedereen normale porties kan eten,

masami vindt dit leuk.
  11. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Onze manier van bbq'en is heel anders. Wij zien het meer als een bereidingswijze dan als een soort van evenement.
    Dus als we bbq'en, dan is dat niet méér dan wat ik normaal gesproken zou eten. Overigens is het vaker vis dan vlees. Oh, en stokbrood is ons dagelijks brood dus ook daar is m.i weinig feestelijk aan, haha.

Vaak bbq'en we niet zelf maar laten we het doen, je hebt hier veel "barbecueërs" die voor een klein bedrag jouw vis/vlees bbq'en. Scheelt m.i ontzettend veel gedoe.

mamabri, KleineLai en Lovely83 vinden dit leuk.
  12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.296
    10.265
    113
    Nou ja zeg. Dat is niet netjes. Zou dan ook teleurgesteld zijn.

13. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    Hier bbqen we ook niet zo, er wordt gewoon een gehele maaltijd op bereid. Maar is inmiddels ook m’n vriend z’n hobby vorige week speciaal voor m’n moeders verjaardag brisket gemaakt, maar daar is ie dan wel 15 uur mee bezig.
    We kiezen altijd een mooi stuk vlees uit en proberen elke keer weer iets heel nieuws en ik zoek dan de bijgerechten uit die eigenlijk ook altijd op de bbq gaan en de toetjes ook.
    Het met meerdere stukken vlees op de bbq gooien noemen we altijd gekscherend gourmetten op de bbq;)

owly vindt dit leuk.
  14. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Wij eten geen vlees of vis. Maar een mais op de bbq of gegrilde courgette. Of halloumi, of gepofte aardappel. Stokbrood, pastasalade. Laatst hadden we ook vega worstjes daar eet ik er dan 1 van en 1 vega burger. Wel.meer dan normaal dus want bij de maaltijd eten we 1 stuk van iets.

Zara75 vindt dit leuk.
  15. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Tegenwoordig kan ik zowiezo niet meer zoveel eten tijdens een bbq. Dus 2 stukjes vlees, (groene) salade en wat stokbrood, dan heb ik het wel gehad. Rundvleessalade, maar dan moet deze wel heel lekker zijn.

16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.737
    113
    Vrouw
    Is een bbq feestelijk dan?
    Stokbrood is gewoon het soort brood dat er het beste bij past voor.mij :)

Diiba en Sado vinden dit leuk.
  17. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Tot 3

Ik ben een kleine eter (zit snel vol)

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.708
    113
    #38 MadeInUSA, 19 jul 2024
    Laatst bewerkt: 19 jul 2024
    Haha echt? Het samen fikkie stoken aan de bbq staan is hier onderdeel van het sociale element van bbq en (en behoort overwegend toe aan de mannen, die verwachten de voorbereide producten grillplaat uit de keuken te ontvangen)

19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Feestelijk is wellicht een groot woord, maar een bbq is in Nederland volgens mij niet een alledaags gebruik met alles wat daarbij komt kijken.

20. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.241
    4.197
    113
    Vrouw
    Ben het hier mee eens. Als wij bbq doen we dat altijd met meerdere mensen erbij; vrienden, familie , gewoon gezellig.

Mijn vader daarentegen deed het juist uit gemak. Hij bbq in de zomer elke dag . Beetje vlees erop, stokbrood erbij, maïskolf erop en hij had gegeten. En dat deed hij van april-sept ongeveer haha

citroenrasp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina