hoeveel bbq vlees p.p. ?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaChantal, 5 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Je hebt hamburgers en speklappen dat is groot. Maar een satestokje of drumstick doe ik in mn holle kies hoor haha
    ik eet echt wel 5 stukken vlees. En de mannen die ik ken zeker 6 stukken! En die zijn niet abnormaal en gewoon slank ook.

2. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Hier ook ruim 6 stukken pp. Dus hamburgers, speklap, kipspies(en niet met 3 stukjes kip:) ) spareribs (stuk of 4/5 ribjes pp) worsten :) en dan vaak nog gepofte aardappel/friet, groentes, stokbrood,salades. Moet wel zeggen dat wij lang tafelen. We beginnen rond 3/4 uur en zijn rond 8/9 klaar:D

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Ik doe het weinig maar als het moet en ik zou het er flink van nemen dan eet ik ook wel zes stukken vlees hoor. Dat stokbrood geef maar aan de geiten. Doe mij maar een paar speklappen en wat worsten en ik ben zoet. Maar zo op deze manier maar 1x per zomer. De rest houd ik het bij 2 stukjes kip vis of bief en veel groente erbij

4. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Ik rekenen op 3/4 stukken vlees p.p. Voor de kindjes 1/2.

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    6 p.p. moet wel goed zijn.
    1 man eet echt letterlijk voor 2, en de andere 2 grote eters iets minder denk ik maar nog steeds veel.
    Rest krijgt die 6 stukken niet op maar dat compenseren die 3 wel :)

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nou dan zijn wij geloof ik uitgehongerd ofzo want 4-5 stukjes vlees is bij ons (ook de familie) echt te weinig. Maar wij hebben ook altijd kofte en dat is niet zo groot dus misschien ligt het daar aan.
    Maar wij berekenen het ook nooit zo, we kopen gewoon een grote hoeveelheid vlees. En als het op is dan maar aan de salade en broodjes. Maar dat gebeurd eigenlijk nooit.
    Wel leuk he weer bbq'en. Wij gaan dat morgen doen.

7. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    jeetje dat vind ik echt wel veel hoor, hoe krijg je het weg:)

8. Koon

Koon Niet meer actief

Haha ja ik zal ook wel gek zijn als ik dat hier zo lees.
    Wij bbq-en met lekker weer 1 a 2x per week.
    5 stuks vlees eet ik nog niet eens in een week weg, laat staan iedere keer als we bbq-en.

9. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak

Dit!

Ik bbq liever met de gedachten dat iedereen ruim genoeg heeft en we desnoods snachts of volgende dag hem nog een keer aansteken dan dat iedereen echt maar 4 - 6 stukken p.p. Mag.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Me too, lijkt mij ook echt niet gezond...of je moet maar 1x per jaar bbqen.
    Maar dat zijn vaak de bbq's waar kiiiilo's vlees liggen en je moet gaan zoeken naar een verdwaald komkommertje.
    Hier ligt de basis van een bbq bij salades (pasta, aarappel, rauwkost e.d.), fruit en een stukje vlees erbij.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij barbecuen zelf maar 1 of 2 keer per jaar. Nadruk ligt bij mij dan op stokbrood met zelfgemaakte kruidenboter, bij mijn man op vlees ;). De kinderen eten dan 1 of 2 stukjes vlees en wat stokbrood. En altijd wel rauwkost erbij.

12. Luja

Luja Niet meer actief

Ik ben een enorm grote eter en houd mijn porties aan als ik bbq-ers krijg. Vaak heb ik dan genoeg om t de volgende dag nog eens over te doen met mijn kinderen haha
    Ik eet vaak zo'n 10 stukken vlees.

Dit reken ik meestal pp als ik met mijn vrienden ga bbq'en:

2 grillburgers
    2 worstjes
    2 spiesjes
    1 entrecote
    2 stukken kip (karbonade of poten oid)
    En iets van een zalmmootje

Plus natuurlijk salade met mozzarella en tomaat, stokbroodjes satesaus, mais en gepofte aardappels

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik eet ongeveer 2 kipspiesjes, een bbq worstje, biefstukje en dan zit ik wel vol. Oh ja vaak ook nog even een visje. Mijn man eet ongeveer hetzelfde.
    De kinderen een hamburger en een worstje vaak.
    Verder heb ik salades, rauwkost ( paprika, komkommer, wortel, radijsjes etc ), stokbrood met smeersels, fruit ( meloenen en druiven ).

14. Islah

Islah Niet meer actief

Wij bbq'en misschien 1x per jaar en dan dus ook flink vlees.
    Salades kan ik ook op gewone dagen bij het avondeten maken.

In mijn schoonfamilie bbq'en ze de salade zelfs, ze maken dan een soort dipsaus van gegrillde pepers en groenten.

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Heb salades (aardappel en huzaren) , komkommer, tomaat, watermeloen, fruitcocktail
    Haal morgen nog galia meloen erbij
    En dan stokbrood en vlees.
    Gewoon wat spiezen, hamburgers, spareribs, worstjes enzo

Wij bbqen ook maar 2/3 keee per jaar, en kreeg met boodschappen doen al gemopper dat ik fruit voor erbij haalde ;)
    Een salade erbij zou gewoon niet gegeten worden.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij bbqen echt heel erg vaak bij mooi weer Haha.
    Maar we hebben een grote buitenkeuken. Dat maakt het wel makkelijker.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Tja voor ons is bbq gewoon avondeten. Net zoals we in de winter 3x per week stamppot op het programma kunnen hebben staan kunnen we in de zomer best 3x per week bbqen. Maar dus niet met enkel vlees.
    Hier is het een volwaardige avondmaaltijd. Met vooral veel salades, gegrilde groenten enz.
    En idd wel iets meer vlees dan bij een agv maaltijd maar daar staan die week dan ook genoeg vleesloze maaltijden tegenover.

18. Islah

Islah Niet meer actief

Vaak bbq'en vind ik echt teveel gedoe. Door mijn astma kan ik slecht tegen de rook.

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Met bbq eten we met gemak 6 stukken vlees pp. 2 Spek, worst, 2 hamburger, kipsaté met paprika, varkenssate.
    Dit voor elke persoon en wat extras zoals huzarensalade, komkommer, snacktomaatjes, stokbrood etc.

Morgen bbq. Is wel paar uur tafelen dus niet de uurtje ter vervanging van avond eten naar gewoon gezellig avond met familie/vrienden.
    Wij zitten max 3/5 x te bbqen per jaar

20. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik eet zelf meestal 1 of 2 stukjes en ben best een grote eter. Maar ik vind het gewoon altijd zo belachelijk dat mensen in een dag voor een week aan vlees gaan eten... kan me daar dus ook heel weinig bij voorstellen, dat doe je normaal toch ook niet. Het hangt natuurlijk ook wel af wat je onder vlees verstaat en wat voor volk je over de vloer hebt. Een karbonade en een goede worst vult beter dan zo'n nephamburger. En waar de een smult van zo'n kant en klaar gemarineerd spulletje staat de ander zelf de lekkerste gamba's te marineren.

Deel Deze Pagina