Hoeveel beddengoed hebben jullie in totaal?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door fafje, 30 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

Ik weet het even allemaal niet meer hoor...ik heb 3 dingen te bekleden : wieg, kinderwagenbak en ledikant...
    Hoeveel moet ik nou in voorraad hebben van alles hoeveel in totaal...dus hoeveel molton, hoeveel lakens, hoeveel dekens, hoeveel hoeslakens??

En moet ik nu al een slaapzakje aanschaffen, ben 7 sept uitgerekend?...welke is dan het beste met of zonder mouw?

bedankt voor het lezen en hopelijk antwoorden!! :D

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik had een kinderwagenbak
    * zeiltje
    * 2 hoeslakens of aankleedkussenhoezen
    * 2 wieglakentjes
    * 1 wiegdeken

In het ledikant:
    * zeiltje
    * 3 moltons
    * 5 hoeslakens
    * 4 lakentjes
    * 2 dekens

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik had voor de wieg 7 hoeslakens 7 laken en 2 dekens.
    voor het ledikant heb ik 7 hoeslakens en 3 dekbedhoesjes (duodeken)
    kinderwagen had ik 2 setjes voor.

slaapzak heb ik pas gehaald met een week of 4 omdat meneer zich onder de deken uit werkte

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ohw en een slaapzak had ik ook al aangeschaft, ik had er o.a. 1 met afritsbare mouwen en de rest eigenlijk mouwloos.

5. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Ik ga in de kinderwagen bak een waskussenhoes doen of een hydrofiele luier, en heb een Lodger Wrapper als dekentje

Voor het ledikant heb ik: 2 katoenen dekens van Jolein, 3 hoeslakens (Aerosleep) en 3 lakentjes.

6. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.674
    515
    113
    wat hebben jullie allemaal veel ingeslagen zeg..

ik heb voor ledikantje, 2 onderlakens, 2 bovenlakens en 1 dekentje.
    slaapzakje hoef je pas na 3 maanden ofzo te hebben toch?
    voor kinderwagen, 1 lakentje, 2 onderlakentjes en 1 dekentje.. daar liggen ze toch niet zoveel in..

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ledikantje:
    - 3 aerosleep hoeslakentjes ( 1 op het bed, 1 in de was, 1 in de kast) daarom 3 :)
    - hydrofiel luier onder zn hoofdje
    -3 lakentjes ( 1 op het bed, 1 in de kast, 1 in de was)
    - 2 dekens die worden toch niet zo snel vies door spugen e.d

Kinderwagen:
    - waskussenhoes om het matrasje
    - dekbedje ( deze zat er al bij) maar ik gebruik nu alleen het overtrekje want anders is het te warm

xxx

8. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Voor wiegje en ledikantje heb ik allebei 2 dekens, 3 hoeslakens, 2 moltons en 3 lakens.

Een slaapzak ben ik pas vanaf een maand of 3 gaan gebruiken, omdat ze de eerste maanden meestal wel netjes onder de dekens blijven liggen. Mijn dochter is trouwens in november geboren.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb 2 moltons, 3 hoeslakens, 3 lakentjes en 1 dekentje

Er kan toch maar 1 setje per keer op, bij de kinderwagen zat een apart dekentje.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    inderdaad 3 setjes bij het wiegje + 3 bij de ledikant

waskussenhoezen had ik sowieso 3 of 4 (ging op een bepaald moment nog al eens mis op het kussen) .

Maar zowel in de wagen als in het wiegje , ligt de 1e maanden tóch een hydrofiel onder het hoofdje, dus de lakentjes hoefde niet zo vaak verschoont te worden. Ja 1 x per week, voor het idee... maar niet omdat het echt vies was ofzo.
    Hydrofiel ging, dagelijks of om de dag in de was, maar die had ik toch een stapel ;) .

oja, bij het wiegje had ik meerdere dekentjes, bij het ledikantje had ik maar 1 deken en die is in al die tijd wel vaak gelucht, maar pas 2 x gewassen ofzo. Simpelweg omdat hij niet vies wordt en ze na een tijdje eigenlijk alleen de slaapzak gebruikte en geen dekentje. Of alleen onder in bed...

11. fafje

fafje Niet meer actief

Nou precies....ik als kersverse mama, heb/had dus geen idee hoe snel die dingen vies worden...in de zin dat ze verschoond moeten worden...maar dus die hydrofiele doeken nemen al enorm veel op..?? want daar heb ik idd genoeg van...
    Aankleedkussen doeken heb ik maar 1...want ik heb zo'n zilveren plastic achtige aankleedkussen(die zegmaar zo hoort zonder doek eromheen), waar ik gewoon van plan ben een hydrofiel onder de baby te leggen tijdens verschonen...

moet denk ik nog wel van alles bij halen zo te lezen

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik begin met 1 aerosleep als zeil / molton. Om erover te doen heb ik twee hoeslaken. Verder één dekentje en 2 lakentjes. Ik heb een extra deken en laken op mijn kraamlijst staan, omdat ik denk dat ééntje extra wel handig is. Maar in het begin geen noodzaak: 1 op bed en 1 in de was.
    Onze baby slaapt in het begin in de reiswieg. Mijn man wil dat hooguit een week, ik eigenlijk langer. 't Is dus even afwachten straks hoe het bevalt. Daarom begin ik daar maar gewoon met van alles één en dan zie ik verder wel. Een extra dekentje en lakentje is zo gehaald.

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Wiegje:
    * 2 hoeslakens
    * 2 lakentjes
    * 1 dekentje

Ledikant:
    * 2 moltons
    * 2 dekens
    * 3 hoeslakens
    * 3 lakens

Wandelwagen:
    * 2 hoeslakens
    * 1 dekbedje

Aankleedkussen:
    * 3 hoezen.
    Ze plasten altijd als de luier afgaat, dus heel veel ongelukjes gehad. Er liggen regelmatig hydrofiele luiers op, of de flanelle luiers

Ze heeft de eerste 2 maanden enorm veel gespuugd, en stond rustig 5x per dag alles te verschonen. Dus regelmatig tekort aan gehad.
    Ze heeft hierdoor ook heel veel in haar Babynomade geslapen.

Deze gebruik ik overigens ook voor de kinderwagen. Vind het echt een super aankoop.

14. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    in de wagenbak gebruik ik ook gewoon de lodger als deken....
    heb een stukof 4 -5 waskussenhoezen voor de wieg en de wagenbak....

voor de wieg heb ik 2 dekentjes en 3 lakentjes

voor het ledikant heb ik 3 dekentjes en 4 lakentjes, en een hele stapel hoeslakentjes

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ledikant:
    - 2 moltons
    - 3 hoeslakens
    - 3 lakentjes
    - 2 dekens

Wieg:
    - 2 moltons
    - 3 hoeslakentjes
    - 3 lakentjes'
    - 2 dekentjes

Het beddengoed voor de wieg gebruik ik ook voor de reiswieg van de kinderwagen. De wieg heb ik gebruik tot Ayla ca. 2 maanden was, dus ik heb nu meer dan genoeg om te gebruiken in de kinderwagen.

Verder leg ik altijd een hydrofiel onder het hoofdje, zowel in het ledikant als in de kinderwagen. Ik verschoon de hydrofiel als ze gespuugd heeft. Het ledikant verschoon ik gewoon 1x per week, net als ons eigen bed.

16. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    voor de kinderwagen en de wieg heb ik in totaal 3dekentjes, 5hoeslakens, 6flanellenluiers (ipv molton) en 7lakentjes.
    voor het ledikant heb ik 8hoeslakens, 3moltons, 1duodeken en 2gewone dekens, 4lakens en 4dekbedovertrekjes (voor doudeken).

best veel als ik het zo terug lees.
    de kraamverzorgster die bij alyssa de intake deed adviseerde om van alles minimaal 3 te hebben.
    1 op het bed, 1 in de was en 1 in de kast behalve van de dekens.

liefs doris

17. Japs

Japs Actief lid

17 aug 2007
    150
    0
    16
    Kan er in een wiegje niet gewoon een ledikant lakentje? Die kun je toch instoppen zoveel je wilt?

18. misa

misa Niet meer actief

Kunnen die waskussenhoezen dus gewoon om het matrasje van de wagenbak?

19. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Hier ook 3 setjes voor in het ledikant, 2 dekentjes.
    In de kinderwagenbak 1 hoeslakentje en 1 wiegendekentje. Dekbedhoes zat bij de kinderwagen, daar deed ik het dekentje in. Wij hadden eigenlijk nooit ongelukjes in de kinderwagen, dus die waste ik gewoon als ik even niet naar buiten ging.
    Slaapzakken heb ik later pas gekocht toen ik ze nodig had. Dan weet je toch beter de maat en de dikte.

Vraagje: waarom wil je zowel de wieg als het ledikant helemaal voorzien van meerdere setjes? Je gebruikt de eerste tijd toch alleen maar de wieg, toch?

20. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

@Japs: het kan, maar dan moet je het wel heel netjes doen. Zo;n lap stof onder het matrasje kan er wel snel voor zorgen dat de beetjes hoger liggen dan het hoofdje. Niet zo handig ivm spugen.

@Jois: Ja, die passen daar ook goed omheen. En wagenbakken zijn weer net zo groot als wiegjes.

Deel Deze Pagina