ik ben eens heel benieuwd wat iedereen terug krijgt van de belasting.. vermeld er wel even bij of je een koopwoning hebt en of je per maand een bedrag terug krijgt! ben er heel benieuwd naar want het verschilt in mijn ogen heel erg en zou niet weten waarom het ZOVEEL verschilt..... wij krijgen in totaal {dus incl wat we maandelijks terug krijgen} ronde de 2800 terug...... wij hebben een koopwoning
We hebben een koophuis. Krijgen terug: Veel!rond de 4000 euro. Daar zit ook heffingskorting van mij bij.
ik krijg 0 euro terug en me vriend hetzelfde. ik heb geen koophuis en nog geen kinderen dus daar za het wel aan liggen.
Ik krijg iets van 8000 Euro terug. Uiteraard het huis, maar ook mijn pensioen dat ikzelf geregeld heb, en de ene keer een opleiding van mijn vriend, en andere keer wel weer eentje van mij. Maar goed ik betaal ook 52% belasting, dus het is ook logisch dat je in verhouding meer terugkrijgt.
Wij hebben n koopwoning en er veel aan gedaan. Mn man krijgt hierdoor bijna 1900 terug en ik 240 ofzo..
Wij krijgen nu 2700,- eenmalig en maandelijks 350,- maar we hebben in 2006 huis gekocht en verkocht dus krijgen nu iets meer. Normaal alleen maandelijkse voorlopige teruggaaf
Meer dan bovenstaande.. Vorig jaar huis overgedragen (was koop) en nieuw huis gekregen (ook koop). Dan heb je genoeg af te trekken. Komt nog bij dat we allebei lijfrente kunnen aftrekken. 'k Hoop wel dat we snel vangen!
Het verschil hangt af van zoveel factoren dat niemand hetzelfde terugkrijgt! Koophuis/huurhuis, bepaalde kosten voor studie of ziekte die aftrekbaar zijn, heb je een eigen bedrijf ja of nee, wat is je inkomen etc.etc.etc. Groetjes, Anakin.
Wij krijgen normaal niks terug, hebben koophuis en krijgen maandelijks de voorlopig teruggaaf en eindigen altijd netjes op 0! Als wij zouden kiezen voor jaarlijkse teruggaaf dan zouden we zo een 4000 euro krijgen! Nu krijgen we 200 euro terug ivm hypotheek overzetten.
Wij ontvangen maandelijks 65 euro terug en nu over 2006 nog eens 1800. Kleine koopwoning, klein salaris van vriend en ik studeer nog (vakantiebaan gehad). Verder geen kosten voor opleiding, ziektes of giften.
Meer dan bovenstaande... huis gekocht, heffingskorting moet nog verrekend worden en dan nog allemaal kleine dingetjes zoals de ritjes van en naar het ziekenhuis toen Kaylee nog in de couveuse lag... We hebben het door de boekhouder laten uitrekenen en die wist al die kleine dingetjes natuurlijk ook
mijn vriend krijgt 1300 euro en ik krijg 1600 euro terug. gister bericht van gehad ben dan ook super blij! wij hebben ook een koophuis.