Ik zie altijd zooooo op tegen het avondeten de laatste week. Warm eten,bleh! Ik eet het maar wel want moet wel aan de vitamines denken natuurlijk maar het liefs eet ik droge crackers.. Wie heeft dit ook??
Ja heel herkenbaar.. Ik had ook totaal nergens zin aan... Het avond eten stond me heel erg tegen. ik at ook veel ckrackers of rijstwafels. Over een aantal weekjes al het vast wel veranderen en heb je wel weer zin aan het eten.
Ik at er wel wat van, de ene dag meer als de andere dag... maar lang niet zoveel als ik normaal zou eten .. Ik zat meer met mijn fork door mijn eten te roeren al leunend op mijn ellenboog en mijn hoofd steunend op mijn hand.. Het ging heel erg met tegenzin Toen ik op een gegeven moment bij mijn jongste dochter medicijnen kreeg tegen de misselijkheid toen kreeg ik weer meer zin aan eten.
Oke, nou dan ga ik maar zo achter het fornuis staan... Dat is ook het rotte, mijn vriend is chefkok en dus altijd s'avonds aan het werk. Dus moet altijd alleen eten...echt zoooo niet leuk, en dan ook er nog geen zin in hebben...schiet niet op zo! Maar ja, hopen dat mijn eetlust snel weer terugkomt... thanks voor je reactie!
Ik haalde ook per dag eten, als ik dacht ook dat lijkt me wel wat dan ging ik dat kopen. Kocht echt niet in het voren want dan kon ik er niet eens naar kijken. Dat is idd niet leuk dat je vrijwel altijd alleen moet eten, dat maakt het nog vervelender denk ik. Mijn man heeft ook koksopleiding gedaan en ik ben toch echt blij dat hij uiteindelijk niet dit werk is gaan doen want dan had ik hier ook vaak alleen gezeten.. Dat leek me nou niet echt leuk. En je hoeft echt niet altijd groente te eten hoor... een keer een botherham met een stuk fruit of een ckracker is geen probleem...
Hoi, Heel herkenbaar ik kook omdat het ook moet voor mijn kids maar eet zelf echt met tegen zin en veel minder als normaal nou kost eten me zowiezo erg veel moeite.
Oh, heel herkenbaar inderdaad. En zelfs nu bij mij de misselijkheid eindelijk verdwenen is, heb ik nog steeds erg weinig zin in avondeten. Wat bij mij nog wel eens helpt is om gewoon lekkere dingen te eten. Of een soepje met de nodige groenten. Mijn vriend werkt overigens ook in de horeca, dus ik weet hoe vervelend het is om in je eentje te moeten eten. Daarom eet ik soms wel eens bij mijn schoonouders of bij mijn moeder. Misschien voor jou ook een idee?
ja, ik eet ook wel eens bij mijn moeder alleen ben ik ook vaak erg moe..vooral s'avonds na het eten kak ik erg in. Mijn moeder woont ook helaas niet om de hoek en ik heb geen auto....ze komt dan ook vaker naar mij toe maar heeft natuurlijk ook andere afspraken.. Vindt jij het ook niet vervelend om telkens een 1-persoonsmaaltijd te koken? Aangezien je geen left-overs mag eten uit de koelkast kan ik altijd de helft weggooien...echt zo zonde!
ja ik heb dat ook al een hele tijd. Vind het elke keer weer een kwelling om het avondeten te verzinnen voor mn gezin. Terwijl ik koken normaal gesproken heel leuk vind! Ik eet wel elke dag groente, maar doe dat soms in de vorm van snopetomaatjes ofzo. Groente is wel belangrijk, ook voor mn eigen fitheid!
Tja, erg he, ik ben ook normaal gesproken een kookfanaat, alleen nu loop ik alleen maar te vloeken achter de pannen en word af en toe misselijk van de lucht!
Nou, dat valt wel mee eigenlijk. Tegenwoordig kun je in de supermarkt al hele kleine porties halen. Wat ik zelf het meest vervelende vind is dat je langer bezig bent met voorbereiden en koken e.d. dan het eten zelf.
Ik ben nu 38 weken en in het begin had ik weinig zin in warm eten door de misselijkheid. Later ging het wel weer goed, maar sinds een paar weken heb ik weer geen zin in warm eten. Ik heb geen last van misselijkheid trouwens, maar ik heb er gewoon totaal geen zin meer in. Ik probeer maar een klein beetje te eten, zodat in ieder geval iets binnen krijg. Wat ik nu wel veel eet is fruit en ik drink ook veel fruitdrankjes e.d. Zo krijg ik tenminste wel veel vitamines binnen.
Ik heb zelf ook moeite met eten, maar dan juist met koud droog eten. De warme maaltijd gaat er juist altijd wel goed in, wel iets minder dan normaal. Tussen de middag weet ik nooit wat ik naar binnen moet proppen, soms is dat een pot vanille kwark ofzo. Brood krijg ik er echt niet in. Voor de vitamines kan je ook zoals al gezegd tomaten, of ander rauwkost eten. En een salade voor avondeten. Bij de AH heb je hele lekkere kant-en-klare maaltijdsalades, zeker handig als je alleen eet en geen warm eten wil. Hopelijk voelen we ons binnen enkele weken weer beter!
Wat apart dan weer he, dat iedereen het weer anders ervaart...! Maareh, kant-en-klaarmaaltijden zijn toch helemaal niet goed als je zwanger bent?
Waarom zou dat niet goed zijn Guusje? Ik weet dat je je groente goed moet wassen, maar dat doen ze echt wel in de fabriek waar ze die maaltijden maken, anders hebben ze meteen rechtzaken aan hun broek hangen. Het beste kan je de richtlijnen van het voedingscentrum volgen: Niet doen tijdens zwangerschap | Voedingscentrum, eerlijk over eten Overigens kan je restjes eten echt wel een dag bewaren hoor, je moet het gewoon heel snel afkoelen, liefst in een bak met ijs en daarna in de koelkast bewaren.
Ik heb ook helemaaaal geen zin in het avond eten! Ik eet het liefst brood met soep Maar dat helaas niet elke avond.. Bij mij is het zowieso elke ochtend en elke avond vechten om iets naar binnen te krijgen Heb wel medicijnen maar die werken ook niet altijd.. Vooral als ik ze een paar dagen achter elkaar heb genomen.. Maja het gaat wel steeds een stukkie beter!
Je hebt wel gelijk dat je dat af en toe mag eten alleen vers eten is natuurlijk altijd gezonder! Maar ja, als ik echt een keer geen zin hebt om wat te bereiden....dan kan dat natuurlijk!