Hoeveel ben jij aangekomen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door linaatje05, 5 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonnetje

Sonnetje Bekend lid

5 dec 2005
    528
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wagenborgen
    Ben nu bijna 30 weken, en in totaal 10 kilo aangekomen.

2. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Ik ben bij mijn eerste zwangerschap 10 kg aan gekomen met 30 weken dan.
    Is het zo dat je bij de tweede meer of minder aan komt,ze zeggen wel dat je sneller een buikje hebt klopt dat?

-x-

3. Tifaatje

Tifaatje Lid

15 jul 2007
    34
    0
    0
    Lerares
    Belgenland
    Bij 20 weken 1,3 kg aangekomen

4. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Ik ben nu dus 16, bijna 17 weken en ben krap 2 kilo aangekomen.
    Wel is mijn buikomvang 14 cm toegenomen.
    Ben twee weken geleden bij de gyn geweest en die vond het niet zorgelijk.
    Ik ben namelijk in mei geopereerd voor endometriose en heb toen 5 kilo erbij gekregen, waarschijnlijk werk ik eerst die reserve dr uit ;)
    En wat mijn buik betreft die hangt gewoon sneller doordat mijn spieren wat slapper zijn door die operatie.
    En zolang ik me goed voel is het nog niet ernstig toch?

5. Niet meer actief

ik begin me een beetje zorgen te maken (wat waarschijnlijk weer niet hoeft)
    ik ben nu 17 weken zwanger en zit nogsteeds op hetzelfde gewicht, mijn BMI was ook aan de lage kant, maar volgens de verloskundige groeit mijn kindje goed.

Ik eet wel meer dan ik ooit gedaan heb, maar blijkbaar willen de kilo's niet blijven hangen.
    Kan het zijn dat ik verder in zwangerschap aankom? En is het ernstig dat er nu nog niks bij is gekomen?
    Ik ben 1.63 en weeg 46 kilo. Ben wel 3 kilo aangekomen voordat ik zwanger werd misschien dat het daarom nu wat langer duurt.

Liefs

6. Lotte2

Lotte2 Lid

20 jun 2007
    47
    0
    0
    Rotterdam
    Hier iemand die nog niet zo ver is als jullie. Ben nu 11 weken en ben al 6 kilo aangekomen! Ben niet heel veel meer gaan eten ofzo en lees nergens iets herkenbaars..
    Voor de zwangerschap woog ik 62 en nu dus 68 kg.
    Is dit eigenlijk wel normaal?

Groetjes Lotte

7. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Lotte2, volgens mij kan het geen kwaad. De een komt sneller aan dan de ander.

Ik zelf ben tot nu toe 1 kg aangekomen.

8. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Dat had ik ook, hoor! De laatste tijd valt het 'redelijk' mee, het gaat iets minder hard nu (ff afkloppen :) ) ben nu in totaal zo'n 8 kilo aangekomen...Dus tja, het is denk ik bij iedereen anders! Af en toe zit ik er ook wel mee, dan denk ik; jee, hoeveel zal ik in totaal aankomen? Krijg ik het er ooit wel weer af? etc etc. Maarja, dan denk ik meteen; als het kindje het maar goed doet, dat is het belangrijkste!

9. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    ik ben nu ruim 36 weken zwanger en al 20 kg aangekomen..... :oops:

10. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Was met 19,5 week pas 1,5 kilo aangekomen.
    Misschien dat het vanaf nu hard zal gaan, ik eet gewoon normaal (geloof ik)

11. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Nu, met bijna 33 weken, al 15 kilo aangekomen.

12. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ik vind dat we ons NIET druk moeten maken om hoeveel we aankomen.
    Want de een komt sneller aan dan de ander. Ik ken een meid en toen ze 9 maanden zwanger was, was ze maar 9 kilo aangekomen maar het leek net alsof ze 20 kg was aangekomen. Mijn nicht daarentegen was 18 kg aangekomen in totaal en bij haar had ik echt het gevoel dat zij maximaal 11 kg was aangekomen. Heel raar..want kg's zeggen weinig. De ene houdt meer vocht vast dan de ander!

13. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    tja, maar toch ga je vergelijken... Iedereen wil graag 'normaal'of gemiddeld zijn..
    Ik weeg me af en toe bij mn ouders thuis... (onze weegschaal doet t niet meer) Een paar weken geleden zat er 11,5 kilo bij, dus dat zal nu wel iets van 13/14 kilo zijn met 30 weken... Ik vind dat zelf vrij veel en hoop onder de 20 kilo te blijven...

14. Anna28

Anna28 Fanatiek lid

4 mei 2007
    2.560
    0
    0
    Consulente
    Zit nu op 9 kilo erbij en ben bijna 17 weken zwanger. Ben in week 7 gestopt met roken dus denk dat dat ook wel 5 kilo is.......

Moet zeggen, voor mij is het ook het belangrijkste dat de kleine goed groeit!

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik was 15 kg aangekomen met de zwangerschap van alicia en ik moet er nu nog 2 kwijt haha.

16. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Natuurlijk zou het ideaal zijn om rond de 12/13 kg aan te komen in totaal. Dat s het gemiddelde. Maar merk toch dat de meeste daar uiteindelijk overheen zitten, maar ik wilde alleen zeggen dat we ons daar niet TE druk over moeten maken. Maar ik kan aan de andere kant best begrijpen dat iemand die al vrij fors is, niet op die vele extra kilo's zit te wachten..

17. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Hehe, hoe kunnen nou de meeste mensen over het gemiddelde heen zitten? ;)

18. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ik probeer me er ook niet te druk over te maken maar als je dan leest van vrouwen die ongeveer zover zijn als ik of zelfs verder en nog maar 4 of 5 kilo zijn aangekomen, word ik toch wel wat onzeker. Ik wil de 20 kilo niet halen hoor! Hoop toch echt dat ik rond het gemiddelde 'eindig' om het zo maar te zeggen...Dat had ik ook altijd gedacht van mezelf, ik was altijd heel goed in gewichtsbeheersing; kwam ik een paar kilo aan, dan lette ik wat beter op mn voeding en was het er zo af. Ik was altijd mooi slank. Misschien moet ik me er ook bij neer gaan leggen dat je niet alles onder controle hebt en al zeker niet bij een zwangerschap... :rolleyes: tuurlijk is het het belangrijkste dat ons beebje het goed doet! Dat is echt veeeel belangrijker dan mn gewicht.

19. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    De verloskundige vertelde mij dat 12/13 kg een gemiddeld gewicht is om aan te komen. Maar ik heb dat maar bij 1 of 2 vrouwen gezien in mijn omgeving. Mijn zus en al mijn nichten.. vriendinnen en tantes zijn veel meer aangekomen. En als ik zo op internet surf lees ik ook vaker dat ze meer dan die 12/13 kg zijn aangekomen. Begrijp je?

20. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    hier ook nog niks aangekomen bij ons 2de kindje.
    denk dat het komt dat je gewoon veel drukker bent als je er al eentje hebt rondlopen

Deel Deze Pagina