na de zwangerschap in 2010 ben ik 4 kilo afgevallen, niets voor gedaan eigenlijk. begin 2012 operatie gehad aan amandelen, en toen nog eens 7 kilo afgevallen, dat ging ook vanzelf. ben wel naar de huisarts geweest overigens want het afvallen ging veel te snel en er was geen reden voor, ik was niet aan de lijn ofzo. nu ben ik weer zwanger, en scheel 12 kilo met de vorige zwangerschap, en dat merk ik aan alles, mijn oude kleding pas ik dus echt niet meer. ben wel benieuwd hoe het na deze zwangerschap zal gaan, tot nu toe nog maar 2.5 kilo aangekomen
+18 na zwangerschap en -23 na ruim een jaar. Niet met den dieet en zelfs de fitness opgezegd. Opgelet met eten en veel gewandeld naar de stad. Auto eigenlijk altijd laten staan daardoor wel wat vaker naar de supermarkt.
In een jaar tijd 55 kg maar wel met behulp van een maagverkleining dit was de enige manier nog om m'n gezondheid te redden. Ik val nu nog steeds af, maar als er nog een kilo meer afval dan moet ik bellen om het afvallen te stoppen. Wie had dat ooit gedacht dat ik nog te licht zou worden. Maar ik ben nog steeds hartstikke blij met m'n beslissing destijds.
Voor de zwangerschap 84 kg , tijdens zw 16 kg erbij. In 6 maanden 26 kg kwijt de eerste 10 door stress en bevalling de andere 16 door bv
Ik ben bij mijn ks 11 kilo kwijt geraakt aan kinderen, vruchtwater en placenta's. In de 4 weken hierna 30 kilo omdat ik extreme oedeem had bij de tweelingzwangerschap en in die periode ook dubbel BV gaf, een fikse borstontsteking kreeg met fikse koorts en symptomen van bloedvergiftiging, en het gewoon best zwaar had . Daarna nog eens 10-15 kilo 'vanzelf' en ik ben te hoog blijven hangen bij een BMI van 28. Eind juli ben ik begonnen met afvallen (gezonder eten, minder en vooral minder snelle koolhydraten) en in december zat ik op een bmi van 21. Daarna door de andere levensstijl nog iets verder afgevallen en nu BMI van 19/20 bij iets meer dan 25 kilo afgevallen. Nu zit ik te testen wat eigenlijk het beste staat. Ik ben sinds de uren na mijn ks (zonder kinderen dus al) meer dan mijn huidige gewicht afgevallen. En daar ben ik heel blij mee!!
Een GBP is een gastric bypass of te wel een maagverkleining. Erg ingrijpend maar voor mij echt de moeite waard geweest Komend vanaf 161kg kleding maat 56 zit ik nu kledingmaat 42 en schommel tussen de 87 en 89 kg. Super blij mee
In een jaar of 3 ben ik uiteindelijk 24 kilo kwijt geraakt, waarvan 10 voor de zwangerschap en de rest erna.
50 kilo in 3 jaar! 2 zwangerschappen tussen door. Gewoon eigen kracht. Ik ben wel effe ziek geweest en toen viel ik ook af
Zoals je op mijn ticker kunt zien 64, 1 kg.... heb vorig jaar maart een gastric bypass gehad, dus met hulp. Helaas nog niet zwanger geweest..,
Tot nu toe 11 kg sinds februari - de eerste 2 weken 5.5kg en sindsdien modder ik wat aan. Ik blijf het als dieet zien, terwijl m'n diëtiste (!) zegt dat ik het als een nieuwe levenswijze en eetpatroon moet zien...
Een aantal jaar geleden ben ik in driekwart jaar bijna 30 kilo afgevallen, puur doordat ik geen tussendoortjes meer at. Ik herinner me nog dat ik destijds tussen de middag gewoon twee tosties en een krentenbol at dus echt een dieet was het niet maar gewoon 3 keer per dag eten en geen ongezonde tussendoortjes deed het voor mij. Ben toen een tijd slank geweest maar na het samenwonen en 2 zwangerschappen zat het er helaas allemaal weer aan. Nu ben ik sinds het begin van dit jaar, ook weer met tussenpozen, 7 kilo kwijt. Ik heb het sinds deze week weer goed opgepakt en hoop nog een kilo of 5 kwijt te raken voor we op vakantie gaan in juni.
Hierzo mijn afvalschema haha en al wel 2 heerlijke kinderen verder in die tussentijd Online afvallen Weegclub - Deelnemer Rosa-lynn valt on-line af
Ik ben wel benieuwd naar wat eetlijstjes....ik heb het idee dat ik goed eet, maar twijfel zou graag wat voorbeelden zien.
Mijn richtlijnen: ontbijt: 1 boterham of 2 crackers met 'licht beleg' (alleen halvarine, philadelphia roomkaas, gestampte muisjes) tussendoor: 1 stuk fruit lunch: 2 boterhammen en 2 crackers met hartig beleg (magere vleeswaren zoals rookvlees of kalkoensalami, 30+ kaas, sandwichspread etc) tussendoor: niets (we eten 's avonds altijd al rond 17/17.30 dus geen behoefte aan een tussendoortje) diner: normale portie avondeten waarbij ik soms de koolhydraten minder (als we bijvoorbeeld rijst eten neem ik maar 1 opscheplepel, eten we een keertje brood bij bijvoorbeeld vis dan laat ik het brood helemaal weg). tussendoor: stuk fruit Ik drink alleen water en thee zonder suiker. In het weekend ben ik wat makkelijker en neem ik 's een keertje hagelslag op brood, een paar koekjes tussendoor, etc. Als ik dit consequent volhoud val ik makkelijk af, maar het is lastig consequent te zijn . Gelukkig ben ik deze week weer op de goede weg. Ik hou trouwens bij wat ik eet bij de eetmeter van het voedingscentrum en probeer elke dag tussen de 1200 en 1300 kcal uit te komen. Voor mij werkt dit prima.
mijn lijstje van gisteren: 6.00 400-500ml water, 1/3 theelepel zout, vezelmixkauwtablet 6.30 omelet van 2 eieren, vitaminetabletten en omega 3 capsule, proteinepoeder in water 9.30 1/3 proteinereep en 1/2 appel 11.30 200ml griekse yoghurt met 1el kokosrasp, 1el boekweitvlokken, beetje hazelnootolie 14.30 30gr walnoten 16.00 100gr meloen 17.30 gehakt pizza (geen gewone pizza) 20.30 kaaschips (zelf gemaakt) 22.30 proteine in glas water