hoeveel besteden jullie per kind aan 5 december?

Discussie in 'De lounge' gestart door linny0903, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    In mijn ogen vind ik het ook echt absurd veel..
    Wij geven gemiddeld €15.- per kind uit, en voor de volwassenen hebben we lootjes getrokken en die persoon koopt dus alleen voor degene op t lootje een cadeau ook voor €15.- zo heeft iedereen wat leuks en blijft t binnen de perken (oja, wel koopt ieder stel iets vcor de kleintjes, maar dus voor die €15.- zo krijgen ze toch een aantal hele leuke cadeau's!)

De reactie van je schoonmoeder kan ik me best indenken,zeker als je schoonmoeder hier niet in mee wil of kan gaan.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik schrok eerlijk gezegd toen ik zag om wat voor geldbedrag t gaat.. Allemensen en gek vinden dat je straks niet meer iets weet te geven of dat je kind er niet naar omkijkt.. Zonde geld vind ik.

Ikzelf geef ongeveer ook 25 euro uit voor Justin en zijn nichtje. Meer dan genoeg. Ook hebben wij aangegeven dat wij liever kleding hebben als veel speelgoed.. De fam (opa's en oma's vinden dit prima).

Maar ja wat jij doet moet jij weten, als jij dit graag wilt.. Maar ook ik kan de reactie van je schoonmoeder heel goed begrijpen.. Wát ze ook koopt, ze kan (waarschijnlijk) toch nooit 'tippen' aan jullie.

3. het gaat er denk ik niet om dat je geld en cadeaus waardeert op latere leeftijd, het gaat er om dat je ook dankbaar leert zijn met iets kleins. wij hadden vroeger niet zoveel geld en toen ik aan een vriendin (met rijke ouders) een goedkoop cadeautje gaf vond ze dr niks aan. en dat zei ze gewoon, omdat ze veel 'leukere' cadeautjes gewend was.

4. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    sjorsje schreef:
    Ik vind het helemaal niet belachelijk veel. Toen ik nog klein was kochten mijn ouders ook voor zulke bedragen cadeautjes. En ik ben ook helemaal daar niet door verpest, en mijn broer en zusje ook niet. Het waarderen van geld en cadeautjes komt op latere leeftijd wel.

het waarderen van geld wel, maar het waarderen van cadeau's zeker niet hoor.

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    500 euro :confused: :confused: :confused:

6. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    Persoonlijk vind ik het te veel van het goede !
    Maar goed als je dit zelf er voor kunt uitgeven dan moet je het lekker doen!

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    nou 500 euro teveel?
    dat ligt eraan vof dat voor 6 personen is of alleen voor je kinde!

Ik ben van mening;
    kleren pyama sokken stiekjes en weet ik het wat krijgt kyana door het jaar heen! dat hoort in mijn ogen niet bij sinterklaas {dat jaar nog kerst} {en bedankt pap!{want die vond dit altijd!}}
    Ik weet nog niet wat ik aan kyana uit ga geven... ik ga haar lekker verwennen maar hebv gen idee wat ik ga doen.... ligt eraan wat ik tegen kom

mijn pa en mijn ma zoeken voor onegveer 50euro uit geloof ik dat we altijd doen, mijn broer en schoonzus zoeken geloof ik voor 25 uit... en dan koop ik de hondjes nog wat
    en me vriend krijgt waarschijnlijk een kelinigheidje omdat er nog een verhuizing in petto is!

maar wat ik niet leuk vind.....
    ons petekindje krijgt dus 1 cadeau waar we met 6 gezinnen aan bijelegeg!n echt belahcleijk! kom op zeg! tyoch veel leuker om kleinere cadeau's te krijgen ipv 1!

noujah iedereen moet het zelf weten... ligt ook aan wat je te beseden hebt!

maar hier 1 spelregel;
    GEEN KLEREN MAAR SPEELGOED 8)

8. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Wat een enorm bedrag!
    Als je dat ieder jaar doet, heb je wel een heel groot huis nodig om al die cadeaus in op te bergen! Wat moet je er allemaal mee?

9. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Ik vind het veel geld, en zoals ik het lees, is het voor je dochter alleen. Een kind van 5 beseft niet eens voor hoeveel ze iets krijgt, kinderen vinden een goedkoop kado vaak net zo leuk als een duur iets. Kinderen knutselen liever dan dat ze een kado van 150 euro krijgen. Als ze zo'n grote kado's krijgt met sinterklaas dan snapt ze de waarde van een kado toch niet, het wordt 'gewoon'. Ik vind dat kinderen soms toch al tegen elkaar opboksen met sinterklaas, sommigen krijgen hele computerspellen in de schoen. Een kind wordt daar echt niet gelukkiger van, juist slechter. Als je je hele leven gewend bent om alles te krijgen wil je dat later ook, dat zijn kinderen die als puber schulden maken voor mobieltjes etc.

Als je op haar 5e al voor zoveel geeft, wat ga je dan geven als ze 12 of 18 is? En zou ze zielig zijn als ze minder kreeg?

Sorry maar op deze manier verplicht je je schoonmoeder om hier min of meer aan mee te doen, want je wilt niet onderdoen voor de rest. Ik kan me voorstellen dat voor haar de lol eraf is.

10. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Wat een geld! Ik zie dat je zwanger bent. Wordt het dan volgend jaar 1000 euro?!? Dat zou dan voor mij bijna een heel maandsalaris van mij zijn!

Ieder moet het natuurlijk zelf weten! En ik denk niet dat jouw schoonmoeder moet gaan bepalen hoe jullie die sinterklaasavond willen invullen. Daarin geef ik je dus wel gelijk. Maar wij houden het bij 50 euro per kind.

11. Ylana

Ylana Actief lid

6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    Er is in mijn ogen een enorm verschil tussen verwent worden en verwent zijn.
    Mijn dochter wordt ook verwent. Met sinterklaas, met kerst, met haar verjaardag en gemiddeld zo'n 2 keer per week.
    Maar ís ze verwent? Nee, in mijn ogen niet.
    Ze is dankbaar voor elk cadeautje wat ze krijgt en laat dat ook blijken.
    Mijn mening, als je het kan missen moet je schijt hebben aan wat anderen vinden of denken. Je doet het toch nooit goed.

12. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Lekker materialistisch als je het mij vraagt....
    Ik kan me wel voorstellen dat je schoonmoeder niet meer komt. Ik zou wellicht hetzelfde reageren.

13. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Fijn dat jou kind niet verwent is, maar dit hoeft niet te betekenen dat haar kind ook niet verwent wordt.
    Elk kind is anders ;). Mijn broertje is wel enorm verwend. In mijn ogen is het gewoon zonde, nódig hebben ze het ook niet. Van 500 euro zou ik veel dingen kunnen doen! En dan voor het hele gezin ;).

14. Niet meer actief

500euro
    vind ik een hoop geld
    maar ligt er ook aan als je iets van playmobile haald ben je al voor 1 ding 100 euro kwijt ;)

wij kijken niet naar het bedrag maar naar de aantal kado's
    ach ja we doen niet al te gek
    want 9 jan is ze ook weer jarig
    en dit jaar vieren we geen sint bij schoonouders maar kerstman
    dus heeft ze 1 dec hier thuis. 2 dec bij kennissen
    23 dec kerstman en dan 9 jan verjaardag
    dus we verdelen de kado's over die dagen ;)

15. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    500 euro voo 1 kind vin dik idd wel heeeeeel erg veel.. 500 voor 5 personen vin dik wel ok.. maar 500 per kind gewoon te veel naar mijn mening...

en ja je schoonmeder moet zich er idd niet me bemoeien dat slaat nergens op daar hou ik zel fook niet van..

wij geven zon 100 dollar uit misschien 120 voro cailynn.. en dat is dan kerst en sinterklaas.. omegerekent is dat zon 75-95 euro....
    voro sinterklaas wat kleinigheidjes was bij elkaar gewloof ik 25 dollar..

voor kerst krijgt ze wat meer

16. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    :confused: ik vindt het absurt veel
    maar als jullie het kunnen betalen

ik ga youame 1 groot ding geven zo'n speeltafel van 29 euro vindt ik genoeg ze krijgt van mijn familie ook al wat kado's

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.863
    113
    Nou, ik zou niet eens weten wat ik wel niet allemaal moet kopen voor 500 Euro aan speelgoed en weet ik veel wat. Ik vind het heel veel geld en kan je schoonmoeder wel begrijpen.

18. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    wij doen 75 euro per kind

maar daar zit dan een groter cadeau bij

19. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Weet je wat de reden nou precies is dat je schoonmoeder niet meer wilt komen?
    Want het kan misschien inderdaad zo zijn dat ze zich een beetje in het niet vindt vallen vergeleken met jullie kado's.
    Als zij bijvoorbeeld maar €30,- uit wilt geven en jullie geven €500,- uit dan voelt dat niet prettig.
    Als dat het probleem is dan kan ze ook voorstellen om los van jullie een pakjesavond of middag te houden bij haar thuis.
    Zo deden wij dat vroeger.
    's Morgens als je wakker werd had sinterklaas gereden bij mijn ouders thuis en dan later op de ochtend bij de ene opa&oma op bezoek omdat sinterklaas daar had gereden en 's middags bij de andere opa&oma op bezoek.
    Ik vond het altijd een hele leuke dag.

Groetjes Taby.

20. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja tis idd heel veel geld, en ik kan niet direct uit je verhaal opmaken of het voor jullie allemaal is, of enkel voor de kleine...

maar wbt je vraag, wij geven met sinterklaas zo pakweg 50- 75 euro per kind uit, omdat ik sinterklaas gewoon niet zo heel erg leuk vindt, daarentegen staat de kerst en daar geven we wel veel meer aan uit....

met de kerst zijn we zo rond de € 200,- per kind kwijt (zeg pakweg 400-500 euro voor beide) en daarbij zijn dan nog niet de kosten gerekend voor de kado's voor de volwassenen...met kerst zijn we zo rond de 1000 euro kwijt...dat is voor de kids 400 - voor mijn man en mij rond de 400 en voor mijn moeder en haar vriend rond de 200.....

waarom zou je het laten? nu kan het misschien nog, volgend jaar kan het er misschien weer heel anders voor staan?

ik ben wel altijd van plan om "te minderen" ;) maar tis me tot op heden nog steeds niet gelukt, wel is het zo dat het voorheen zo rond de 1000 nlg kwijt was, en nu € 1000 :( terwijl ik toch zowieso voor mijn moeder en haar vriend een beetje dezelfde soort dingen koop (parfum etc)...

je kunt je kind op veel manieren verwennen en ik ben van mening zolang je kinderen er nog steeds "blij" mee zijn en er ook daadwerkelijk mee spelen, dus het niet direct zo aan de kant flikkeren om maar direct weer het volgende pakketje uit te pakken valt het nog wel mee...

hier zijn ze nog steeds blij met iets simpels van pakweg een euro (stickerbox o.i.d.) en zolang ze dat zijn, en zijn zoals ze nu zijn, vindt ik ze niet verwend hoor...

bij de 1 kan "bruintje" nu eenmaal meer trekken dan bij de ander dus tja, doe wat jij en je gezin leuk vinden meid, als je schoonouders daarom niet meer zouden komen is dat jammer, maar moet jouw gezin zich aan hen aanpassen? ik vindt van niet in ieder geval...

succes

Deel Deze Pagina