hoeveel besteden jullie per kind aan 5 december?

Discussie in 'De lounge' gestart door linny0903, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Sinterklaas doe ik niet aan, jongens zijn daar te groot voor en de jongste te klein, ja een chocolade letter krijgen ze.

Met kerst, geef ik 30 euro uit per kind, mijn ex 100 euro per kind en van de opa's en oma's 50 euro.
    Is 180 euro per kind

2. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Jeetje, wat een felle reacties zeg....
    Alsof "verwennen" alleen in het bedrag zit! Verwennen zit niet alleen in het bedrag maar veel meer in (het hele jaar door) niet zomaar overal "ja" tegen zeggen. Als je consequent tegen je kinderen bent, regelmatig "nee" zegt en ze niet tussendoor allerlei kadootjes geeft, dan is er niets mis mee om ze met Sint lekker te verwennen. Onze kids bv hebben een Wii (niet zomaar gekregen, maar met verjaardag en ook nog zelf deel bijgespaard!). Een spelletje daarvoor kost € 60. Ja, dat is duur, maar als je dat kunt missen en voor de rest krijgen ze niet alles zodra ze erom vragen, dan mogen ze dat wat mij betreft gewoon lekker krijgen. En dan krijgen ze daarnaast ook heus nog wel wat andere pakjes!

TS, gewoon lekker Sint vieren zoals jij dat wilt!

3. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hier dit jaar nog niet echt sint vieren alleen opa en oma's zullen wel wat doen.
    Geen idee wat we volgend jaar uit zullen geven dat zien we dan wel weer.

en iedereen moet het doen op z'n eigen manier vind ik.

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Als de €500 voor 1 kind is dan vind ik het redelijk buiten proporties, maarja, iedereen moet zelf weten wat ie uitgeeft natuurlijk! Een beetje kan ik de reactie van je schoonmoeder wel begrijpen, vooral als zij veel minder te besteden heeft.

Hier geven wij per kind €25 uit en ik koop voor mijn man en hij voor mij een kleinigheidje. Bij mijn oma doen wij ook sinterklaas vieren. De kleintjes krijgen van mijn oma iets voor €25 (geloof ik) en de groten onder elkaar doen briefjes trekken en besteden dan €15.

Hier gaat het vooral niet om wat de cadeaus wel niet kosten, maar om het gebaar. Voor weinig geld kun je heel veel leuke spullen kopen hoor! Mijn kinderen zijn ieder jaar weer blij met nieuwe stiften en gekleurd papier bijvoorbeeld ;)

5. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    wj zouden het best kunnen missen maar ik vind het niet nodig, ik spaar mijn geld liever voor een studie later voor mijn kind straks.

voor een verjaardag geef ik meestal 25,- uit, als ik naar de verjaardag van een klein kind ga maximaal 10,-. Een klein kind snapt het waardeverschil toch niet tussen iets van 5 of 25 euro. En ik vind het ook niet nodig, wat moet je dan geven als ze ouder zijn?

Ik denk dat je je niet moet laten leiden door wat anderen vinden, maar het is wel jammer dat sinterklaas (wat een familieavond is) op deze manier je familie verdeelt. Is het dat waard? Het is niet leuk voor je schoonmoeder (oma) en niet leuk vor je dochter dat oma niet meer kan komen. Is het echt zo belangrijk dat je veel geld uitgeeft, belangrijker dan gezelligheid met je fam? Doe het anders voor je eigen gezin groot, en bij de opa's en oma's apart

6. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ik ben het eens met Joycie02!

7. Ylana

Ylana Actief lid

6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    Omdat je het kan missen, omdat je het leuk vind, omdat er enkele dure cadeau's bij zitten. ;)

8. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik vind 25 euro wel heel erg weinig,maar 500 euro per kind te veel.dan zou ik 1500 euro kwijt zijn.

hier ongeveer 150 euro per kind met sinterklaas.

9. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dit kun je ook omdraaien: oma kan zich er ook bij neerleggen dat er door sommigen meer te besteden is. is vind zelf dat iedereen het lekker zelf moet weten, ook onderling in de familie. als ik dit jaar mijn kleine ene cadeau van 100 euro doe en de rest een cadeau van 30, dan snappen de volwassenen dat prima, omdat ze volwassen zijn.

en de beweegredenen om 500 euro uit te geven? als ik het had kon ik prima 500 euro op in de speelgoedwinkel hoor! haha ik loop daar zelf nog als een klein kind rond en vind daar zo verschrikkelijk veel mooi spul!

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik vind persoonlijk 500 euro ook veel geld. Dan zit je kind op de basisschool in de kring te vertellen en heeft het waarschijnlijk veeeeel meer gekregen dan de andere kindjes.

Ik kan mezelf moeilijk in de hand houden op dat gebied, maar zal zeker een grens trekken bij 200 euro. Mijn ouders zijn ook een beetje te royaal op dat gebied, dus ons kind zal ook verwend worden hoor.

Vind het wel raar dat je schoonmoeder dan niet meer wil komen, alsof de avond niet leuk is als er veel cadeautjes zijn.

11. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Tja, als je het geld hebt en je sinterklaas graag viert..

Bij ons thuis loopt het qua cadeaus ook altijd snel uit de hand. Gewoon omdat je steeds tegen iets leuks aan loopt voor de ander.
    Voor je het weet heb je 100/200 euro aan 1 persoon uitgegeven.

Ik zou nog een keer met je schoonmoeder gaan praten. Zij hoeft toch niet veel uit te geven als zij niet wil?

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Is ook wel weer zo maar stel

Oma heeft het minimum aan inkomen (weet dus niet hoe de situatie is) en moet hard sparen om voor haar kleinkind b.v een doos dublo te kopen.
    Ze zit daar op de sinterklaasviering, bergen met cadeau's voor de kleine waarvan je weet dat een heel groot deel afkomstig is van de andere Opa en Oma, daarnaast jouw cadeau (die waarschijnlijk door de hoeveelheid totaal in het niet valt).

Dan wordt het uitpakken, kind druk in de weer met het papier, de ene ohhh naar de andere, de uitgepakte cadeau's worden weer bij elkaar gezet. Jouw cadeau is aan de beurt, wordt uitgepakt en de kleine vind er eigenlijk niets aan (kan gebeuren toch).

Kind gaat naar bed en dan begint het geklep, zag je hoe ze keek bij dat cadeau en bij dat, wat leuk dat jullie voor hem/haar een computer (ik noem maar wat) hebben gekocht.

Dit allemaal bij elkaar kan iemand doen laten besluiten om niet meer deel te nemen. (waarbij ik dus niet wil zeggen dat dit in dit geval zo is gebeurt).

Ik denk dat een gesprek met schoonmoeder over hoe en wat een goed idee is, en daarna kijken of het op te lossen is zonder dat er ook maar iemand voor de schenen wordt getrapt.

b.v een sinterklaas avond met alle oma's en opa's en misschien kerst met de rest van de cadeau's en je ouders.

Groetjes Anita

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    de cadeautjes die ik voor mijn neefjes koop zijn ook veel goedkoper dan de cadeautjes die hun ouders zelf kopen, maar ik weet wel altijd een speciaal cadeautje te vinden waar ze nét zo blij mee zijn. kinderen zien de waarde meestal niet merk ik vaak.

daarbij vind ik dat om zo'n reden niet mee doen met sinterklaas een beetje kinderachtig is. dan vind je je eigen plezier dus belangrijker dan het plezier van je kleinkinderen?! dat je het er niet mee eens bent en dat aankaart, prima, maar door niet mee te doen straf je de verkeerde personen; de kleinkinderen.

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    mijn schoonmoeder kan ook niet veel missen, heeft een aow'tje die maakt zich echt niet druk om wat de kinderen allemaal krijgen hoor...die is blij dat we het kunnen doen, want zij konden dat vroeger niet, zo zou men het ook eens kunnen bekijken...

en de kids zijn net zo blij met wat er onder de boom ligt, als waar "oma" mee aan komt...dat zou misschien anders zijn als de kids idd door en door verwend zouden zijn, maar dat is gelukkig niet zo...

ik zie het probleem niet zo goed hoor, de 1 geeft er nou eenmaal meer geld aan uit dan de ander, de 1 omdat ze het niet hebben, de ander omdat ze het zonde vinden...weer een ander omdat ze het gewoon niet willen etc etc..

ieder zijn eigen ding, ik vindt enkel niet dat de Oma het plezier moet "vergallen" van de kids, door om die reden niet te willen komen... :(

tuurlijk kun je voor weinig geld wat leuks kopen (stiften, kleurboekje o.i.d.) maar als je echt iets wilt wat je kids graag zouden willen hebben red je het echt niet met 25 euro...

kijk enkel maar naar wat een spelletje voor de ds - ps - wii of what so ever kost, dan zit je daar al ruim over heen...

nee ik ben blij dat we het kunnen doen en het is maar 1x per jaar sinterklaas, en 1 x per jaar kerst dus dan doen we lekker wat we willen... :)

15. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    tuurlijk is allemaal waar, maar met 6 jaar hebben wij echt nog geen computerspellen etc in huis.
    Het hoeft ook echt niet duur te zijn, tenzij je dat zelf natuurlijk graag wilt.

Ik persoonlijk vind het voor de kinderen leuker als oma er is, dan als ze perse veel en vooral dure cadeaus moeten hebben.

Maar in dit geval geen idee, want ts heeft verder niks over de redenen van oma gezegd, als ze die weet

16. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ja maar als jouw kinderen iets gewend zijn en je moet ze teleurstellen enkel omdat "oma" het niet leuk vindt, wat zou jij dan doen?

sorry hoor, maar ik kies wel voor mijn kinderen, de dagen zijn voor ons gezin en daarmee voornamelijk voor de kinderen die er het hele jaar net als ons naar uitkijken....

al dat leuke gedoe van te voren, tekeningen maken voor de sint, de schoen zetten met wortel en of suikerklontjes erin elke keer weer die mooie gezichten van ze als alles weer uit de schoenen is gehaald en ze hebben er wat in gekregen....

dat geschrokken gedoe als er ineens op de deur wordt gebonkt ten teken dat de sint er is, en niet ipv direct naar de deur te lopen voor de zak, naar het raam te lopen of ze een "glimp" van de sint en piet op kunnen vangen (alias de buurvrouw van hiernaast)...

gezichten die intens genieten van wat zou er dit keer in de zak zitten, en bij alles blij kijken, en o kijk eens mam wat we gekregen hebben van sinterklaas :)

hier gaat alles in 1 zak, en de kids weten niet beter of ze krijgen alles gewoon van sinterklaas...hoe gaat dat dan bij anderen? gaat daar dan niet alles bij elkaar? de kids weten toch niet wat van wie is, want het komt toch van de sint?

met kerst is het weer iets anders, dan ligt de boom vanaf dat ie staat vol met kado's en mogen ze heel af en toe een klein kadootje onder de boom vandaan om "de rest" pas met kerst open te mogen maken....

hier weten ze niet beter of ze krijgen van zowel de kertstman als van papa - mama - oma - oma en piet... :D enne er is er nog nooit 1 geweest die beteuterd is geweest met hetgeen ze hebben gekregen...zelfs niet met de "lol" kadootjes die er ook tussen zitten...ze zijn overal blij mee dus dat verwennen van de kids valt allemaal nog wel mee...

een verwend kind zit em echt niet in hetgeen hij of zij krijgt met kerst e.d. maar in hoe je je kind opvoed en wat het tussendoor allemaal krijgt en of dat voor het kind is, of voor de buitenwereld, want daar zit em vaak het verschil in...je hoort die van mij nooit vertellen wat ze wel niet allemaal hebben, maar andere daarentegen wil ik nog wel een horen opscheppen over wat ze wel niet allemaal hebben, en wat ze wel niet allemaal krijgen etc etc denk dat de fout wbt verwennen meer bij de ouders ligt hoe je daarmee omgaat dan bij wat ze "krijgen"....

17. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    gedeeltelijk mee eens, maar een kind van 5 wat al gewend is aan zo'n berg cadeautjes is wat mij betreft zeker verwend.

Mijn kinderen zouden het niet eens merken als het mindcer of meer zou zijn dan anders.

Lijkt me zo wie zo al een teken van verwend zijn, en nogmaals ik weet de situatie daar niet, maar volgens mij doe je het meer voor jezelf dan , als voor je kinderen

18. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ja maar wat is verwend?

ieder kind mag toch op zijn tijd "verwend" worden, het wordt anders als je door je kinderen zoveel te geven het ook echt "verwende rot" kinderen worden, daar zit natuurlijk nogal een verschil in....

die van mij zijn gelukkig echt verre van verwende rot kinderen, maar ken ze wel degelijk die het wel zijn....

dus ja in hoeverre mag je je kinderen dan wel verwennen?

ik vindt het heerlijk om ze met kerst te verwennen, maar zouden het daardoor "rot" kinderen worden zou het toch echt heel gauw afgelopen zijn hoor....op het moment dat ze een pakje open zouden maken en het direct aan de kant gooien om gelijk weer de volgende te pakken of ze zouden een beteuterd gezicht trekken is het ook gauw afgelopen, maar zolang dat nog niet zo is, en ze er nog steeds heerlijk van genieten (en wij erbij omdat zij blij zijn) vindt ik het geen probleem...

19. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ik zou willen dat ik 500 euries uit kon geven aan sinterklaas en dan nog normaal de rest van de maand door kan komen, maar goed als jij het kan missen en je wilt het graag doen wie houdt je tegen?

het is wel jammer dat oma er zo op reageert, misschien toch een eerlijk gesprek aangaan met elkaar en dan kan het probleem misschien zo opgelost worden. het zijn tenslotte toch familiedagen die gezellig zouden moeten zijn en het is zonde als geld dit gaat verpesten!

joyce

20. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Hoi hoi,
    We zijn ook echte sint liefhebbers en het kost hier ook heel wat.

Daan 150 euro
    Neefjes 2x 50
    kado ouders 50 euro
    suprise 80 eur

totaal 380 euro

Ik heb voor Daan allemaal va dat mooie houte speelgoed gekocht. Ik geef liever wat meer uit voor iets wat degelijk is dan dat hij het na een paar keerlaten vallen kapot is dus waar heb je meer aan?

O en ik vergeet ons zelf haha dat is ook 100 euro

Jemig we zitten ook haast aan de 500 euro

Deel Deze Pagina