hoi hoi ik weet niet of jullie airmiles sparen. maar wij hebben vorig jaar daar een v-tech spelcomputer mee besteld. scheelde toch weer 80 euro in de knip en de airmiles zijn gratis. tadaaaaaaaaaaaa hoe zo besparen. maar idd 500 euro vind ik een beetje veel,maar voor meerdere personen oke. groetjes sandra
Ik vind het nog steeds te veel. Maar als ik het had, zou ik het misschien ook wel doen. Ik weet het niet. Ik weet wel dat verwennen idd niet alleen gaat om wat ze krijgen met sinterklaas, maar hoe je je kind opvoed. Mijn dochter krijgt altijd heel heel heel erg veel kadootjes, allemaal van opa's en oma's. Maar ze heeft dan ook nog 6 oma's en 4 opa's, dus ja.. verwend met kadootjes wordt ze wel, maar hier in huis gelden regels en daar ben ik zeer consequent in. Groetjes Lotte
jeej wat veel reacties! sommige zijn heel fel hi hi, maar t valt wel op dat de meningen hier erg over verdeeld zijn d'r zijn dus nog meer die zich er net zoals mijn schoonmoeder druk om kunnen maken.Ik vind het geweldig..ik heb hier(indit topic) het bedrag erbij gezet..maar mijn dochter heeft hier nog geen besef van hoor.Ik vond het heel lief van mij ouders die een groot deel hebben gekocht voor dr, wij verheugen ons op een gezellige avond met de opa en oma's bij elkaar , het viel mij persoonlijk gewoon erg tegen dat mensen hun mening zo vreselijk moeten opdringen bij andere en hierdoor zo'n avond al van te voren bijna mee verpesten ,vandaar dat ik t leuk vond om de mening van andere hierover te horen. Ik denk niet dat je met een uitbundige sinterklaas avond een kleuter kan omtoveren tot een verwend kreng hoor hahaha mijn rol hierin speeld natuurlijk dr hele jeugd mee, ik heb een heel lief en eerlijk meisje met een groot hart voor anderen en vind het heerlijk om dr eens lekker te verwennen met kadootjes en hopelijk een super gezellige avond! o ja, dr zitten inderdaad nog wat kleinigheidjes voor de volwassenen bij en kadootjes voor dr broertje die in december komt.(wat overigens haar enige wens was) liefs lin
Ben je er nog achter kunnen komen waarom je schoonmoeder het niet ziet zitten of houd je dat liever privé? Misschien heeft het wel met iets anders te maken dan de kado's
peetje helaas hierover zat ik ook zo te malen..ik kwam er ook niet met dr hierover uit, ze vond het belachelijk dat een kind zoveel kadootjes kreeg , zij kreeg vroeger niets en dr kinderen ook niet zoveel. Ik heb verteld dat ik best begrijp dat zij er dan weinig mee heeft, en heb dr geprobeert om te overtuigen dat ik niet verwacht dat zij zich op kosten gaat jagen om aan een soort "verwachting"te voldoen. Zij gaat 1x in de week altijd iets leuks doen met mn dochter bijv. wandelen o.i.d en dat soort dingen zijn onbetaalbaar, we wilde gewoon een gezellige avond en hadden ook een kadootje voor haar...
Tja dan heb je echt je best gedaan toch? Jammer dat ze dan toch niet komt. Ze kan haar principes ook aan de kant zetten om er een gezellige avond met jullie en jullie dochter van te maken, denk ik dan.
Een ding staat voorop je hoeft aan niemand verantwoording af te leggen, al koop je een vliegmachine voor je kindje, dat is jouw keus. Van 1 avondje sinterklaas raakt natuurlijk geen enkel kind verwend, en het is heerlijk al je je kind dat kan geven. Ik heb voor de volwassen ong. 30 euro per persoon besteed ( 5), neefje en nichtje ongeveer 50 euro, voor mijn eigen kind het meest ongeveer 100 euro. Voor kerst doen we dan 1 klein kadootje voor de kindjes van ong. 10 euro. Wij kregen vroeger voor ongeveer 50 gulden per kind, maar het leukste vond ik de gezellige avond , dat pakt niemand je meer af. Mijn mama zei laatst tegen mij hoe heerlijk ze het vond de kinderen met Sinterklaas een paar mooie kado's te kunnen geven. Iedereen moet het doen met zijn/haar eigen portomonnee, en daar kan niemand in kijken.
Ik vind 500 euro ook echt te veel! Het gaat toch niet om de cadeautjes, maar om de gezelligheid. Bovendien spelen kinderen vaak net zo lief met een klein cadeautje. Ze zien het verschil in waarde echt niet. Ik denk dat het veel belangrijker is om eem gezellige avond te hebben en iets met liefde voor je kindje te kopen. Hoe duur het dan is, maakt niets uit. Voor kinderen is het trouwens ook goed te weten dat ze niet altijd alles kunnen hebben. De wereld is al materialistisch genoeg.
dan zijn wij gewoon echte "bofkonten" wij hebben het gezellig, de kids spelen overal mee ook met die leuke kleine cadeautjes, de waarde zien ze idd nog niet en toch zijn ze overal blij mee.... wij hebben kort gezegd dus altijd een heel gezellige avond,alles wat ze krijgen wordt met heel veel liefde gekocht zowel de kleine als de grotere dingen en gelukkig weten ze dat ze niet alles kunnen hebben wat ze graag zouden willen hebben....jaja ook hier staat foxkids aan met al die leuke "kinder reclames" en wordt er vaak genoeg verteld dat ze dan maar moeten gaan sparen.. dus hoe materialistisch de wereld ook is, jij weet zelf het beste hoe je met je kind om moet en kunt gaan zonder het te verwennen tot een "rot kind" dat de waarde nergens van inziet en alles aan de kant schuift omdat ze het niet leuk vindt.... heerlijk hoor, nog 2,5 week dan komt hier de kerstboom alweer binnen, mogen ze de schoen onder de kerstboom zetten....
Iemand heeft 500 euro te besteden en een ander 50 euro. Wij kunnen ook niet voor 500 euro kopen,maar wij kopen heel veel kadootjes voor weinig geld. Als je je het kan veroorloven is er toch geen probleem? Ik zou willen dat ik voor 500 euro kadoos zou kunnen kopen! Persoonlijk vind ik niet dat je je kind verwent hoor,omdat oma vroeger niet veel kreeg hoeft nog niet te betekenen dat jij je kind niet veel moet geven. Lekker doen meid,vier Sinterklaas gewoon thuis met je gezinnetje.
Hey dat wist ik niet maar dat is een goede tip want dat wilden wij halen voor Kylian's 2de verjaardag en we hebben nog een bult airmails. Maar als ik het goed begrijp zijn het gewoon de principes van je schoonmoeder, tja die zijn er om over boord te gooien. Het is jammer dat ze hierdoor sinterklaas een beetje verpest. En die 500,- was het totaal een cadeautjes voor iedereen wat door jullie (en je ouders?) gehaald was. Ondertussen ben ik al benieuwd wie ik volgende week zal trekken (met de lootjes ) want dan kan ik ook weer gaan dichten. Groetjes Anita
hier is mijn neefje eens in huilen utigebarsten om een cadeautje van 5 euro die hij net uit de belachelijk grote bult met cadeautjes had gehaald..... waarom? omdat het het mooiste cadeau ter wereld was en hij dat altijd al wilde! mijn neefjes kregen en krijgen altijd de de duurdere cadeaus met sinterklaas juíst om te zorgen dat ze niet verwend raken. sinterklaas is iets bijzonders. kerst doen we dan ook niet aan, niet wat betreft cadeautjes. mijn neefjes hebben het nog nooit vernomen hoe duur iets was toen ze klein waren, dus verwend zijn ze daar niet mee geworden. we hebben ook wel eens voor de grap een klein tasje voor eht raam gezet en de rest van de cadeaus verstopt en ze vonden het prima! de verrassing was dés te groter toen er dus nóg meer bleek te komen. mijn neefjes vinden het ook doodnormaal dat ze door het jaar heen voor dingen moeten sparen die ze graag willen hebben. mijn jongste neefje heeft anderhalf jaar gespaard en klusjes gedaan voor zijn nintendo. vroeger met ons was het niet anders. dus kinderen die dure cadeautjes krijgen met sinterklaas zijn écht niet per definitie verwend!
Ik vind de sinterklaasavond heerlijk, lekker met het gezinnetje. Wij vieren het 3 keer, bij beide opa´s en oma´s en thuis. De kinderen kijken nog niet naar de dure cadeau´s maar hoe groot ze zijn. Voor hun is een groot cadeau van 3 euro meer waarde dan een klein pakje van 100 euro.
Ik heb ooit, al weer bijna 20 jaar geleden, voor mijn zusje een heeeeeeel lelijk plastic stoeltje gekocht voor iets van 5 gulden. Waarom kocht ik dat ... het was GROOT. En jawel! Ze vond dat kadootje het mooiste ... hehehe! Ik trots natuurlijk Volgens mij beleven veel kinderen Sinterklaas in een soort roes, het is zo spannend en zo veel. Vaak kun je een dag later pas echt gaan genieten. Zeker als kinderen het nog niet echt begrijpen ... Verder vind ik het belachelijk om er maar direct vanuit te gaan dat als iemand 500 euro besteed dat het kind dan een verwend nest is en niets waardeerd etc. Maar dat is gelukkig ook al een paar keer gezegd hihi. Het is denk ik erg persoonlijk hoe je het wil vieren en het is dan ook vooral aan de ouders om het te bepalen.