Ik ben het deze week eens goed aan het bijhouden. Schrok gisteren van de kosten van alleen de avondmaaltijd. Wilde even wat gezonds maken voor de kinderen met vis. 5 personen. Tagliatelle, zalmstukjes, roomsaus, tomaatjes, ui en verse spinazie. Toetje gewoon yoghurt. Wat fruit voor de kinderen om mee naar school te nemen. En ik was 29€ kwijt. Schrok er eigenlijk wel van.
Ho e heb je dat dan ook gered voor 70 a 80 euro met 5 volwassenen en kinderen. Wauw knap hoor. Ik snap dat je budget omhoog moet.
Ons gemiddelde van januari was 180 per week. 2 volwassenen en 2 kinderen. Incl luiers, verzorging en huishoudelijk spul. We proberen zuinig te leven, maar kwaliteit en smaak gaan boven geld. En ik koop zoveel mogelijk biologisch.
Wat ik erbij vergeet te zeggen dat ik ook weleens een week (zal eens in de 6 a 8 weken zijn) zo goed als geen boodschappen doe dan maak ik weer eens wat voorraden op omdat de vriezer te vol word. Dit gebeurt ook wel eens als ik door ziekte van mezelf of de kinderen aan huis gebonden ben.
Hier is het zo 160-175 per week voor 6 (750 per maand incl. koopzegels) incl non-food als wasmiddel en schoonmaakspul etc. Nog 1 in de luiers. Ik vind dat je het heel netjes doet. Die van mij zeurt ook weleens dat ik teveel geld uitgeef, maar als ik dan zijn cola of koffie niet haal is het ineens niet zo’n probleem meer.
Oeps foutje moet zijn 5 mensen. Wij zijn met 2 volwassenen (man werkt in de bouw dus eet ook best wel wat weg) en 3 kinderen. En 4 dagen In de week gastkinderen erbij die ook fruit, brood, koekjes etc mee eten. Nu de jongste volop mee eet red ik het dus niet meer met 70 80 euro. En meer gastkinderen erbij gekregen.
Dat heb ik mijn man een keer laten doen. We aten die week amper groente, tussendoortjes waren niet nodig en op brood was de keus pindakaas en nutella. Dus hij was inderdaad veel goedkoper uit
Sinds we bio eco huppeldepup eten/gebruiken...rib uit mijn lijf....150 euro in de week op zijn minst. Voorheen 100 euro, lager kon wel, maar dan was het echt niet gezellig in de koelkast hoor XD
Is het dan omdat jullie minder te besteden hebben of ergens voor sparen? Want dat wat er uit gegeven wordt aan boodschappen is natuurlijk echt niet teveel, zeker als je er ook luiers voor haalt.
Inclusief luiers is dat helemaal niet veel. Ik reken zelf 100 euro pp per maand. Dus in jouw geval 400 per maand, dus 100 per week inderdaad.
We sparen voor een verbouwing en ik ben een dag minder gaan werken. Dus bekijken de opties om en hoe te bezuinigen
Wij zitten tussen de 80-100 per week. Wij zijn met vieren, zoontje eet voor 2 grote kinderen Eten veel verse groenten en fruit (daar zit bij ons het meeste geld in). En een paar dagen per week gastkinderen die brood en fruit enz mee eten. Met 4 of 5 personen en dan 150-200 per week kwijt zijn vind ik echt verbazend.
Hier 2 volwassenen en 3 kinderen (6, bijna 4 en 2) Die van 4 gebruikt alleen 's nachts luiers en die van 2 ook overdag. Wij zijn, inclusief luiers en verzorgingsproducten per maand €600-€700 kwijt. Dat exclusief voeding voor de dieren.
Hier 2 volwassenen en 2 peuters en ben ca. 80,- per week kwijt. Dat is ex hondenvoer, wel incl luierbroekjes en kattenvoer. Ook incl drogisterij artikelen .
Bij de bakker en slager haal ik alleen brood(jes) en vlees voor het weekend. Anders word het me echt te duur, dus oa. vlees en brood voor doordeweeks, vooral heel veel groenten en fruit, meel/bloem/gist/etc., tomatenpuree, pasta, rijst, koffiebonen, melk en andere zuivelproducten, eieren, broodbeleg, etc. etc.
Ik red het ook wel met zo'n bedrag, vind dat op zich niet veel. Maar of het teveel is hangt af van je inkomsten/andere uitgaven, als je bv door omstandigheden ineens minder te besteden hebt kan het zijn dat je ergens op moet bezuinigen. En dan kun je samen kijken waar dingen goedkoper kunnen... Auto, abonnementen, boodschappen, kleding... Qua boodschappen scheelt het wel veel welke winkel je wat koopt. Lidl is goedkoop, maar van sommige dingen is huismerk van een andere supermarkt goedkoper. Je kan eens prijzen van soortgelijke producten bij verschillende supermarkten vergelijken, lijstjes van opschrijven, dan zie je snel hoe je het goedkoopste uit bent. Aanbiedingen schelen ook heel veel. Met de AH hamsterweken stop ik mn vriezer vol vlees en de kasten vol lang houdbare producten. Lidl had laatst 3e pak luiers gratis, heb ik groot ingeslagen dus. Dirk heeft ook erg goede aanbiedingen, Jumbo een stuk minder. Verzorgingsproducten zijn altijd wel ergens in de aanbieding, koop ik nooit voor de volle prijs. Groente en fruit van het seizoen kopen, diepvriesgroente en vis kan ook veel schelen tov vers en is nog steeds prima qua vitamines. Als ik moet besparen doe ik wat minder gram kip/gehakt door de rijst of pasta, eet goedkoper vlees, dagje pannenkoeken... Er was ook ergens een draadje met recepten van max 1,25 pp, misschien vind je daar inspiratie in