Mijn man drinkt sowieso geen wijn. En ik drink eigenlijk enkel mousserende witte wijn. Rode wijn lust ik absoluut niet. Ik heb eigenlijk nooit wijn die duurder is dan 5,-
0 euro, ik koop het namelijk nooit. Oja, heel soms voor mijn moeder. Dan neem ik altijd de goedkope huiswijn mee van AH, en die zijn geloof ik 4 of 5 euro.
Tja ligt eraan... voor normaal heb ik een pak jumbo huiswijn. 11,- voor 3 liter. Voor goede wijn betaal ik meer, kan variëren tot 40,- per fles.
Pampas bij dirk was tijd terug best geteste rode wijn zonder dat de jury natuurlijk merk en prijs wist Die zijn 2,99
Ik vind dit de lekkerste supermarkt wijn https://www.ah.nl/producten/product/wi184958/berberana-dragon-viura-sauvignon-blanc. Om de paar weken is ie in de aanbieding 1+1 gratis en dan 'sla' ik altijd in. En als deze er niet meer is koop ik altijd wat er in de aanbieding is. Wel altijd Sauvignon Blanc. Ik heb absoluut geen wijnkenner maar vaak vind ik hele dure wijnen niet eens lekker.
ik drink graag deze wijn: https://www.gall.nl/shop/133604-st-julien-chateau-gloria-11-75cl/ wel prijzig maar ik drink dan ook maar 2 a 3 flesjes per jaar dus dan mag dat wel vind ik
Hier gaan we eigenlijk nooit voor wijn duurder dan 5 euro. Totaal niet nodig, maar wij zijn dan ook meer bierdrinkers
Dat is heel wisselend. Meestal rond de 10 euro. Ik had laatst deze geproefd: Chocolate Cabernet Sauvignon Maar had wel meer chocolade smaak verwacht. Iemand deze ook geprobeerd?
hangt van af, wijn dat als water wordt gedronken op verjaardagen koop ik voor rond 5-6. Wijn bij het eten moet goed en passend zijn, daar bezuinigen we niet op. Idem in restaurants.
Wijnkenners beweren dat dure wijnen niet per definitie goede wijnen zijn. Wij wisselen altijd af, van 2,- tot 30,- zolang er een echte kurk in zit. Heb een paar jaar geleden wel nog een wijntje gekocht van 80,- en dat was toch wel mijn beste ooit 😉
Als ik wijn dronk, dronk ik Spatlese. Voor het eerst leren kennen in Duitsland, maar sinds een aantal jaar ook te verkrijgen bij AH. Laatste keer dat ik hem haalde koste deze 2,19. Heb geen flauw idee of duurdere wijn ook echt beter smaakt haha. Als mijn goedkope wijn al goddelijk is, dan heb ik wel echt hele hoge verwachtingen van wijn rond de 20 euro!
Tja eerlijk? Wij hebben vaak die chardonnay colombard van de Lidl, 3 liter, voor 8,69... En eerlijk.. iedereen die bij ons een wijntje neemt zegt goh, lekkere wijn, waar heb je die dan vandaan? Dus ja...... Moet wel zeggen dat er heus wel klasse verschil is en ook wel eens een dure wijn heb gedronken waar van ik dacht wauw. Maar nee ik vind het een stelling die niet terecht is van jouw man!
Momenteel heb ik vaak wijn uit duitsland en dat varieert in prijs ik houd niet van zoete wijnen moet wel echt droog zijn. op 1 italiaanse wijn na die vind ik wel erg lekker en koop ik vaak voor een bijzondere gelegenheid of feestdagen. In de zomer als wij naar spanje gaan, koop ik vaak verschillende wijnen en ga ik lekker proeven in de vakantie diegene die ik na 3 weken het lekkerste vind neem ik vaak een doos of 4 van mee terug. Ik geef meestal een euro of 5 -6 per fles uit met soms uitschieters.