Hey, Ik ga verhuizen van Almere Buiten naar Almere stad. Mijn zoontje gaat dan ook naar een andere opvang. Een opvang waar de uurprijs 6 euro is, waar er elke ochtend een warme maaltijd vers gekookt word voor de middag naast brood en fruit dat ze krijgen, waar ze heel veel aan knutselen en peutergym doen, waar een flexibele ophaal en breng service inzit. Voor mij klinkt het heerlijk. Een buurt waar ik mij beter voel en een opvang waarbij eigelijk alles word gedaan. Nu denk ik aan afscheid nemen van de huidige opvang. Hij zit er nu krap 1,5 jaar op. Hij kent zijn plek in de groep, is er vertrouwd en heeft zijn vriendjes. Ik heb geen contact met de ouders. Nu ben ik gewoon bang dat hij het minder naar zijn zin zal hebben. Het steekt me wel van binnen. Ook dat hij zijn vriendjes niet meer zal zien. Gelukkig is het een hele sociale jongen maar wel een jongen met een gebruiksaanwijzing. Vanaf 1 september gaat hij op de nieuwe opvang. Ik ben gewoon bang dat hij het minder naar zijn zin zal hebben of de leidsters hem minder goed begrijpen. Of dat ze minder lief voor hem zouden zijn. Of dat hij niet zulke leuke vriendjes krijgt.
Op die leeftijd hebben ze zo weer nieuwe vriendjes. Mijn dochtertje is rond die leeftijd ook overgestapt en dat ging probleemloos. Lieve leidsters en ze zorgden goed voor haar, ze had al snel nieuwe kindjes gevonden om mee te spelen.
Hallo! Ik wilde net een bericht plaatsen over hetzelfde onderwerp... Ik zit met hetzelfde probleem. Wij zijn verhuisd en zoeken nu een nieuw kinderdagverblijf in ons dorp. Mijn zoontje is 2 jaar oud en zit nu nog op het kinderdagverblijf in onze oude woonplaats. Dat is ook niet ver bij ons vandaan. Hij is inmiddels over gegaan naar de peutergroep in de tussentijd en hij heeft het daar erg naar zijn zin. Nu vraag ik me af, is het verstandiger om hem gewoon op zijn eigen groep te laten zitten totdat hij naar kleuterschool gaat, in onze nieuwe woonplaats, als hij 4 jaar is. OF: Is het verstandiger om hem nu op een ander kinderdagverblijf te plaatsen zodat hij ook nieuwe vriendjes krijgt die hij straks ook gaat zien op de kleuterschool??? Het kinderdagverblijf is namelijk onderdeel van de kleuterschool waar hij straks ook naar toe gaat. Ik vind het zelf zo'n rot idee om hem weg te halen uit zijn vertrouwde omgeving en ik ben inderdaad ook erg bang dat hij het minder leuk gaat vinden daar. Hij is namelijk ook erg verlegen als we ergens naar toe gaan. Ik zit hier echt best wel mee en ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen. Dus voor mij is dit erg herkenbaar wat je hierboven schrijft... gr, Mariloo
Ik denk wel dat ik hem zou overplaatsen. Als ze jonger zijn herinneren ze minder snel hun vriendjes dan op oudere leeftijd denk ik. Als ie dan al van een groep met dezelfde kindjes naar de basisschool gaat is t denk ik een minder grote stap dan van een groep waar hij niemand kent en de andere kindjes wel. Denk dat t dan een stuk moeilijker word met aansluiten ook omdat ze al wat ouder zijn en hoe ouder hoe moeilijker dat is.
Ja je hebt denk ik wel gelijk. Het is alleen zo'n rot idee om hem ergens anders te plaatsen waar hij gewoon niemand kent. Ik denk dat ik het er waarschijnlijk moeilijker mee heb als hij. En ik denk dat het bij jou ook zo is. Het steekt mij ook wel van binnen.
Klopt dat heb ik zeker. Ik ben bang dat hij nu heeele leuke vriendjes heeft en straks niet word geaccepteerd maar in jouwn verhaal zou ik denken. Hoe jonger ze zijn hoe minder moeilijk ze daar over doen. Bij mij weet ik niet eens hoe het zit. Of ze ook naar dezelfde basisschool vanuit daar gaan.
Nou we hebben vandaag een rondleiding gehad op het nieuwe kdv. Het ziet er goed uit, hele aardige leidsters, ze doen veel dingen met de kinderen etc etc. Kortom het lijkt me een erg leuk kdv. Ik had mijn zoontje meegenomen en hij was zo verlegen dat hij niet eens naar binnen wilde. Hij wilde meteen weer weg. Hij was totaal niet in zijn element. Ik zou het zo erg vinden om hem dan daar achter te moeten laten. Hij houd absoluut niet van verandering en ik vraag me af hoe hij erop gaat reageren. Hoe lang zou het duren voordat hij daar gaat wennen???? Ik vind het zo'n moeilijke keuze. Mijn man vind beide kdv-en goed en maakt zich totaal niet druk. Maar ik zit er zo mee in maag. Nu overplaatsen of wachten tot hij naar de kleuterschool gaat??? Zal het dan niet veel lastiger zijn voor hem om nieuwe vriendjes te maken? Heeft hier iemand ervaring mee?????
Mijn dochtertje kende helemaal niemand op haar nieuwe school en na een maand of twee had ze al een vriendinnetje gevonden en de maanden erop nog veel meer vriendjes en vriendinnetjes. Pas na een aantal maanden kwam er een meisje in de klas die toevallig ook bij haar op het kdv had gezeten. Komt wel goed hoor.