Wat labelen/merken voor op KDV?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door ProudMum, 24 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey gaat per 01-07 naar het KDV.
    Ik kreeg te horen dat hij een slaapzak mee moet, maar ik neem aan dat je dat moet merken met zijn naam? :oops:

Wat geef je je kindje nog meer mee naar het KDV en is dat allemaal gemerkt?

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb niks gemerkt.
    Op het kdv van onze zoon heeft ieder kind een eigen bakje met spulletjes, daar staat de naam op.
    In het bakje zit een slaapzak, reservekleding en een wegwerpfototoestelletje.

3. Ik had wel zijn slaapzak gemerkt, maar echt nodig is het niet. Die slaapzak is ondertussen stuk, en degene die er nu ligt is niet gemerkt, maar ligt net als bij Anakin in een bakje met naam erop. Ik heb wel zijn beer gemerkt (naam en tel nr erin genaaid), maar dat is ook meer voor als ie ooit ergens anders dan op KDV kwijtraakt.
    De fles en potje met poeder moest wel gemerkt, maar dat is bij Joey niet meer van toepassing zo te zien. Ik geef ook altijd Jelle's eigen bekertje mee, die is ook gelabeld. Ze hebben daar wel tuitbekers, maar Jelle drinkt thuis alleen uit een gewoon bekertje (zoéén van difrax, met uitsparing), vandaar dat die meegaat.
    De speen heb ik destijds ook gelabeld, maar die gebruikt ie ondertussen bijna niet meer.

4. ProudMum

Dankjewel Dames!

En is het verplicht om je kindje in een slaapzak te laten slapen?
    Joey slaapt alleen s'nachts in een slaapzak namelijk

5. mamatwan

mamatwan Actief lid

18 jun 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    bij ons is de slaapzak niet verplicht, als je baby het niet gewend is doen ze het ook niet.

ik heb fles (en inmiddels nu ook drinkbeker) gelabeld. verder niks. hij heeft inderdaad een eigen bakje met z'n foto erop en daarin zitten luiers, reservekleren en rompers, zonnebrandcreme en billenspul (wij gebruikenn thuis bepanthen en op de creche gebruiken ze die vd etos maar dan krijgt pukkie echt bavianenbillen :D )en evt post/traktaties die die krijgt.

6. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Wij hebben alleen de fles en de rand waar de speen in zit gelabeld.
    Verder zit alles in een laatje waar Britt haar naam in staat.

Bij ons is een slaapzak verplicht.
    Ik geloof dat dat is ivm uit bed kunnen klimmen.

7. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Bij ons hebben ze een slaapzak van het kdv aan. Verder heb ik haar jas en schoentjes gelabeld en in het begin ook haar fles. De label van goedgemerkt heb ik gebruikt en zijn erg makkelijk

8. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    slaapzak: bij ons werd gevraagd of ze daarin sliep en toen was dat nog niet zo. Inmiddels slaapt ze thuis wel in een slaapzak omdat ze zichzelf anders blootwoelt en omhoog wurmt. Hebben we het nooit over gehad, maar laatst bleek dat ze op kdv ook in een slaapzak slaapt, gewoon eentje van hen.

merken/labelen: wij kregen een linnen tasje voor haar spullen, daar stoppen we alles in. Heb er met textielverf haar naam op gezet. In die tas zit altijd: melkpoedertoren, fles, schone kleertjes, knuffeltje, speentje. Aan het speentje hebben wij een spuugdoekje zitten (IKEA heeft fijne, met een lusje), dus die is vrij herkenbaar. We hebben verder niets gemerkt/gelabeld.

Misschien moet je even vragen wat de gewoonte is en wat er van je verwacht wordt?
    Zoals je ziet, zijn er nogal wat verschillen tussen de kdv's.

9. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Ik werk op een kinderdagverblijf.
    Het flesje en de poedertoren moet je inderdaad merken.
    Volgens mij hebben op bijna alle kinderdagverblijven eigen bakjes voor de kinderen. De spullen die hier over het algemeen in blijven liggen (reserve klren, slaapzak enz.) worden meestal niet gemerkt.
    Maar spullen zoals een knuffel of speentje, wat dus soms uit het bakje gaat, is wel fijn als die gemerkt zijn. Zeker als je kindje het speentje in de mond heeft en dan ergens neerlegt, of als ze uit bed op de grond vallen is het erg handig als de naam erop staat.

En wat veel mensen niet doen, maar toch wel erg makkelijk is, de naam in de jas. Vooral rond deze tijd. Als veel kinderen een opelkaar lijkend spijkerjasje aanhebben ;)

10. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    ík zie een heel leuk idee, dat wegwerpfototoestelletje!

Verder hier: poedertoren, fles, ook de dop, knuffel, slaapzak, extra kleding (deze merk ik niet, blijven i.p. in de tas zitten), reservespeen (niet gemerkt, komt du ook regelmaitig met de verkeerde thuis...).

ondanks dat beeb een eigen bakje heeft gaat het nog wel eens mis hoor, ik zie de kids al helemaal zitten en hun speentjes uitwisselen, denk dat dat ook bijna niet te voorkomen is.

Wij hebben de labels van goedgemerkt.nl ook de instrijklabels. Ik heb toen ff gegoogled en een kortingscode gevonden!

11. ProudMum

Dus labelen is wel aan te raden zie ik!

12. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Bij ons slapen de kinderen in een slaapzak van het kinderdagverblijf. Ze hebben dan wel een apart vakje waarin dan hun slaapzak in ligt. Deze worden dan 1x per week allemaal gewassen. Daarnaast hebben ze nog een vakje met daarin reservekleertjes enzo.
    Ik heb eigenlijk alleen zijn jasjes gemerkt. De kleertjes die daar liggen zijn verder toch niet zo bijzonder..
    Verder maken ze bij ons regelmatig foto's van de kindjes dus is het ook niet nodig om nog extra een wegwerpcamera mee te geven.
    Toen hij nog borstvoeding kreeg moest ik wel altijd heel duidelijk zijn naam en de datum waarop het gekolft was op de potjes met afgekolfde melk zetten.
    Oh ja, bij ons hebben ze allemaal een eigen speen. Daar hebben ze ook bakjes voor en die blijven op het kinderdagverblijf en worden regelmatig uitgekookt. Af en toe leg ik er dan een nieuwe neer. Maar zo vaak mogen ze die ook niet in, alleen als ze gaan slapen.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hadden alleen de flesjes (bv) gemerkt en nu haar drinkbeker, omdat ze yoki drinkt ipv melk. En haar jasje moeten we haar naam nu inzetten, al heeft elk kindje een eigen haakje aan de kapstok. Hier werken ze ook met bakken waar de spullen van de kindje inzitten.

14. ProudMum

ik heb toch maar labels aangeschaft van Goedgemerkt,, binnenkort maar beetje bij beetje instrijken en plakken.

Nog een totaal ander vraagje; Joey is een buikslaper, moet ik hiervoor nog een verklaring tekenen?

15. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Bij ons moet je hier inderdaad een verklaring voor tekenen.

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik hoefde niets te labelen, maar heb wel zijn voedingstorentje beplakt laatst. Zijn fles stond er al, maar die hebben ze zelf gelabeld zag ik.
    En zijn andere spullen (kleertjes) zitten in een bakje met zijn naam er op. Een slaapzak krijgt ie van daar (worden iedere dag gewassen). Ik las ook ergens iets over billencreme, zonnebrand etc? Dat krijgt ie ook gewoon daar hoor?

Alleen z'n speen zou ik graag willen labelen, maar ik ben bang dat dat labeltje in zijn mond verzeild raakt? Ze zijn er ondertussen namelijk al 4 spenen kwijt geraakt (al die spenen zijn ook hetzelfde...).

17. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Je kunt ook iets vastmaken aan de ring, zodat je speen herkenbaar is. Er zijn speciale koordjes en doekjes voor, maar wij gebruiken gewoon een spuugdoekje van de IKEA, daar zit een lusje aan, daarmee maken we het doekje vast aan de ring. Dat doen we trouwens al heel lang, in eerste instantie omdat ze de speen dan beter "vast" kon houden. En nu is het handig omdat ze zelf haar speen terug kan vinden (met een beetje mazzel krijgt ze hem ook nog op de juiste manier in de mond, erg schattig). En ze heeft ook nog iets om mee te knuffelen.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hoefden dat niet, Eva is vanaf 6 maanden op haar buik gaan slapen. Ik heb het wel aangegeven dat ze waarschijnlijk naar haar buik zou draaien en zo zou gaan slapen.
    Ik vind het eigenlijk raar als je wel een verklaring moet tekenen, bij jonge baby's die ze van de ouders op hun buik moeten leggen, dat snap ik dan wel. Maar niet bij baby's/dreumessen die zelf wel bepalen hoe ze gaan liggen...

19. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Bij onze gastouder hoef je alleen een verklaring te tekenen als het kindje jonger is dan 6 maanden en het dus niet zelf doet maar echt zo neer gelegd moet worden.

Inderdaad zoals Snoopy al zegt, beetje vreemd anders want dat kan iedereen wel een verklaring tekenen want elk kind kan op een bepaalde leeftijd wel gaan draaien als hij/zij dat wil.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    B en N, er zijn natuurlijk ook wel kinderen van 4 maanden ofzo die zelf op hun buik draaien en gaan slapen. Eva deed dat ook, maar ging dan alleen niet slapen (héél irritant ;), de leidsters en ik wisten ook niet wat we er nou mee aanmoesten ;)). Maar op zich wel een logische regel, bij kinderen ouder dan 6 maanden zou ik het echt raar vinden als je iets moet tekenen.

Deel Deze Pagina