Hoi, Ik zit even helemaal in de knoop met wat we nu aan moeten vragen, hoeveel we moeten betalen etc etc. Ons zoontje zal vanaf 1 juni 2 dagen per week naar het kinderdagverblijf gaan. Dit zal neerkomen op 91 uur per maand en daar vragen ze dan 508,00 voor. Prima, zover snap ik het nog. Dan kunnen wij een deel terug krijgen, snap ik ook nog. En dit kunnen we aanvragen via toeslagen.nl Na de berekening gemaakt te hebben krijgen we dan 350 euro hiervan vergoed. Maar nu is het volgende het geval: Mijn vriend werkt gewoon fulltime en heeft recht op een gedeelte vergoed door zijn werkgever. (Toch?) Maar ik studeer rechten, voltijd en heb ik dan ook nog recht op een gedeelte vergoed van de gemeente? Zoiets las ik namelijk ergens? Beide vergoedingen (werkgever en gemeente) zou neerkomen op 1/6 deel van het gehele bedrag, dus samen zou dat 1/3 deel zijn? En waar kan ik dit dan in vredesnaam aanvragen? Moet mijn vriend dit zelf op zijn werk regelen? Hoop dat iemand mij een beetje wijzer kan maken en een antwoord weet op mijn vragen? Ik zie namelijk door de boompjes het bos niet meer. Alvast bedankt!
die kinderopvangtoeslag is in plaats van de bijdragen van werkgever en gemeente gekomen. De werkgever en gemeente betalen dit aan de belastingdienst. Je krijgt dus alleen nog maar die 350 euro van de belastingdienst en niet nog een extra bedrag van de werkgever.
Nee Debby82, het vervangt inderdaad het deel van de werkgever maar NIET die van de gemeente. Die zul jij dus, TS, zelf moeten aanvragen bij je gemeente. Je partner hoeft verder niets te doen.