Tapt er niemand illegaal van je af? Vind het echt megaveel terwijl er weinig in jullie situatie is veranderd
Wij wonen in een gewone tussenwoning uit 1985. Beneden dubbel glas, boven enkel glas (volgend jaar niet meer hoop ik). We betalen 170 euro per maand. Vorig jaar kregen we een paar tientjes terug. Na deze rekening gebruik ik de droger veel minder (hang nu handdoeken ed op) en probeer ik meer op te letten. Nu maar hopen dat dit wat uitmaakt. Ik ben benieuwd! Groetjes Senna
180 euro bij energiedirect (het voorschot van greenchoice was 205, maar we zijn overgestapt). Ons huis is 140m2, jaren 60, van 7.30 tot 22.30 is het 20 graden, er is momenteel altijd iemand thuis. Verder hebben we een droger (staat zeker 4 keer per week aan) en vaatwasser.
wij hoeven hier al een week de verwarming niet aan te zetten is 20 graden in huis hihi voordelen van goed geisoleerd huis
Wij betalen nu 140,- p/m. Vorig jaar kregen we ook nog 200,- terug. We hebben een tussenwoning uit de jaren 30. Bijna overal dubbel glas, behalve onze slaapkamer, maar daar staat de verwarming nooit aan. Verwarming staat op max. 18/19 graden, en dan alleen als we thuis zijn natuurlijk. Gaat ook zeker een uur voor het slapen naar de 16. Droger gebruiken we max. 1 x p/w.
tussenwoning betalen 100 euro per maand hebben dan wel geen droger en vaatwasser maar wel een vijver met 2 grote pompen die dag en nacht draaien en een computer die de hele dag aan staat ook werk ik maar halve dag dus ben veel thuis moet er wel bij zeggen dat we een huis uit 2009 hebben en dus goed geisoleerd wij hebben ook essent en gebruik eens per 2 maanden de verbruiksmaneger die houd als het goed is ook rekening met de seizoenen en of je dan veel of weinig energie moet gaan verbruiken
Wij betalen 218 per maand. Maar kregen dit jaar veel terug. We hebben een oud huis (uit 1900 ongeveer) en sinds vorig jaar oktober eindelijk dubbelglas. Dus ons maand bedrag kunnen we nu nog wel meer naar beneden bijstellen denk ik. *edit: vriend werkt overigens thuis.
xfifif ik heb ooit eens gebeld met de nuon om iets anders maar die vrouw zei toen dat voor een vrijstaand huis gemiddeld 250 euro per maand wordt gerekend. Hoe groot is je huis, hoe oud, hoe geisoleerd? Heb je een droger, een vaatwasser, hoe vaak/lang douche je? Gebruik je spaarlampen. Ons huis heeft wel dubbel glas maar geen vloer en spouwmuurisolatie. Vooral de logeerkamer is slecht geisoleerd, daar heeft het van de winter gevroren. Ik heb mijn kachel in de winter s avonds op 22 graden (anders wordt het boven niet warm) en in de middag op 18. Ik douche vaak een half uur en mijn man een kwartier en mijn kids gaan om de dag in bad (in het grote bad). Ik heb geen spaarlampen (of bijna niet). De 4 lampen in mijn dochters kamer branden de hele nacht. Ik draai de droger 3 keer per week en de vaatwasser elke avond. Ik betaal dus 240 euro per maand...
Hier ook een jaren 30 woning en wij betalen sinds deze maand ook ineens bijna 300 belachelijk! We betaalden eerst 270 en kregen bijna 300 terug maar toch is het maand bedrag verhoogd. T is tijd dat ik s rond ga shoppen...
Wij wonen op de bovenste verdieping, het gebouw is van jaren 30 en ook een hoekwoning. Is niet goed geisoleerd en wij betalen, 220 euro in 2011 betaalden we 1500 bij, wij hebben gelijk het dak geisoleerd en dit keer kregen we 136 euro terug. Over 2 weken krijgen we nieuwe ramen met rolluiken en vloerverwarming. Dus ik hoop dat we dan meer terugkrijgen.
Ik betaal 230 euro per maand bij eneco ... Maar jullie die niet bij eneco zitten krijgen jullie altijd 1 rekening van bv essent of nuon of wie dan ook per maand (omdat er altijd een deel via eneco gaat) vroeg ik mij af omdat ik binnekort ook over wil stappen omdat ik in de clinch lig met eneco ( oude meters hoog en laag tarief draaiden allebei bij nachttarief maar hele slechte communicatie daar)
baylee dat ligt aan de regio waar je woont. Hier is het de nuon waarbij altijd het vastrecht geloof ik betaald wordt.
Mijn ouders hebben een groot vrijstaand huis ze wonen er met 4 personen en die zijn rond de 130 euro per maand kwijt (wassen 1/2 keer per dag) vaatwasser staat elke dag aan.. En er is altijd wel iemand thuis. Het is wel een nieuwer huis (7jaar oud) maar staat wel dicht aan het water dus altijd veel wind
Wij betalen 100 euro per maand. We hebben een vrijstaand huisje uit ca. 1900. Wel goed geïsoleerd, dubbel glas e.d. Ik douche niet elke dag (afhankelijk van winter/zomer) en vriendlief doucht op z'n werk (een enkele keer eens thuis), de was draaien wij alleen in het weekend (gemiddeld 3 wassen en dan 1x droogbeurt, niet alles gaat in de droger), de vaatwasser draait alleen 's nachts. De grote besparing is bij ons de houtkachel. In de winter laten we altijd een kuub hout komen (voor ca. 50 euro) waardoor we ontzettend op stookkosten voor de verwarming besparen. We kregen laatst 300 euro terug, dus omgerekend 75 euro per maand kwijt geweest. Water betalen we overigens nog apart ad. 15 euro per maand. Onze thermosstaat staat overdag op 16 graden. We zetten 'm alleen even bij als we de houtkachel aansteken en dan gaat 'ie weer uit. Als we niet met de houtkachel verwarmen, staat de thermosstaat op max. 20,5.
we betalen 170 per maand. oud huis dus wat tochtiger. Maar we betalen meer als dat we als voorschotbedrag zouden moeten betalen dat is nl 130. Maar we willen niet voor verrassingen komen te staan.
Het kan ook best dat het wel klopt hoor, maar moet eerlijk zeggen dat ik helemaal niet weet watnou de grootste kostenposten zijn qua energiekosten enzo... Vrijstaandhuis, jaren 60, enkele beglazing boven. Heb vanaf juni tot december NOOIT een verwarming aangehad!! Bovendien heb ik dus alleen de verwarming beneden aanstaan en af en toe op de babykamer. Vanaf december heb ik mijn verwarming ingesteld met een programma, om 07.00 springt hij aan op 20 graden en om 22.00 springt hij uit. Als we beide niet thuis zijn zet ik hem handmatig terug naar 18. Droger: 4 machines per week ongeveer. Vaatwasser hebben we niet Douchen: 2 personen iedere dag 10 minuten Ik heb (denk ik) geen spaarlampen. Heb me hier nog nooit in verdiept eerlijk gezegd!
125 krijgen geld terug.. Binnenkort verhuizen &de energieprijzen van dat huis zijn verschrikkelijk.. Zal uitkomen op 175 per maand ongeveer.. Heb t er voor over, ga wel nog meer bezuinigen ^^..