Hoeveel betalen jullie een oppas per avond?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door debq, 24 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Metire

Metire Niet meer actief

Ik vind 3 euro per uur echt te weinig! Ik zou eerder 5 p/u geven. Ik vind het ook een beetje van het kind af hangen.. een vriendin van mij past regelmatig op verschillende kinderen (24 jaar oud) daar zit een huilbaby bij die echt constant huilt en een jongen van 7/8 die autistische trekken heeft en echt niet makkelijk om mee om te gaan is. Dan vind ik dus echt wel dat je een stuk meer moet geven!

Ik zou trouwens een kind van 13 echt niet op mn zoontje laten passen.. minimaal 18 en ervaring met kinderen.

2. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik had idd ook op de site van het nibud gekeken, maar kon niet echt onderscheid vinden in 'een avondje aanwezig zijn' en 'echt iets doen met een wakker kind'.

En zoals ik al eerder aangaf, als ik het meisje niet zou kennen weet ik ook niet of ik er over zou denken. Ik weet nog wel dat ik vroeger zelf ook ging oppassen toen ik nog in groep 8 zat, dus dan ben je 11 jaar ofzo. Vanaf de 1e klas kwam het ook regelmatig voor dat ik overdag in vakanties ging oppassen. Maar iedereen heeft daar (gelukkig ;)) zijn eigen mening over..

3. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Wij geven onze oppas (begonnen met 16 jaar, nu 18 jaar) 6 euro per uur... Dus als we uit eten zij geweest, ongeveer 2,5 uur krijgt ze 15 euro. Vind het een normaal bedrag voor de leeftijd.
    Soms eet ze met de kids en legt ze in bed, andere keer liggen ze er al in...

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ons kindermeisje is 12, ze komt 1x per twee wk op een woensdag middag van half 3 tothalf 6 dan krijgt ze altijd 7 euro. gaat ze lekker met de kids naar speeltuin ed.

als dr in het weekend nodig zijn voor savonds dan krijgt ze ong 5 euro per uur. en ik zorg altidj dat we voor 1 uur thuis zijn omat ze nog zo jong is. en breng dr ook altijd thuis. gelukkig zijn we dr niet vaak savonds nodig. maar wij geven dus juist avonds meer ook al zitten ze er alleen. want meestal doen die meiden het toch omdat ze met kids willen omgaan en als ze slapen is dr jah niks aan.

miss komt het ook wel omdat ikzelf ook zo verwend was metoppassen kreeg altijd 20 a 25 euro per avond. en kom ook gewoon uit het noorden hihi. denk dat ons kindermeisje gewoon mazzel heeft met ons hihihi.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier ongeveer 5 euro per uur. Maar vaak als wij van 20 tot 00 uur weg zijn, geef ik ze 25 euro ofzo.
    Het is de dochter van mijn goede vriendin, en die geef ik graag wat extra's.
    Zij is trouwens 16 en is een erg verantwoordelijk persoon.
    Ik vind 5 euro voor een avond wel heel erg weinig trouwens. Ondanks dat de kids op bed liggen, hebben ze toch een hele verantwoordelijkheid. Dat mag best beloond worden.

6. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.556
    2.023
    113
    Hier een oppas van 22 jaar met ervaring.
    Ze krijgt hier voor 4 uurtjes oppassen (als prinsje al in bed ligt) €15. Bij een andet adres krijgt ze voor dezelfde tijd €10.

7. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    En wat doen jullie als ze vraagt of ze een vriendin mee mag nemen? Ik weet niet of ze dat gaat vragen hoor.

8. knap

knap Niet meer actief

Blijf me er nog steeds over verbazen zulke jonge meiden die gaan oppassen.
    Als moeder van een jongen van bijna 13. Weet ook wel dat meisjes anders zijn dan jongens. Maar vind het persoonlijk te jong.
    Misschien ben ik dan ouderwetser in deze!
    Of ben misschien nog wat voorzichtiger. Maar de meiden en jongens die ik ken van 13 in mijn omgeving. Geen daar van vind ik geschikt om op te passen.
    Maar misschien komt het omdat ik zelf een puber van bijna 13( november hebt) en ziet hoe hij met zijn zusje van 3.5 omgaat. Wel lief maar. Hem laten oppassen op zijn zusje. Nou nee. Ja als ik in huis ben en ik ga douche van let even op in de huiskamer. Dan is het als of er een bom ontploft is ze doet toch alles wat ze dan niet mag haha. En zie ik hem zeggen nee dat mag je niet doen nee doe nu niet en dan steek ik mijn hoofd achter de deur vandaan. Douche grenst aan keuken keuken aan woonkamer en dan moet ik als nog in grijpen.
    Misschien heb ik een verkeerde reverentie kader. Daar bij stel ik zou even snel een boodschap willen doen en hij is thuis zij slaapt. Ze word wakker dan zal ze raar kijken en weet ik zeker dat het gewoon weg niet goed gaat.

Dus vandaar mijn mening. Wel idd meiden zijn anders. Maar zo veel anders als jongens?

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik ben het met Knap eens, maar hangt ook wel van het kind af waarschijnlijk.
    Ik zou mijn stiefdochter (14) persoonlijk ook niet op laten passen, want die is nog te veel 'lang leve de lol'. :p
    Maar mijn zus laat haar zoon van 13 wel oppassen. Dus hangt echt van kind tot kind af. ;)

Vind 3€/uur wel mooi voor zo'n kind.

10. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ja maar je gaat natuurlijk wel anders om met je eigen broer/zus dan met een oppas.

11. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Denk dat meiden wat dat betreft het verzorgende vaak wel in zich hebben. En een broer-zus relatie is denk ik ook heel anders als een oppas-kind relatie.
    Ik paste zelf ook al op toen ik in de brugklas zat en vind dat ook een mooie leeftijd. Maar de ene dertienjarige is de andere niet

12. tuc

tuc Niet meer actief

Ik was ook 12/13 dat ik begon met oppassen, voornamelijk op kinderen uit de straat dus mijn ouders zaten vlakbij mocht er iets zijn. Maar ik was toen ook al erg verantwoordelijk hoor.
    voor een 13 jarige is 3 euro per uur netjes denk ik.

13. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Bij mij was het ook of in de buurt of ik sprak met m'n ouders af dat ik ieder uur even belde (ouders spraken dat ook met m'n oom en tante dan af zodat ze toch een beetje een checkup hadden).
    Werd ook thuisgebracht, zelfs als het een straat verder was.
    Hoewel dat bellen volgens mij alleen de eerste keren was volgens mij..!

14. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Ik was zelf ook een jaar of 12/13 dat ik hele oppasadresjes had. in de straat en in de week. Ging ook van mond tot mond dat ik oppaste. Ik heb nooit geld gevraagd en het altijd aan de ouders overgelaten wat ze wilden geven. Meestal kreeg ik 15 gulden voor een avond en overdag bij een van de gezinnen kreeg ik 3 euro per keer. Was meestal van 16.00 tot 17.15.

Nu zoek ik zelf eigenlijk een meisje dat komt oppassen. Ik zat er aan te denken om wat oudleerlingen van mijzelf te vragen (ik sta voor groep 7-8) en sommige meiden of jongens vertrouw ik mijn kroost wel toe. Anderen houd ik het liefst heeel ver uit de buurt!

15. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik vind die verantwoordelijkheid s avonds wel meevallen. Bij ons huilt er nooit eentje...we zijn zelf vaak op hooguit een half uurtje afstand...dus het is gewoon lekker bank hangen, chips eten, filmpje kijken. Ze zien het hier als een uitje. Veel ouders in onze omgeving betalen hun oppas niet. Wij zijn dus eigenlijk ook een uitzondering. En toch blijven ze komen, ze staan er om te springen, dus blijkbaar is het gewoon leuk. Vond ik vroeger zelf ook. Heerlijk bij bij een ander zelf bepalen wat je kijkt en een zak chips voor jezelf ;)

16. koala28

koala28 Niet meer actief

Wij hebben een oppas via een oppascentrale en wij betalen 5 euro per uur.
    Meisjes zijn tussen de 15 en 24 jaar.

17. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier een oppas van 19, met papieren en alles. Zij krijgt 9£ per uur, voor 3 kinderen.

18. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik babysit sinds mijn 15. Vanaf mijn 16 bij de plaatselijke centrale omdat het dan wettelijk mocht (en ik via hen verzekerd was).
    Via hen kreeg ik een vast gezin waar ik 2 à 3 avonden per week oppaste tijdens 't weekend. En in vakanties en op feestdagen nog wat vaker.
    Ouders hadden een Chinees restaurant beneden, ik zat boven met de kinderen. Die altijd wakker waren als ik er was. "Voor tv liggen met een zak chips" was er dus echt wel niet bij want 't waren nogal hevige kinderen en ik speelde altijd met hen mee, al was 't maar om de boel niet te laten ontsporen.

Ik verdiende toen 2.5 à 3 euro per uur.
    Rond mijn 19 ben ik uit de centrale gegaan, maar wel voor hen blijven babysitten aan 3 euro per uur.

Op mijn 21 ben ik gestopt omdat zo vaak oppassen niet meer te combineren was met een vriend, studies en niet elk weekend meer naar huis komen (ik zat op kamers vanaf mijn 20).

Maar ik deed het wel dolgraag :) ... Het geld dat ik ermee verdiende was een leuke extra.

Ben bovendien de enige babysit in dat gezin die het heeft volgehouden ... In begin hadden ze 5 verschillende babysits voor elke weekendavond 1 (plus nog iemand voor 1 weekavond plus nog een reserve). Maar die zijn na een half jaar allemaal afgehaakt omdat de kinderen en dan vooral de oudste gewoon té druk waren. Mij hebben die 2 belhameltjes echter niet klein gekregen en ik heb ze in mijn hart gesloten ;).

Mijn beste vriendin babysitte overigens ook, maar bijna altijd op "slapende kinderen" (uurtje wakker, dan bed in en dan had zij dus de hele avond de tv). Ik heb ze ooit 1 avond dat ik niet kon als vervangster gevraagd voor mijn adres en achteraf zei ze letterlijk "Nooit meer die twee en dat gezin, hoe hou jij dat vol?" :). En zeggen dat zij omschreven werd als zowat de beste en meest flexibele babysit van de centrale :).

Naar huidige normen zou ik een babysit eerder 4 à 5 euro geven per uur. Afhankelijk ook een beetje van wat ze moet doen en hoe oud ze is.

Hier in BE is er één grote centrale (Gezinsbond) die in heel veel dorpen afdelingen heeft. Maar daar mag je - om verzekeringsredenen - pas beginnen vanaf je 16.

En eerlijk? Ik weet echt niet of als ik ooit kinderen heb, ik die toevertrouw aan een 13-jarige. Al helemaal niet als ik die niet of nauwelijks ken.
    Op mijn 15 ging ik bijvoorbeeld wel al babysitten bij familie. Maar verder niet. Mijn moeder had mij overigens echt niet laten gaan op mijn 13.

19. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    toevallig dat hier net een toppic over is :)! ... Wij zijn ook op zoek naar een oppas en ik ben toevallig bij 2 meisjes geweest vandaag, die vroegen 7,50 per uur! .. Waren wel allebei rond de 20....

Maar wij vinden dat toch wel erg veel...

Waar vinden jullie in hemelsnaam een oppas voor 3 euro per uur van 17 jaar?????... Die zou ik ook wel willen.... haha.... nee serieus... Wij keken net op de site van het nibud en ik vond die bedragen echt heel laag.... maar 7,50 vindt ik weer erg hoog... zat zelf aan rond de 5 euro te denken..

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier een meisje van 16. Vraagt 10 euro per avond, na 12u 15 euro. Maar maken het nooit laat. Meestal past ze ca 3 uur op.
    Maar morgenavond bijv alleen op de jongste 2 uurtjes terwijl die slaapt.

Deel Deze Pagina