Hoeveel betalen jullie een oppas per avond?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door debq, 24 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik ben dan wel 25 maar krijg voor het oppassen 10 euro per uur. (gelijk na t oppassen gestort op mijn rekening).

Het is meer dan bij mijn andere deeltijd baan (in een winkel).
    Ik wilde graag meer ervaring opdoen met jonge kinderen ivm mijn opleiding en wat ik wil gaan doen qua werk.
    Ik heb wel de opleiding pedagogiek afgerond en mijn kinder ehbo gehaald.
    Ouders hadden een budget in hun hoofd voor oppas/opvang en de klik tussen mij en mijn oppaskindje was vanaf het eerste moment zo goed dat het zo gebleven is.
    Ik pas 1 dag op van 08.15 tot 17.45 en 1 dag van 15.00 tot 17.45.
    Ik mag daar mee eten (middag en ochtend) en wat ik besteed aan uitjes (bijvoorbeeld bioscoopkaartjes en ov) krijg ik ook terug.

2. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    als ze dat willen betalen .. tja... maar dat is meer dan een gastouder of kvd kost... dus ik vind het nogal...

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.876
    113
    Dan heb jij echt super geluk! Eigenlijk ben je gewoon een gastouder aan huis. Het kost de ouders meer dan op een kdv of naar een gastouder toe brengen. Gastouders in huis kosten weer meer (tenminste bij een organisatie die ik ken). Daar is het 13,50 per uur aan huis. Natuurlijk krijg je dan nog wel van de belastingdienst geld terug, maar dan nog.

4. marl0es

marl0es Actief lid

29 mrt 2012
    299
    0
    0
    werk met kinderen en we zijn bezig om zwanger te w
    Ik zocht laatst ook een oppas en die vroeg 11 euro per uur!!! Heb haar bedankt, dan maar niet weg :)

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Dat hadden wij paar jaar terug ook: ik zocht een oppas voor amper 2 uurtjes en iemand bood zich aan. Zegt ze: wat krijg ik eigenlijk? Dus ik zei iets van 10 euro. Zegt ze: ja doei, wel per uur neem ik aan he!! Anders kan ik net zo goed bij de AH gaan werken :D Dus ik: doe dat dan maar fijntjes! Hahaha...

Toevallig vandaag geïnformeerd naar oppas, en heb drie reacties gekregen. Meiden, 1 van 17 die hoeft niks, als ze maar wat drinken en eten krijgt en even op de laptop mag ;), en 2 van 22. Zij vroegen 3 euro per uur. Ik vind het prima! Heb het aan hen gevraagd en ze gaven dit door.

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.876
    113
    Klinkt goed. Ik zou ze gewoon alle drie achter de hand houden, zodat je altijd uitwijkmogelijkheid hebt.

7. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind alles vrij veel tegenwoordig,, (zou het ook wel gewoon willen betalen voor een goede oppas hoor) maar toen wij vroeger oppaste wel als kids op bed lagen was gewoon de avond voor jezelf en de chips internetten enzo je beloning.. En meestal kregen we ieder (Me zus en ik paste samen op) dan nog 5 gulden. En wij waren ook tussen de 13 en 16 qua leeftijd om op te passen! daarna was het gewoon stappen in het weekend dus geen tijd om te oppassen haha

Maarja tijden veranderen haha.. Vind het zelf ook altijd moeilijk wat je moet geven..

8. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Wij betalen altijd 25 euro, de ene keer zijn we 3 uur weg en de andere keer 6 uur.
    Ik vind het altijd bijzonder dat mensen een schoonmaakster meer betalen dan een oppas, wat is nou belangrijker?

Ik kreeg zelf vroeger ook 25 gulden op zaterdag avond, toen was ik 16. Voor minder deed ik het ook niet, dan ging ik liever uit.

9. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Ik paste al op toen ik 11 was. Maar is per kind natuurlijk wel verschillend. Het was toen ook wel een hele verantwoordelijkheid, met vier kindjes die nog op bed moesten.. Als ik er nu op terug kijk was 11 jaar ook eigenlijk te vroeg, iig voor wat ik moest doen. Maar 13 vind ik wel kunnen, dan zit ze al op de middelbare school.

Nu pas ik soms ook nog op en krijg ik 6 euro per uur. Wat ik hier las over 5 euro voor een avond vind ik echt heel erg weinig!

Deel Deze Pagina