nou of dat nu een goede tip is.... ik heb net in december een brief dat ze in 2004 een fout hebben ontdekt, die man van de belasting heeft mijn inkomen niet goed ingevuld. moet dus fors terug betalen, met 4% rente (slim van ze he) en afgelopen jaar hebben ze ook zo`n fijne fout gemaakt. mijn man hebben ze mijn achternaam gegeven en andersom. en daarna hebben ze de sofinr`s omgewisseld. ondertussen ben ik er een half jaar mee bezig geweest om het recht te trekken, je wil niet weten hoeveel hoge aanslagen ikheb gehad, je mag toch verwachten dat ze daar weten wat ze doen? en het programma is ook niet lekker. als ik via het programma doe, krijg ik 300 terug. terwijl het dus ongeveer 2000 is. dus zou zeker iemand met verstand er naar laten kijken.
@noura je zou toch verwachten dat ze dat wel hebben op het belastingkantoor? maar ja het zijn ook mensen en die maken nu eenmaal fouten al moet ik zeggen dat ze wel koplopers zijn op fouten maken de laatste tijd hiep hiep hoera voor de belasting
kijk, fouten maken kan. maar 2 jaar achter mekaar. en zulke sullige fouten. maar ze zijn er maanden mee bezig om het recht te zetten, want steeds gaat het weer fout. dus ik moet steeds weer naar hun toe (kantoor zit hier 15km vandaan), omdat ze het telefonisch niet snappen (hun woorden) en als je dan als nog een aanslag van 6000euro krijgt word ik er wel eens simpel van hoor.
wij doen het eerst zelf en kijken dan mijn pa lief aan om een en ander te controleren en nog aanvullende tips te laten geven..... dat heeft nog bijna jaarlijks geresulteerd in wat extra teruggavemogelijkheden. Maar we worden zelf ook steeds handiger. Heb overigens nog geen enkele jaaropgaaf (niet van manlief en ook de 3 van mijzelf niet), dus komt tijd, komt raad.... karin
Ik doe al een aantal jaren Ib aangiftes voor particulieren. Bij een gewone aangifte kost het volgens mijn 35-40. Is het voor 2 werkenden is het rond de 60. En zijn het heel erg ingewikkelden dan zijn de kosten wat hoger tot 150. Je kunt het ook via de bond doen. Dat is ook goedkoper. Maar zelf doen is ook erg goedkoop! Gewoon alles goed lezen en bewaren. Succes!