Hoi allemaal, Wij hebben bij verschillende instellingen een verzekering lopen ( woonhuis, inboedel, schade, rechtsbijstand levesverzekering ed ) . Errug onoverzichtelijk. Nu wil ik het eigenlijk allemaal onderbrengen bij 1 maatschappij maar weet niet goed welke. Dus mijn vraag ; waar jullie verzekerd zijn en wat jullie in de maand daarvoor kwijt zijn. groetjes Mamzie
Wij zijn verzekerd bij Fortis ASR (voorheen Stad Rotterdam). Ik ben er erg tevreden over. Ik heb een tussenpersoon die alles regelt en ik hoef maar te bellen/mailen en hij staat voor me klaar. Wat ik in totaal kwijt ben zou ik na moeten kijken, daar heb ik zo geen idee van. Je zou bij de verschillende maatschappijen waarbij je nu zit kunnen navragen wat het je gaat kosten als je alles bij hun onderbrengt, en natuurlijk vragen hoeveel (pakket)korting je dan krijgt. Kijk ook even naar de voorwaarden en de service die ze verlenen. Het kan een hoop geld schelen als je hier even wat tijd en energie in steekt.
Wij zijn via een tussenpersoon verzekerd. Zij hebben contacten met verschillende verzekerings maatschappijen. Ze hebben gekeken waar wij met verschillende verzekeringen en onze situatie het goedkoopst uit zijn en hebben ons daar ondergebracht. Wij betalen voor woonhuis, inboedel, WA 28 euro. Voor de rechtsbijstand betalen wij iets van 200 euro per jaar, maar ik vond dat heel duur, dus heb ik verder gekeken en heb nu een goedkopere gevonden via de rabobank bij interpolis. De rest laten we gewoon bij deze tussenpersoon.
wij zitten bij de abnamro sinds 2 jaar (daarvoor interpolis een en al ellende) wij hebben rechts bijstands,inboedel,doorlopende reis,aansprakelijkheids.en uitvaart voor 30 euro per maand.met allrisk dekking.(dus sloop ik zelf wat dan krijg ik het ook terug) woonhuis en levens zit ergens anders
wij bij de fortis betalen 88 euro per maand maar is wel; inboedel, glas en weet ik het wat, 2 auto's, doorlopende reisverzekering, doorlopende anulerings verzekering
Het is zacht gezegd niet handig om je woonhuisverzekering (ook wel opstal genoemd) bij een andere maatschappij te doen dan je inboedelverzekerking. Stel je huis brandt af (ja, dat kan ook als je zelf bij de brandweer zit ). Dan heb je alle kans dat de maatschappijen onderling gaan ouwehoeren wie het laminaat uit de keuken moet vergoeden. De een zegt: nee, het is zwevend dus inboedel. De ander zegt: het ligt vast, het valt onder de opstal. En al die tijd zit jij als uitgebrande klant op je geld te wachten. Verder zou ik niet alleen naar de premie kijken maar ook naar de service. B.v. tegen onderverzekering maar ook bij claims. ABN AMRO komt daar altijd erg goed uit. Heeft ook interessante premies tegenwoordig (waren vroeger wat duurder) zeker als je meerdere verzekeringen afneemt.