Man dagje weg met 37.5 week

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door piepelien, 7 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piepelien

piepelien Lid

22 jun 2015
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 36 weken zwanger. Mijn man kan volgende vanuit week zijn werk naar euro Disney met een georganiseerde busreis. Ik ben dan 37,5 week zwanger. Wat zouden jullie doen? Ik wil het eigenlijk niet, maar hij zegt dat we dan kijken hoe ik me voel. Het is ruim 5 uur rijden, mocht je in het park zijn ben je niet zomaar terug thuis. Mijn eerste zwangerschap heeft tot 41,5 geduurd.

Graag jullie mening.

Bedankt

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik vind mezelf behoorlijk relaxt maar dit zou ik niet zo'n prettig idee vinden. Ik zou mijn man vragen niet te gaan, al zou mijn man het denk ik ook niet overwegen.

3. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Mijn man was gisteren een hele dag in duidsland voor zijn werk ook 4,5uur rijden. Ja ik vond het spannend. Maar de kans dat er wat gebeurd...
    Afgesproken dat ik bij de eerste rommel zou bellen met hem. Zodat hij naar huis zou kunnen komen.
    Dit was gelukkig niet nodig... De kleine zit nog steeds binnen in mama der buik

4. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Zou dat zelf niet zo heel erg vinden, maar kan begrijpen dat sommige dit liever niet hebben

5. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik zou het niet erg vinden, maar kan me voorstellen dat iemand er anders over denkt.

6. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Nog even een aanvulling op mijn stukje.
    Ik zou hem wel vrageb om met zijn eigen auto te gaan. Ipv met de bus.
    Dan kan hij altijd meteen weg als het nodig is.

7. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Ik zou het geen probleem vinden maar ik ben hier dan ook vrij nuchter in. Mijn vorige bevallingen gingen heel snel 3uur en 1 uur dus ergens ben ik er al op voorbereid dat mijn man het deze keer niet gaat redden mocht hij aan het werk zijn hij werkt ongeveer half uur rijden van huis.

Maar snap goed dat er dames zijn die dit een minder prettig idee vinden! Ik denk zelf dat je je op die termijn nog niet zon zorgen hoeft te maken

8. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Ik zou het niet prettig vinden, maar mijn man zou dit zelf ook niet doen.

9. Mieleke

Mieleke Actief lid

5 feb 2016
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook vragen of hij voor zijn eigen vervoer kan zorgen maar hem wel laten gaan. Mijn man zal op 39 weken 3 tot 4 dagen weg zijn, als ik mij ok voel. Wel 'maar' twee uur rijden.

10. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Ik snap je, maar zou hem denk ik gewoon laten gaan als er niks rommelt. Wel met eigen vervoer zodat hij weg kan wanneer nodig. De kans dat je precies op die dag bevalt is niet zo groot.

11. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Is het de bedoeling dat jezelf ook mee gaat?
    Ergens heb ik iets waarom niet :) de vorige bleef ook 41 weken zitten dus grote kans dat deze dat ook doet.. En mocht je wat voelen kan hij evt ook met ov weer terug?
    En als t dan al niet goed voelt kan bij alsnog besluiten niet te gaan toch?

Als t de bedoeling is dat je ook mee gaat zou ik het niet doen.... Vond het met 20 weken al een heel om een lange bus reis te doen... Laat staan met 37 weken :)

12. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ik zou dat echt niet willen. Euro Disney kan altijd nog wel een keer. Heel jammer voor hem maarja volgende keer beter toch. Hele dag in de stress en ja zul je net zien dat het dan toch gebeurt en de geboorte missen.... Wat vind hij er zelf van?

13. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik zou dat ook niet doen, maar ik beval snel en vroeg.. Snap dat dat niet de norm is dus ik zou op dat moment kijken hoe je je voelt.

14. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou het niet prettig vinden. Ik zou continue stressen (ben ook een stresskip :D) en bang zijn dat ik beval. De kans is vast groter dat ee niks gebeurd maar er zou maar net wel wat zijn... Disneyland kan altijd nog.

15. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik zou het geen probleem vinden helemaal omdat de eerste dan al zo lang is blijven zitten bij je.
    maar ja dat ben ik.
    iedereen moet voor zichzelf kiezen waar ze zich prettig bij voelen

16. Robano88

Robano88 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.165
    59
    48
    Ik zou het ook niet echt prettig vinden.
    Maar net zoals sommige al zeiden zou ik wel willen als hij gaat dag hij teminste met eigen auto gaat. Zodat hij flexibeler is en direct weg kan rijden als het moet.

17. Goedemorgen

Goedemorgen Actief lid

5 jun 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Van mij zou hij het niet meer 'mogen'. Ik ben dan ook wel wat eerder bevallen dan jij, maar toch. Dat je eerste even op zich heeft laten wachten wil niet altijd zeggen dat de tweede dat ook doet..

18. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Tja, ik denk dat in mijn geval mijn man er zelf voor zou kiezen om niet te gaan. Mede ook omdat bij mij de eerste toch wat eerder kwam (39 weken) en omdat het zich toen ook niet ruim van te voren aandiende. Uit het niks braken de vliezen en 4.5 uur later was ze er. Hadden we toen allebei niet zien aankomen.

Ik denk dat je het er gewoon met hem over moet hebben en dan samen beslissen wel of niet te gaan.

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Van mij had hij op zich nog wel heen mogen gaan... mijn vriend is 10 dagen voor de uitgerekende datum nog naar de trouwerij van zijn dochter geweest, op 3 uur rijden van ons af. Zelf "mocht" ik niet meer van de artsen, omdat ik de dagen ervoor opgenomen was geweest ivm verborgen uitdroging.
    Hij mocht/kon gaan, volgens de gyn, mits ik de dag voor de bruiloft nog zou komen voor een CTG en dat er iemand bij mij thuis zou zijn... voor het geval dat.
    Uiteindelijk kwam ze pas met 40+5

20. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Die van mij had echt wel mogen gaan.
    De eerste kwam hier pas met 41+3, dus verwachte deze ook echt niet eerder dan 40 weken. En inmiddels zitten we op 40+4 en is ze er nog niet en verwacht ik het ook echt nog niet.

Maar misschien ben ik daar dan te relaxed in ofzo.

Deel Deze Pagina