Dag, Onze dochter is vaak ah snotteren. Vooral ‘s morgens. nu hebben wij een hamster op haar kamer maar ook een hond. Aan de hond zijn we allemaal vreselijk gehecht. Ik wil haar laten testen maar stel nou dat er uitkomt dat ze allergisch is voor de hond… wat moeten we dan? Moet de hond dan weg? Ik snap dat dit het beste zou zijn maar ook echt traumatisch voor haar en de rest… Ze heeft lichte klachten Iemand ervaring? misschien helemaal niet allergisch hoor voor de hond maar toch voor de zekerheid…
Nee natuurlijk doe je je hond niet weg... zeker niet als ze lichte klachten heeft. Ik snap niet dat mensen dat überhaupt kunnen overwegen. Elke dag een pilletje zou moeten volstaan bij lichte klachten lijkt me, en niet meer op de kamer/kamer goed schoon houden. Germ het beestje.
Met lichte klachten zou ik een huisdier nooit wegdoen. Met zwaardere klachten ligt het er aan of er mee te leven valt/medicatie goed werkt. Als ze allergisch is, zou ik sowieso de dieren van haar kamer halen, zodat ze niet de hele nacht ‘allergenen ligt te happen’. Ik zou sowieso eerst testen en dan pas gaan bedenken wat er eventueel nodig is. Misschien is ze wel voor iets heel ander allergisch en bedenk je van alles wat uiteindelijk helemaal niet nodig blijkt te zijn.
Bij mij kwamen we er pas achter dat ik allergisch was voor de hond toen die overleed en ik ineens weer aan het snotteren was als we bij iemand kwamen met een hond. Ik heb zelf dus ook lichte klachten. Bij mij helpt het al om na het aaien meteen m’n handen te wassen. En inderdaad misschien anders gewoon een pilletje.
Als het met name in de ochtend is, denk ik eerder aan huisstofmijtallergie. En met zo weinig klachten zou ik, als het dan toch allergie voor de hond blijkt te zijn, de hond niet weg doen. Huisstofmijt kan je ook nooit volledig weghalen, net als pollen in de lucht.
Hangt ook vaak samen helaas. Hier dus zelf en zoon huisstofmijt/hooikoorts/hond/kat. Onze kat is heel oud, dus die doen we niet meer weg, maar het is wel heel erg vervelend. Mijn zoon heeft elke dag bloedneuzen, behalve als we op vakantie zijn, zodra hij bij de kat komt gaat het mis. Dus nu houden we de kat apart van ons leefgedeelte zeg maar. Bij een lichte allergie zou ik een hond niet zomaar wegdoen, maar anders misschien wel overwegen. Het is behoorlijk vervelend als je er aldoor ziek van wordt.
Bij lichte klachten ja, maar bij zware klachten heb je soms niet echt een keuze. Wij doen onze kat ook niet weg, omdat ze al bijna 17 is, maar een jonge kat zouden we niet kunnen houden. Mijn zoon wordt er echt ziek van en heeft elke dag bloedneuzen.
Helemaal mee eens, dan zou ik ook een andere keuze maken. Bij mij is het wel alleen huisstofmijtallergie.
Met lichte klachten wellicht niet, maar met zware klachten zou een dier hier zo foetsie zijn. Je offert de gezondheid van je kind toch niet op voor een dier
Dat snap ik ook niet. Schoonvader wordt hartstikke benauwd van z’n katten, maar doet ze niet weg. Ik snap het niet. Het wordt alleen maar erger ook.
Je geeft aan dat er een hamster in de kamer staat ,gebruik je veel zaagsel voor de kooi?Dit kan bij sommige mensen ook klachten geven , ik zou kijken voor stofvrije bodembedekking en de hamster uit de kamer halen.Misschien helpt het om een luchtreiniger op haar kamer te plaatsen ,hier helpt dat om hooikoortsklachten te verminderen.
Ik heb er inmiddels 3 van Winix, ik begon met 1 in de woonkamer en later op de slaapkamers 2 erbij.Besteld via bol ,ze zijn makkelijk te reinigen en maken geen vervelend geluid als ze aan staan.
Dit lijkt me niet zo eenvoudig. Allergieen kunnen verergeren als je er elke dag in zit, de pillen kunnen ook impact hebben. Soms wordt je er een beetje suf van. Vind het nogal wat om maar te zeggen dat een kind maar elke dag een pilletje moet nemen. Dit lijkt me in elk geval iets om goed met de huisarts te bespreken.
Hier zoon enorm allergisch voor honden, een beetje voor katten.. En pollen/grassen/etc allergie. Ook als we op een terrasje zitten en er zit iemand in de buurt die rookt. Hij wordt benauwd en krijgt jeuk in de ogen en veel niezen. Hij heeft elke dag 2 x 2 pufjes van de oranje puffer, en de blauwe zonodig. Elke dag neusspray (Dymista). En desloratadine smelttabletje wanneer hij klachten heeft. We hebben geen hond (helaas.. had er graag een gewild) en geen kat. Een lichte allergie is vaak op te lossen door bv een pilletje bij klachten, of elke dag neusspray. Zou een hond die je al lang hebt, zeker niet zo wegdoen. Wel zou ik heuuul snel die hamster van de kamer weghalen. Buiten dat ik het niet hygienisch vind, lijkt het me ook niet prettig als je al een allergie hebt…
Mijn eerste reactie is "natuurlijk gaan de beesten dan de deur uit". Ik vind beesten leuk... achter een hek oid
Ik zou beginnen met de hamster van de kamer te halen. Zelf stof allergie/ wat bomen/ planten en pas later achter gekomen voor katten. Het is maar minimaal en daarom blijven de katten nog. Ik zal daarna ook geen katjes meer in huis nemen.
Ik dacht als eerste aan de bodembedekking van de hamster. Daar kan je ook erg op reageren. Dus ik zou als eerste stap de hamster van de kamer halen/ andere bodembedekking (als je alleen zaagsel gebruikt, sowieso liever niet) en kijken hoe dat gaat. En anders zou ik laten testen.